10:orna del 7

Vill först säga handduken fram var inte till för och fixa baktill utan det var för och höja den lite framtill så jag skulle slippa oroa mig över den delen.
Det baktill skulle bli bakåtlut isåfall om man korrigerade med en pad lr liknande för sadel mitt var som sagt bra (rak som den skall vara) men den var som sagt för svängd för henne, på tok för svängd.

Under rörelse låg den av hela tiden som sagt, förutom vid rida lätt för då släppte den bak.
Men jag ska lämna tillbaka den idag, får kika vidare. Jag har egentligen ingen panik utan jag tänker mer på min medis (som alltid) :p

@KrullTroll
Jag glömde givetvis kommentera det du skrev om schabraken (förlåt, jag är duktig på sånt)..
Jag ska erkänna att förr i tiden så var jag dålig på och tvätta dem ofta men det också för att jag inte riktigt hade den möjligheten då (gemensam tvättstuga i trappen).

Men sen jag stod i stall med tvättmaskin så har det gått bra men sedan har vi egen maskin sen något år tillbaka med så nu går det bättre. Men jag har blivit dålig igen med och tvätta. Suck!
 
*kl*
Jag har luskat reda på att man får rida på en av stränderna i grannstaden fram till 1 maj. Så nu har jag jagat rätt på en transport (vill ha en egen :arghh:) och imorn ska vi bege oss dit med kameran i högsta hugg. Med min tur så lär det väl ösregna :meh: men håller tummen för iaf uppehåll :D

Gud vad kul =D
Nej tänk inte så! Det kommer vara så fint väder och du kommer få jättefina och massvis med bilder ;)
 
Okej, jag försökte skriva här för två dagar sedan men det gick inte så bra men nu mår jag bra så here it goes;

Uppdatering på mitt mående är att det var rätt så väldigt akut. Första blodprovet var bara av blodvärdet som jag kanske sa och läkaren sa att allt såg bra ut trots att jag var så orkeslös och hade ont i bröstet. Så mamma envisades om att ta nya blodprov där de skulle se allt. Sagt och gjort, på fredag gjordes det och på måndag får mamma ett samtal av läkaren (som inte jobbade i fredags och därför inte såg resultaten innan måndag) som säger att vi genast måste åka in. Det var inte ambulansbråttom men vi måste åka in asap.
Mina kalium värden var nere i botten (påverkar nerver, muskler, hjärta osv) och mitt njurvärde var väldigt högt (har bara en enda mycket ansträngd njure), så blev inskriven på hjärtintensiven två dagar där jag fick dropp för att få upp kalium värdet och sen för att få vätska eftersom jag var rejält uttorkad.

Nu har jag blivit förflyttad till barnavdelningen (är bara 17 år så fortfarande ett barn ;)) och ska stanna här veckan ut som det är tänkt nu. Min kropp lider fortfarande av näringsbrist trots att jag inte gjort annat än ätit sen jag kom hit (eller så känns det i alla fall), så jag antar att det är dags att bli helt frisk och normal. :angel:
Som tur nog är är min doktor också hästägare och förstår mitt behov av att komma till Hugo, så idag fick vi åka dit några timmar och hon lovade att jag skulle få fortsätta åka till honom varje dag. Så jag är superglad :D

Hugo fick idag gå en kort promenad och sen bli släppt på banan. Stallet eller en av hästägarna har köpt in fyra hinder och bommar, så Hugo fick se dessa för första gången i sitt liv. Vi gick först över några bommar och sen fick han skutta ett suuuuper stort kryss på 10 cm. Han tyckte det var superkul och började bocka och ha sig efter hindret. :rofl: (Jag trädde grimskaftet genom grimman och ledde honom fram till hindret i trav där jag lät grimskaftet "glida ur" grimman så han blev lös när han hoppade för att inte riskera att han drog mig med sig)

Blev ett par två till tre skutt innan vi behövde gå tillbaka. Och ja, jag fick en chock idag när jag märkte hur vit han blivit. Hemskt! :wtf:;)
11198611_10203732416254131_498258454_n_zpsgyv8zqoz.jpg
11198889_10203732417494162_1173254738_n_zpsxmjd5qeo.jpg
 
*kl*
Jag har luskat reda på att man får rida på en av stränderna i grannstaden fram till 1 maj. Så nu har jag jagat rätt på en transport (vill ha en egen :arghh:) och imorn ska vi bege oss dit med kameran i högsta hugg. Med min tur så lär det väl ösregna :meh: men håller tummen för iaf uppehåll :D

Hoppas ni får fina bilder. Jag har tänkt att jag skulle åka dit -ända sedan jag flyttade hit.. Men inte blivit av.. Till hösten kanske!
Min lilla dröm är att åka ner till Falkenberg/Halmstad och rida på nån av de längre stränderna... :D
 
Okej, jag försökte skriva här för två dagar sedan men det gick inte så bra men nu mår jag bra så here it goes;

Uppdatering på mitt mående är att det var rätt så väldigt akut. Första blodprovet var bara av blodvärdet som jag kanske sa och läkaren sa att allt såg bra ut trots att jag var så orkeslös och hade ont i bröstet. Så mamma envisades om att ta nya blodprov där de skulle se allt. Sagt och gjort, på fredag gjordes det och på måndag får mamma ett samtal av läkaren (som inte jobbade i fredags och därför inte såg resultaten innan måndag) som säger att vi genast måste åka in. Det var inte ambulansbråttom men vi måste åka in asap.
Mina kalium värden var nere i botten (påverkar nerver, muskler, hjärta osv) och mitt njurvärde var väldigt högt (har bara en enda mycket ansträngd njure), så blev inskriven på hjärtintensiven två dagar där jag fick dropp för att få upp kalium värdet och sen för att få vätska eftersom jag var rejält uttorkad.

Nu har jag blivit förflyttad till barnavdelningen (är bara 17 år så fortfarande ett barn ;)) och ska stanna här veckan ut som det är tänkt nu. Min kropp lider fortfarande av näringsbrist trots att jag inte gjort annat än ätit sen jag kom hit (eller så känns det i alla fall), så jag antar att det är dags att bli helt frisk och normal. :angel:
Som tur nog är är min doktor också hästägare och förstår mitt behov av att komma till Hugo, så idag fick vi åka dit några timmar och hon lovade att jag skulle få fortsätta åka till honom varje dag. Så jag är superglad :D

Hugo fick idag gå en kort promenad och sen bli släppt på banan. Stallet eller en av hästägarna har köpt in fyra hinder och bommar, så Hugo fick se dessa för första gången i sitt liv. Vi gick först över några bommar och sen fick han skutta ett suuuuper stort kryss på 10 cm. Han tyckte det var superkul och började bocka och ha sig efter hindret. :rofl: (Jag trädde grimskaftet genom grimman och ledde honom fram till hindret i trav där jag lät grimskaftet "glida ur" grimman så han blev lös när han hoppade för att inte riskera att han drog mig med sig)

Blev ett par två till tre skutt innan vi behövde gå tillbaka. Och ja, jag fick en chock idag när jag märkte hur vit han blivit. Hemskt! :wtf:;)
11198611_10203732416254131_498258454_n_zpsgyv8zqoz.jpg
11198889_10203732417494162_1173254738_n_zpsxmjd5qeo.jpg

Stackare hoppas du blir bättre snart!! Snällt att du får åka till din häst känns som en vettig läkare :)
 
Okej, jag försökte skriva här för två dagar sedan men det gick inte så bra men nu mår jag bra så here it goes;

Uppdatering på mitt mående är att det var rätt så väldigt akut. Första blodprovet var bara av blodvärdet som jag kanske sa och läkaren sa att allt såg bra ut trots att jag var så orkeslös och hade ont i bröstet. Så mamma envisades om att ta nya blodprov där de skulle se allt. Sagt och gjort, på fredag gjordes det och på måndag får mamma ett samtal av läkaren (som inte jobbade i fredags och därför inte såg resultaten innan måndag) som säger att vi genast måste åka in. Det var inte ambulansbråttom men vi måste åka in asap.
Mina kalium värden var nere i botten (påverkar nerver, muskler, hjärta osv) och mitt njurvärde var väldigt högt (har bara en enda mycket ansträngd njure), så blev inskriven på hjärtintensiven två dagar där jag fick dropp för att få upp kalium värdet och sen för att få vätska eftersom jag var rejält uttorkad.

Nu har jag blivit förflyttad till barnavdelningen (är bara 17 år så fortfarande ett barn ;)) och ska stanna här veckan ut som det är tänkt nu. Min kropp lider fortfarande av näringsbrist trots att jag inte gjort annat än ätit sen jag kom hit (eller så känns det i alla fall), så jag antar att det är dags att bli helt frisk och normal. :angel:
Som tur nog är är min doktor också hästägare och förstår mitt behov av att komma till Hugo, så idag fick vi åka dit några timmar och hon lovade att jag skulle få fortsätta åka till honom varje dag. Så jag är superglad :D

Hugo fick idag gå en kort promenad och sen bli släppt på banan. Stallet eller en av hästägarna har köpt in fyra hinder och bommar, så Hugo fick se dessa för första gången i sitt liv. Vi gick först över några bommar och sen fick han skutta ett suuuuper stort kryss på 10 cm. Han tyckte det var superkul och började bocka och ha sig efter hindret. :rofl: (Jag trädde grimskaftet genom grimman och ledde honom fram till hindret i trav där jag lät grimskaftet "glida ur" grimman så han blev lös när han hoppade för att inte riskera att han drog mig med sig)

Blev ett par två till tre skutt innan vi behövde gå tillbaka. Och ja, jag fick en chock idag när jag märkte hur vit han blivit. Hemskt! :wtf:;)
11198611_10203732416254131_498258454_n_zpsgyv8zqoz.jpg
11198889_10203732417494162_1173254738_n_zpsxmjd5qeo.jpg


Men jisses, stackars dig som fått vara med om allt det där :(
Vilket tur att din kära moder inte gav sig med och ta flera test, självklart är det något som är knas när man mår sådär liksom.

Fy tusan vad otäckt, håller tummarna för att att går upp dit det ska så du snart får komma hem och får må bra därefter.
Snäll läkare och låta dig få komma till din fina kille. Sånt gör mycket när man mår i botten.

Och du, det är inte hemskt att han blir vit.
Men jag måste få fråga, vad var han för korsning? Verkar som han melerar av liksom. Har ni tagit färgprover på honom? Hihii
 
@KrullTroll Det är min sambo. Som har blivit frälst i stallet o hästar:eek: haha, så då får han fint håller en kamera i handen några minuter oxå:p

Vad härligt det låter med strandridning!! Har alltid velat får galoppera i vattnet på strandkanten, ååh!! :love: Massa massa massa bilder please! Och i solnedgången i en ljus långklänning, barbacka...! Ja här kommer det krav:angel: åh vill oxå!

Haha...sköna krav :p
Tyvärr verkar det inte bli av :arghh::arghh::arghh:
Finns fan inte en enda jävla transport att hyra i den här byn :(:down:
Fick tag på en men ägaren behövde halvakut åka till vet med sin häst så fick ta tillbaka den.
Jag ska fan spara varenda krona på sommarjobbet och köpa en egen :mad:
Extra surt att det blir hästförbud på fredag tom typ september/oktober :down:
 
För oss badsugna ;)

Ridning på stränder:

Varberg: ej tillåtet mellan 1/5-31/8

Falkenberg: ej tillåtet mellan 15/5-15/9

Halmstad: ej tillåtet mellan 1/5-15/9

tillåtet resterande tid av året, men givetvis lite normala ordningsregler -som att inte rida i sanddyner osv.
 
Men wow, det hade ju varit helt underbart. Vart ligger det? *host* :o:o

Falkenberg ligger i halland :)

@mooi Ah se där, Varberg också de är ju ännu närmare! :) En bekant håller i lite ridresor och där har jag sett fantastiska bilder från när dem åker på strandgalopp i Falkenberg :love:

Så efter 15/9 då helt enkelt! De är bra då är min häst ordentligt inriden tills dess och @mooi har fått en ny stjjärna! :) ;)
 
Idag gav vi oss ut på långtur med heffaklumparna i solskenet :)
Så jäkla härligt!! :love:
Lite bildbomb, på Våds öron och tjockisarna :D

10922415_10152953474358789_8168645046576566682_n.jpg

11149485_10152953474508789_4716036438901820206_n.jpg

Miljöträning...jepp, vi red under medan bilar och buss körde över :D Gick fint :P
11205543_10152953474353789_926192941010075918_n.jpg

Och Våd lyckades efter en vild galopp slemma sig själv i pannan
11174973_10152953474248789_6111641808855082930_n.jpg
 
Idag gav vi oss ut på långtur med heffaklumparna i solskenet :)
Så jäkla härligt!! :love:
Lite bildbomb, på Våds öron och tjockisarna :D

10922415_10152953474358789_8168645046576566682_n.jpg

11149485_10152953474508789_4716036438901820206_n.jpg

Miljöträning...jepp, vi red under medan bilar och buss körde över :D Gick fint :P
11205543_10152953474353789_926192941010075918_n.jpg

Och Våd lyckades efter en vild galopp slemma sig själv i pannan
11174973_10152953474248789_6111641808855082930_n.jpg

Åh vad härligt :love:

Längtar tills jag kan styra så pass så jag vågar ge mig ut med min :) Än har vi bara promenerat för hand ute :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
873
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: zarmino
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
74 75 76
Svar
1 510
· Visningar
49 493
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp