09:orna del 3

Jättefin häst @Annika88 ! Hur länge har du haft den?

Jag och araben Galishimo är bättre sena än aldrig. Nu tar vi äntligen cavalettin och galoppen blir bara bättre!

Namnl%C3%B6s2.jpg


Namnl%C3%B6s3.jpg
 
Jättefin häst @Annika88 ! Hur länge har du haft den?

Jag och araben Galishimo är bättre sena än aldrig. Nu tar vi äntligen cavalettin och galoppen blir bara bättre!

Namnl%C3%B6s2.jpg


Namnl%C3%B6s3.jpg
Tack Oh_really, Din häst var fin den med och väldigt söt :)

Jag har haft honom sen han var 2 år och ridit in honom själv. Men vi har tagit väldigt lång tid på oss, han har växt så mycket och behövt mycket vila men nu börjar han bli riktigt fin :)
 
Tänkte göra premiär i den här tråden nu och presentera min 09a Casi, Welsh Cob och maxad d-ponny. Jag köpte henne som nyinriden 3-åring och det är tänkt att hon ska va min hobbyhäst om hon inte blir för bra för mig.. :)
Vi håller fortfarande på med grundutbildning och hon är väl på en 4årings nivå i dressyren. I hoppningen har vi kommit längre och vi hoppar för närvarande banor på 1 m och enkelhinder på 120.

2hzjw3k.jpg


i5rp5h.jpg
 
Tänkte göra premiär i den här tråden nu och presentera min 09a Casi, Welsh Cob och maxad d-ponny. Jag köpte henne som nyinriden 3-åring och det är tänkt att hon ska va min hobbyhäst om hon inte blir för bra för mig.. :)
Vi håller fortfarande på med grundutbildning och hon är väl på en 4årings nivå i dressyren. I hoppningen har vi kommit längre och vi hoppar för närvarande banor på 1 m och enkelhinder på 120.

2hzjw3k.jpg


i5rp5h.jpg

Oj så fin! Jag gillar COBAR!! Särskilt deras personligheter. Jag har inte börjat hoppa ännu men funderar på små kryss längre fram, man får ta saker i sin egen takt. :) Här är min arab igen... jag har fått en liten nyförälskelse i honom nu under våren... :love:

_DSC0186.JPG
 
11261698_10152958333854426_8540146525176140762_n.jpg

Jessie o Dingla I hagen ikväll. Hon har blivit mycket modigare, vågar rida själv och manar på Dingla att springa fortare. Snäll som Dingla är sätter hon inte av I galopp utan travar bara vidare. Jessie vågar inte rida I galopp ännu.
 
11261698_10152958333854426_8540146525176140762_n.jpg

Jessie o Dingla I hagen ikväll. Hon har blivit mycket modigare, vågar rida själv och manar på Dingla att springa fortare. Snäll som Dingla är sätter hon inte av I galopp utan travar bara vidare. Jessie vågar inte rida I galopp ännu.

Men Åh, vad gulligt! :) Ja Jessie ser verkligen trygg ut, vilka barndomsminnen du ger henne :)
 
Jag dör gullighetsdöden när Galishimo försöker samla sig i galoppen. :love: Han gör ju helt rätt men ser ju inte lika flashig ut som storhästarna... :heart och så har han den där nöjda blicken som han får när han är koncentrerad och känner sig duktig.. Love him!

_DSC0132.JPG
 
Ni har verkligen utvecklats det senaste året @Oh_really roligt att följa!!

Dingla är ju en favorit hos mig @sassiball hon verkar vara en fantastisk ponny!! Har hon varit ute på annons eller minns jag fel?

Felix motioneras några ggr i veckan, mycket har hänt under vilan. Superroligt! Önskar fortfarande att dygnet skulle få fler timmar bara. Det dryga nu är att han fått knutor på ryggen, han har så känslig hud. Gissar att det beror på att han inte är helt ren under sadeln nu när han går naken. Så vi tömkör väldigt mkt för tillfället, nyttigt som bara den. Tänkte boka tid för sadelkoll, men det känns som att det får vänta tills knutorna är borta.
 
Ni har verkligen utvecklats det senaste året @Oh_really roligt att följa!!

Dingla är ju en favorit hos mig @sassiball hon verkar vara en fantastisk ponny!! Har hon varit ute på annons eller minns jag fel?

Felix motioneras några ggr i veckan, mycket har hänt under vilan. Superroligt! Önskar fortfarande att dygnet skulle få fler timmar bara. Det dryga nu är att han fått knutor på ryggen, han har så känslig hud. Gissar att det beror på att han inte är helt ren under sadeln nu när han går naken. Så vi tömkör väldigt mkt för tillfället, nyttigt som bara den. Tänkte boka tid för sadelkoll, men det känns som att det får vänta tills knutorna är borta.
Tack, ja Dingla är verkligen jättehärlig.
Jag funderade ett kort slag på att ändå sälja henne, hon är ju ganska pigg och kanske en äldre, mer lobotomerad typ av ponny hade passat Jessie bättre. Jessie är så vild och hoppar och far gärna omkring hästarna och ja, jag kände att just de två ihop kanske inte är optimalt. Men efter att ha haft annons ute ett dygn och sen ett allvarligt prat med dottern om det här med att visa respekt för hästarna så bestämde vi tillsammans att behålla Dingla. Hon är en tålig och snäll barnponny för det mesta men har ändå lite temperament, som welshar ofta har.
Men som mamma önskar man ibland att barnen hade en uppstoppad häst istället. Sen var det också så att vi har en ettåring efter Dingla och jag tänkte att om vi behåller åringen och sen skaffar en äldre shetlandsponny så kanske det blir bra. Men nu behåller vi Dingla istället.
 
Ni har verkligen utvecklats det senaste året @Oh_really roligt att följa!!

Dingla är ju en favorit hos mig @sassiball hon verkar vara en fantastisk ponny!! Har hon varit ute på annons eller minns jag fel?

Felix motioneras några ggr i veckan, mycket har hänt under vilan. Superroligt! Önskar fortfarande att dygnet skulle få fler timmar bara. Det dryga nu är att han fått knutor på ryggen, han har så känslig hud. Gissar att det beror på att han inte är helt ren under sadeln nu när han går naken. Så vi tömkör väldigt mkt för tillfället, nyttigt som bara den. Tänkte boka tid för sadelkoll, men det känns som att det får vänta tills knutorna är borta.

Ja, ingen är gladare än jag. :D Han har ju blivit mycket mindre nervös på sista tiden och mer förutsägbar, tryggare helt enkelt. Det är lättare att komma till "jobb" med honom utan livet som insats. :up: Det beror nog på att han helt enkelt mognat sent mentalt och så har jag också lärt mig hur jag ska förhålla mig till honom. Man måste vara extremt konsekvent och "en övning är ingen övning", man måste köra samma övning flera gånger i veckan om man vill ha resultat (exempelvis cavalettiträning). Inte sporadiskt småfjuttande av övningen på helgen eller så...

_DSC0144.JPG
 
Jag förstår precis hur du tänker @sassiball Jag kikar så smått efter en bra sällskaps/barnponny. Och det får väl vara ett kriterie att den är lite lätt lobotomerad, åtminstone väldigt lugn och trygg. Felix är ju det, hade jag kunnat få honom i en b-ponny variant hade det varit perfekt!

Skönt att han har lugnat sig @Oh_really Han mår säkert bra av att jobba lite mer nu efter vilan och få utmaningar med cavaletti och annat.
 
Grattis @manhattan_2006 !


Min korv tog ytterligare en placering i H100 för två veckor sen och ska nu debutera CNC* imorgon :nailbiting::nailbiting: Håll tummarna!
Han har känts väldigt bra nu, travar lite bättre och fått mer hals, fortfarande lite hög i galoppen men jobbar vidare och hoppningen känns väldigt enkel och han är spänstig.
Vi har första kvalet till breeders så förhoppningsvis får vi sista i helgen :bump:

En filmsnutt från senaste tävlingen, tyvärr ingen terräng då det spöregnade..Ca hälften blev uteslutna i terrängen men han dundrade runt som ingenting :)
 
Grattis @manhattan_2006 !


Min korv tog ytterligare en placering i H100 för två veckor sen och ska nu debutera CNC* imorgon :nailbiting::nailbiting: Håll tummarna!
Han har känts väldigt bra nu, travar lite bättre och fått mer hals, fortfarande lite hög i galoppen men jobbar vidare och hoppningen känns väldigt enkel och han är spänstig.
Vi har första kvalet till breeders så förhoppningsvis får vi sista i helgen :bump:

En filmsnutt från senaste tävlingen, tyvärr ingen terräng då det spöregnade..Ca hälften blev uteslutna i terrängen men han dundrade runt som ingenting :)

Wow! Så stor och grov, och samtidigt rör han sig så mjukt och spänstigt. SÅ FIN!! :love:
 
@Oh_really hahaha, jag dör! :laugh:
Superfin kommentar och tack snälla:bow: men grov var kanske inte det ord jag ville höra, drömmer om att han en morgon gått ner 100 kg och blivit ett slimmat fullblod :p
Men han kallas ju köttbullen eller han utan ben osv, han har dessutom biffat upp halsen vilket såklart inte "hjälper" så antar att jag lever i förnekelse ang hans grovhet :p
Han är faktiskt inte så stor, bara 162 o det är minst i mitt stall (4-åringen är över 175 idag redan bla...).

Men som du säger så är han väldigt spänstig och mjuk, det o hans energi och arbetsvilja kanske får väga upp de korta benen och extra kilona ;):D
 
@Oh_really hahaha, jag dör! :laugh:
Superfin kommentar och tack snälla:bow: men grov var kanske inte det ord jag ville höra, drömmer om att han en morgon gått ner 100 kg och blivit ett slimmat fullblod :p
Men han kallas ju köttbullen eller han utan ben osv, han har dessutom biffat upp halsen vilket såklart inte "hjälper" så antar att jag lever i förnekelse ang hans grovhet :p
Han är faktiskt inte så stor, bara 162 o det är minst i mitt stall (4-åringen är över 175 idag redan bla...).

Men som du säger så är han väldigt spänstig och mjuk, det o hans energi och arbetsvilja kanske får väga upp de korta benen och extra kilona ;):D

Neej han är inte tjock!! Han ser bara ut som att han lyft vikter på gymet. Beach 2015, du vet... :love:
 
Tjoho! Trots ihållande spöregn, lera o allmänt o-nice så blev till slut köttbullen placerad i debuten i 1* och KLAR FÖR BREEDERS! :banana::bump::banana::bump::banana:

Gjorde en godkänd dressyr och fick bra feedback från domaren. På framhoppningen klev en kvinna ut bakom ett hinder jag var några språng bort för att hoppa, korven har varit väldigt mötesskygg och klarar inte sådana situationen så vi stannar och jag lägger mig på hans hals med axeln ur led. Glider av och det är först på marken som jag kan dra tillbaka. Inte riktigt rätt uppladdning, stackarn var livrädd för alla i regnluvor inne på banan och jag fick klämma runt honom.
I terrängen dundrade han runt som ingenting igen trots leran. Superfin hela vägen och löste alla situationer med gott självförtroende. Fick en förbispringning på en spets, där han vart lite förvirrade av allt runt omkring och inte förstod uppgiften. Hoppade för övrigt super :) Gladast är jag för vattnet som han gjorde enkelt, något som han tyckt varit lite läbbigt förut. 1 felfri av 18 starter, bara 8 mål så trots stopp och tidsfel blev vi 5e plac och därmed var sista breederskvalet klart :D:D

Äntligen hemma, allt är lerigt och blött, jag är kall, trött och har svårt att röra/använda axeln men TJOHOOO!
 
Tjoho! Trots ihållande spöregn, lera o allmänt o-nice så blev till slut köttbullen placerad i debuten i 1* och KLAR FÖR BREEDERS! :banana::bump::banana::bump::banana:

Gjorde en godkänd dressyr och fick bra feedback från domaren. På framhoppningen klev en kvinna ut bakom ett hinder jag var några språng bort för att hoppa, korven har varit väldigt mötesskygg och klarar inte sådana situationen så vi stannar och jag lägger mig på hans hals med axeln ur led. Glider av och det är först på marken som jag kan dra tillbaka. Inte riktigt rätt uppladdning, stackarn var livrädd för alla i regnluvor inne på banan och jag fick klämma runt honom.
I terrängen dundrade han runt som ingenting igen trots leran. Superfin hela vägen och löste alla situationer med gott självförtroende. Fick en förbispringning på en spets, där han vart lite förvirrade av allt runt omkring och inte förstod uppgiften. Hoppade för övrigt super :) Gladast är jag för vattnet som han gjorde enkelt, något som han tyckt varit lite läbbigt förut. 1 felfri av 18 starter, bara 8 mål så trots stopp och tidsfel blev vi 5e plac och därmed var sista breederskvalet klart :D:D

Äntligen hemma, allt är lerigt och blött, jag är kall, trött och har svårt att röra/använda axeln men TJOHOOO!
Grattis , så härligt !
 
Tjoho! Trots ihållande spöregn, lera o allmänt o-nice så blev till slut köttbullen placerad i debuten i 1* och KLAR FÖR BREEDERS! :banana::bump::banana::bump::banana:

Gjorde en godkänd dressyr och fick bra feedback från domaren. På framhoppningen klev en kvinna ut bakom ett hinder jag var några språng bort för att hoppa, korven har varit väldigt mötesskygg och klarar inte sådana situationen så vi stannar och jag lägger mig på hans hals med axeln ur led. Glider av och det är först på marken som jag kan dra tillbaka. Inte riktigt rätt uppladdning, stackarn var livrädd för alla i regnluvor inne på banan och jag fick klämma runt honom.
I terrängen dundrade han runt som ingenting igen trots leran. Superfin hela vägen och löste alla situationer med gott självförtroende. Fick en förbispringning på en spets, där han vart lite förvirrade av allt runt omkring och inte förstod uppgiften. Hoppade för övrigt super :) Gladast är jag för vattnet som han gjorde enkelt, något som han tyckt varit lite läbbigt förut. 1 felfri av 18 starter, bara 8 mål så trots stopp och tidsfel blev vi 5e plac och därmed var sista breederskvalet klart :D:D

Äntligen hemma, allt är lerigt och blött, jag är kall, trött och har svårt att röra/använda axeln men TJOHOOO!

Stort grattis! Så roligt!! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 710
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp