Bukefalos 28 år!

10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

KL
Själv sitter jag och är glaaaad! :D Kaptenen gick SÅ bra idag! :love: För första gången provade jag koppla på gramanen, vilket visade sig vara en mycket bra grej! Han var ganska stirrig i början, det blåste och var spännande. Skrittade fram en runda ut i skogen och sen trampade vi upp en stor volt hemma på lägdan. Jag hade alltså INTE gramanen spänd, jag hade den så att den bara tog i när han skulle leka stjärnkikare. Det gav i sin tur att när han skulle försöka komma undan och nicka så tog ju den emot, och då slutade han! :D Han var sååå mjuk och fin! :love: När han blir så blir det lätt att jag liksom släpper och fisrider, men när jag kommer ihåg att rama in honom ordentligt kliver han på så jäkla fint så man blir ju alldeles tårögd när man sitter där uppe! :love: Jag blev tvungen att ringa sambon och be honom filma genom fönstret. :angel: Han filmade tre minuter, bara några varv åt båda håll, sen hoppade jag av och tog bort gramanen också filmade han tre minuter till, och pålle gick precis lika bra! :love:

Nu hoppas jag att det här var en liten brytpunkt! Ska fixa stallet så ska ni få film! :D
 
Sv: 10:orna del 6

Härligt!!
Ser fram emot filmen :D
(Typiskt sambosar att inte gå längre än till fönstret :p)

I helgen har Våds faster flyttat in i stallet. Så idag fick det bli premiär tur i skogen. Faster är dock högdräktig så tempot var inte vad Våd önskade, men ibland kan de vara bra för turbo-Lars att sansa sig lite :p
 
Sv: 10:orna del 6

Jobbigt med massa oseriösa som mailar.. Är du inne och kollar sökes annonserna med? Där kan man hitta lite då blir de ju du som söker ny ägare till honom
 
Sv: 10:orna del 6

Härligt :D

Vi ser fram emot filmen :)

Har du ingen brådska att sälja honom så låt priset ligga kvar. Prutare finns det alltid. jag är själv en av dom ibland ;)

*KL*

Inte för att förringa någon annans häst men Nilmar!!:love:

Hopp/markarbetsträning för Eamon Hickey i söndags och den gick kanonbra. Har filmat lite men det var väldigt svårt för dem att få film så halva rutan är på sargen framför :D

Eamon gillade honom också. Sa att han var en modig och cool häst. Väl framme för sin ålder. Bara lite mer styrka som ska på denna kroppen och jag fick massa tips på hur jag ska fortsätta hemma.

Kändes så jäkla bra. Ikväll ska jag sätta mig och leta fram fler pay and jumps :D

Min andra har kommit igång bra efter sin ofrivilliga vila också. Även hon kändes riktigt fin igår så igår var en toppendag ridmässigt sett :D
 
Sv: 10:orna del 6

Ja jag kikade lite grann och svarade några men ingen som nappat.

Diabetikern: Klart man prutar! Det gör väl typ alla. ;) Det är ju därför jag satt ett överpris, för att hellre kunna få ut det beloppet jag faktiskt vill ha. :)
Vad härligt att det går så bra med din! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Ser jättetrevligt ut :)

Dock har jag svårt att fokusera på något annat än all snö! Huva!

Kom precis från lunchen och stod ute en sväng och det har jyu till och med kommit maskrosor här i solväggen på jobbet :D
 
Sv: 10:orna del 6

Shhhhh! Tyyyyst! Vill inte höra! :crazy: :p Jag är så less på att det är så mycket vitt kvar... Det är typ bara här hemma också. :mad: Hagarna har precis börjat torka upp och bli fina, äntligen, är så glad att vi grusade runt öppningarna ifjol!
 
Sv: 10:orna del 6

Och här har gräsklipparen gjort årets premiärtur,det som såtts har börjat komma upp och grillen fixade maten i kväll :d :D

Lite synd tycker jag om dig!
 
Sv: 10:orna del 6

Hahaha! Vad elaka ni är! :p Här är det tussilago mot väggarna med några enstaka grässtrån, och jag har sett ett par påskliljor som stuckit upp ett par cm ovan jord. Men det är tusan bara här hemma som det är så mycket snö kvar! Men nu ser man faktiskt för varje dag hur det försvinner, har varit barmark den 24 april varje år vi bott här, och fortsätter det i samma takt har vi nog det i år också. :) Men jag är lagom avis på er som har typ två månader längre betessäsong än vi. :cautious:
 
Sv: 10:orna del 6

Å herregud,klippa gräset redan! :o

Inte alls avis.... :D

Här börjar väll det gröna komma upp lite under det bruna trista gräset,inge snö kvar iaf tack och lov,men det är kaaallt!!!!!!

Jag sitter och är nervös över när vi kommer kunna släppa hästarna på bete i år,känns som om det går såååå sakta,men är ju iaf 6-7 veckor kvar tills jag brukar släppa,så jag hoppas det hinner bli grönt tills dess! :D
 
Sv: 10:orna del 6

Här är väldigt grönt och jag brukar släppa på bete runt 1 maj. Hade också behövt köra med gräsklipparen, om jag haft någon som fungerat :meh:

I år blir betessläpp senare eftersom vi ju VÄNTAR på föl här. Kommer nog göra så att så fort första fölet är några dagar så blir det beteshagen på dagen och box på natten maj ut i alla fall.

Håll tummarna för att fölningarna går bra, jag har alltså fött upp 8 föl tidigare men blir ju mer nervös för varje gång....
 
Sv: 10:orna del 6

Tack :)

Pussar lite extra på Fendi nu om dagarna, kan inte låta bli att tänka att hon kan ju faktiskt stryka med i fölningen.
 
Sv: 10:orna del 6

*kl*

Spekulant kommer och ska provrida på fredag, typiskt att dottern är bortrest

Men vi funderar starkt på om inte hästen försöker säga hon inte vill blir såld.
Skorna har suttit på super sen byte av hovslagare och att hon fått börja ha boots i hagen, men igår hade skrället minsann lyckats. EN enda gång utan bootsen i hagen räckte tydligen.
Gullig hovslagare fixade så hon kunde komma redan idag.

Annonsen kommer ut och hästen får kolik, spekulant ringer och vill ha mer ridfilmer och hästen blir förkyld med hosta=svårt rida. Provridning bokas och hästen trampar av sig skon.

Jaa vad ska man säga :meh:
 
Sv: 10:orna del 6

Haha, hon försöker verkligen säga er nånting! :p


Kl
Här skulle det blivit besiktning ikväll, men eftersom att det inte blir nån provridning i helgen så väntar vi tills på måndag. :)

Imorron åker vi till ridhus så ska båda pållarna få sig en ordentlig genomkörare av ett riktigt proffs! :bump: Ska bli så kul att se!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Nota
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 003
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 695
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp