10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till din nya söta häst, @Toxid! Det var tråkigt att läsa om din din förra fina.

Min fröken var väldigt outvecklad som treåring, med låg, rund bebismanke och lite massa. Hon växte väldigt mycket den här sommaren som femåring, faktiskt. Hon var 158 cm som treåring och är 162 - 163 cm nu.
10850095_1153716961320831_3414384761262946893_n.jpg

Här som nyinriden treåring iaugusti/september.

Och på våren som fem år (inte så välmusklad pga. höggravid matte...):
11295876_1264285343597325_1676228407867659975_n.jpg


och nu i september efter en synnerligen god sommar :o
12109260_1366699250022600_5885575185978311469_n.jpg

Bilderna är väl inte de mest jämförbara men det är vad jag har...

Vänster fram är nu torrt och fint igen. hon har fått två små överben på griffelbenet, så det kan ha varit de som spökade. Hon får i varje fall vila till vet.checken på onsdag.

skönt att höra att ni längre neråt landet verkar ha klarat av Helga med hälsan i behåll :heart
Tack:heart
Vad fin hon är, jag hoppas att min kommer växa på sig lika bra, din blommade verkligen ut när hon blev 5 :-)
 
Har försökt rota fram lite bilder som visar utvecklingen :)

November som 3.5-åring
1471280_10151837627228789_413367780_n.jpg


Sommaren 2014 så 4 år
10491289_10152317752818789_1398398164830831760_n.jpg


Senare samma sommar..
10298874_10152372571758789_4196717101498806761_n.jpg


Hösten/vintern 2014/2015
10885229_10152728443393789_651920491499281979_n.jpg


Sommarn 2015-5 år
11813318_10153171712153789_4614964441235979866_n.jpg


Hösten 2015
11999076_10153237475318789_1981984688896413592_n.jpg

11986992_10153237475363789_8403396964263612203_n.jpg


Vintern 2015
12239652_10153355150283789_7121743703832720531_n.jpg


Våd är född i feb-10. Jag hämtade honom sommaren 2013 så han var då 3,5 och ca 151 cm, idag som drygt 5,5 är han 154. :)
 
Ser på bilderna att Våd har en tendens att tunna ur under höst/vinter månaderna...
Tycker mig sett lite samma tendens även nu i år, men svårt att vara säker när man ser honom varje dag.

Igår var massören hos oss och gav Våd en välförtjänt massage. Dock har helgens stormande gjort att han inte fått aktiveras som han bör så han var lite för rastlös för att faktiskt kunna njuta av den.
Massören hittade några nya "spänningar" som hon trodde uppkommit av den intensifierade träningen, så massage och lite vila lät som en bra idé tyckte hon :)
Dock hittade hon spänningar i ryggen/sadlläget som oroar mig. Hon trodde att det kunde bero på att sadelgjorden spänts för hårt, då han visade en liten ömhet i bröstmuskulaturen. Men den spänns inte hårdare nu är för 6 månader sen. Så jag undrar om det inte är så att den är trång. Men då trycket som hon kände var jämt över hela ryggen så bör den ändå ligga an jämt vilket ger mig en förhoppning om att det räcker att gå upp en bomstorlek i samma modell. Jag älskar min sadel och bävar för att ge mig ut i djungeln och leta helt nytt :wtf:
 
Måste ventilera lite :p
Pålle min har ju en hyffsad skadehistorik med KS och ligamentskada osv. Allmänt lätt att spänna sig och överanstränga bakknäna ffa vb... Nu har vi tränat för en jätte duktig unghästutbildare två gånger. Första gången gick det jätte fint och jag var super nöjd, andra gången så började pålle med lite av de "dumheterna" som hon hade för sig innan alla skador uppdagades. Hon är regelbundet checkad och frisk som en nötkärna (så gott det nu går..) så det bör inte vara pga att hon har ont.

När dessa "dumheter" kom fram på senaste träningen ville jag gå tillbaka ett steg för att hålla pålle på gott humör och inte göra saken värre än vad det egentligen är, något som tränaren och min mentor tyckte var en dum idé. De tyckte bara att jag skulle fortsätta rida som de sa och försöka komma över det.

Tycker att det är bättre att jobba på pålles villkor än att tvinga henne till något, blir inget kul för någon av oss.

Kan jag nu "kräva" av tränaren att vi skippar de bitar (galoppen) som krånglar och för en tid framåt gör andra övningar som också stärker de svaga partierna? :crazy::confused:
 
Måste ventilera lite :p
Pålle min har ju en hyffsad skadehistorik med KS och ligamentskada osv. Allmänt lätt att spänna sig och överanstränga bakknäna ffa vb... Nu har vi tränat för en jätte duktig unghästutbildare två gånger. Första gången gick det jätte fint och jag var super nöjd, andra gången så började pålle med lite av de "dumheterna" som hon hade för sig innan alla skador uppdagades. Hon är regelbundet checkad och frisk som en nötkärna (så gott det nu går..) så det bör inte vara pga att hon har ont.

När dessa "dumheter" kom fram på senaste träningen ville jag gå tillbaka ett steg för att hålla pålle på gott humör och inte göra saken värre än vad det egentligen är, något som tränaren och min mentor tyckte var en dum idé. De tyckte bara att jag skulle fortsätta rida som de sa och försöka komma över det.

Tycker att det är bättre att jobba på pålles villkor än att tvinga henne till något, blir inget kul för någon av oss.

Kan jag nu "kräva" av tränaren att vi skippar de bitar (galoppen) som krånglar och för en tid framåt gör andra övningar som också stärker de svaga partierna? :crazy::confused:
Jag förväntar mig en dialog mellan mig och ev tränare. Jag vill påstå att jag känner min häst bäst och vet hans gränser, men jag måste oxå lita till att min tränare vet var som är bäst för att vi ska ta oss framåt. Så om min tränare skulle tycka att mina ideer bara är dumma så hade jag nog förlorat mitt förtroende där. Tycker att man måste kunna diskutera och kompromissa. Det ger mig tillit till att min tränare vill mitt och hästens bästa framåt och inte bara är inriktad på resultat eller "hur man borde göra".

Så jag tycker att du absolut ska ta upp det med din tränare och försöka komma till en dialog kring hur ni tillsammans kan jobba vidare :)
 
Måste ventilera lite :p
Pålle min har ju en hyffsad skadehistorik med KS och ligamentskada osv. Allmänt lätt att spänna sig och överanstränga bakknäna ffa vb... Nu har vi tränat för en jätte duktig unghästutbildare två gånger. Första gången gick det jätte fint och jag var super nöjd, andra gången så började pålle med lite av de "dumheterna" som hon hade för sig innan alla skador uppdagades. Hon är regelbundet checkad och frisk som en nötkärna (så gott det nu går..) så det bör inte vara pga att hon har ont.

När dessa "dumheter" kom fram på senaste träningen ville jag gå tillbaka ett steg för att hålla pålle på gott humör och inte göra saken värre än vad det egentligen är, något som tränaren och min mentor tyckte var en dum idé. De tyckte bara att jag skulle fortsätta rida som de sa och försöka komma över det.

Tycker att det är bättre att jobba på pålles villkor än att tvinga henne till något, blir inget kul för någon av oss.

Kan jag nu "kräva" av tränaren att vi skippar de bitar (galoppen) som krånglar och för en tid framåt gör andra övningar som också stärker de svaga partierna? :crazy::confused:
Bah! Nu blir jag lite känslosam (arg) för jag har, med förra hästen, ridit för flera tränare (i jakten på "den rätta tränaren") som med facit i hand satte för mycket press på mitt känsliga, temperamentsfulla sto med skadehistorik och det blev pannkaka VARJE gång. Tills jag fick skinn på näsan och lärde mig säga ifrån;).

En BRA tränare vill INTE pressa hästen för hårt, utan vill ge ekipaget lagom svåra utmaningar.

Så även om denne tränare i egenskap av proffs själv skulle kunna rida ut svårigheterna utan att s.a.s. sätta hästen i skiten, måste hen backa om du som ryttare inte känner att du vill/klarar av det samma.

En bra tränare ser till hela ekipaget för det första och för det andra bråkar inte hästar utan orsak, så det gäller att vara lyhörd där, ifall hästen försöker tala om något.

Jag tycker att du tänker mycket klokt som vill hålla din häst på gott humör och stärka genom andra övningar ett tag :bow:. Det kan ju vara muskelstyrka som saknas, det behöver inte vara smärta eller så, men det vållar ju uppenbart någon form av obehag för din häst i nuläget och du vill ha en häst som är posotiv till arbete även fortsättningsvis.

Min nuvarande Fröken Rekorderlig har ju växt mycket och haft lite svaga/dåligt musklade bakknän i och med det, vilket resulterat i att hon inte haft så lätt med galoppen på ridbana förrän i våras, då hon uppenbarligen vöxt i sig själv. Jag provade då och då, men då hon visade obehag (ville inte fatta galopp, slog över i korsgslopp, slog bakut) lät jag det vara och gjorde annat och nu är hon mycket starkare och framför allt villig att galoppera.

Ta upp detta med tränaren, tycker jag och om hen inte vill förstå och kan lägga upp en ny strategi som passar er skulle jag byta tränare. Faktiskt. Stå på dig.

Jag har ridit ett litet lätt lösgörande pass ikväll efter att veterinären gett klartecken idag. Pållan frustade och grymtade passet igenom så det var tydligen skönt att få komma igång igen:p.

Vi hade sällskap på ridbanan av en efterhängsen fin ungräv (!) Som svansade omkring oss nästan hela passet. Alltså PÅ ridbanan. Jag har ingen aning varför den tyckte det var så fasligt intressant där:confused:.

Ultraljud av gammelhästen visade fullständig ruptur på ytliga böjsenan. Tråkigt för stallfarbror som hade velat haft några år till med sin sista häst :cry:.
 
Dock hittade hon spänningar i ryggen/sadlläget som oroar mig. Hon trodde att det kunde bero på att sadelgjorden spänts för hårt, då han visade en liten ömhet i bröstmuskulaturen. Men den spänns inte hårdare nu är för 6 månader sen. Så jag undrar om det inte är så att den är trång. Men då trycket som hon kände var jämt över hela ryggen så bör den ändå ligga an jämt vilket ger mig en förhoppning om att det räcker att gå upp en bomstorlek i samma modell. Jag älskar min sadel och bävar för att ge mig ut i djungeln och leta helt nytt :wtf:

Fick sadeln kollad idag och domen var att jag bör börja leta efter en bredare, det är dock inte akut och inte sadeln som gett spänningarna.
Istället får det bli en bredare tryckavlastande gjord som ska försöka spännas lite lösare.
Håll tummen att jag inte snurrar runt ;)
Skämt åsido så känns det som positiva besked.
Har hittat en sadel på hästnet, skulle behöva sälja nuvarande först dock för finansieringen :)
 
Våd har nu vilat helt från arbete en vecka, och ja...idag levde han rövare med både utsläppare och insläppare :o
Han kom oxå in från hagen med ännu en trasig grimma, tror det är fjärde eller femte sen de flyttade från sommarhagen :p Lekarna går vilt till :D
Latjade lite med honom i ridhuset ikväll iaf. Lite longering och sen markövningar och ja...han e som en stor chihuahua som följer mig överallt och nog gärna skulle krypa upp i knät om han kunde.
Fick en liten skakig fil på oss, mitt flås är ju pinsamt dåligt men hästen e duktig :p

Har jag tur så är personen med sadeln jag hittade intresserad av att byta mot min då hon behöver en smalare. Det hade ju varit sååå skönt så håll gärna en tumme för mig :up:
 
Ojoj vad ni skriver på här inne =D Så himla kul, jag har varit in och läst lite ibland men har inte skrivit något då jag inte direkt haft något och säga helt enkelt.

Miraz har stått under en tid, tror det blev ca 2-3v nästan dels för att jag jobbat massor, sen drog hon av sig en sko och jag åkte bort och sen tog det tid helt enkelt innan vi kom igång.

Fröken har givetvis samlat energi till tusen och visat det tydligt även vid insläppet för vissa (sparkar bakut på stället och gör sina busljud) haha... Hon har gjort det även för mig ibland så då sa jag ifrån, trots mycket jobb har jag nu försökt hålla igång henne och det har gått hyfsat bra faktiskt.

Så nu kanske vi kommer åter i tråden, vi får se helt enkelt ;)

Jag har inte ridit något direkt dressyrpass på evigheter men detta just för att vi antingen haft det kalasblött på banan eller stenhårt så vi har hållit oss i skogen och ridit i alla gångarter dom ggr det gått vill säga.
Precis i början när jag satte igång henne igen så var det halvhårt överallt så tänkte att vi kunde gå ut på åkern och rida loss lite i trav och galopp men det sluta med en superpigg häst och mer lite av en gunghäst :p

Så jag gav upp och hon fick dra en repa i galopp i uppförsbacke, tja i kanten av den för där var det inte riktigt hårt iaf.

Tycker inte alls om att det är så hårt ute, går ju inte och aktivera dom fullt ut då.
Igår blev det skritt med lite uppförsbackar så där fick hon jobba trots skritt men annars tycker jag det är svårt.

Vi kan iof lasta och åka till ridhuset, men då lär jag köpa biljetter lr ridhuskort först och sen anpassa sig efter dom lediga tiderna.
Och innan vi flyttade ifrån stallet som ligger en bit ifrån ridhuset så hann jag bara rida där 1gång med Miraz, så vi skulle väl egentligen behöva träna på och vara där faktiskt.
Får se hur jag gör senare!

Frågan är ju om jag kommer ta mig dit flera ggr eller om det bara blir enstaka gånger? :p

Men men, idag blev det bara en promenad upp till sommarhagen där jag passade på och fota lite i solen, det var två andra där uppe också så fick någon bild även på oss tillsammans idag..

Bildbomb minst sagt!

151213.17_zpsxmotkhp5.jpg

151213.16_zpsdpjfc468.jpg

151213.14_zpshmswsxyi.jpg

151213.15_zps0kzkdtls.jpg

151213.12_zpsz6wudqwo.jpg

151213.13_zpsllgga4xb.jpg

151213.11_zpss5ntfedl.jpg

151213.10_zps3iln4dmd.jpg

151213.9_zpsldhenima.jpg

Puss på mulen :heart
151213.7_zpsumuox0u7.jpg

151213.5_zpsxtjbvqg5.jpg

151213.1_zpsdfl6t633.jpg

151213.4_zpsrbgxvzl4.jpg

151213.6_zpsi1k7sgpy.jpg

Min favorit =D
151213.3_zpsqqxkw3w7.jpg

151213.2_zps57wnfurm.jpg


Det var allt från oss :)
 
Hej på er!
Roligt att läsa om våra snart 6-åringar! :)

Har inte varit så aktiv i tråden. Dels har vi varit i värmen ett par veckor och dels händer det inte så himla mycket när hästen bara skrittas och skrittas.

Vi har iallafall börjat skritta igång igen efter min semester och har kliniktid den 28 dec. Denar har blivit så rastlös av att inte göra någonting och han leker enormt i sin lösdrift med kompisarna, hur bra det nu är med knäledsinflammation? :confused::crazy:

Dessutom hade han under min semester lyckats fastna med framhoven i en stor halmbal. Snöret fastnade i skon när han försökte ställa sig på den :banghead: En stallkompis hade dock upptäckt när han stod och drog i panik med benet och skar loss honom med en kniv. Hon var livrädd att en sena skulle ha rykt, men tack o lov verkar ingen skada skett.. Somliga klantar till det mer än andra.

Håller tummarna för er andra konvalescenter också. @Catrool när ska ni tillbaka igen? Vi borde boka samma dag så vi kunde ses :D:)
 
Hej på er!
Roligt att läsa om våra snart 6-åringar! :)

Har inte varit så aktiv i tråden. Dels har vi varit i värmen ett par veckor och dels händer det inte så himla mycket när hästen bara skrittas och skrittas.

Vi har iallafall börjat skritta igång igen efter min semester och har kliniktid den 28 dec. Denar har blivit så rastlös av att inte göra någonting och han leker enormt i sin lösdrift med kompisarna, hur bra det nu är med knäledsinflammation? :confused::crazy:

Dessutom hade han under min semester lyckats fastna med framhoven i en stor halmbal. Snöret fastnade i skon när han försökte ställa sig på den :banghead: En stallkompis hade dock upptäckt när han stod och drog i panik med benet och skar loss honom med en kniv. Hon var livrädd att en sena skulle ha rykt, men tack o lov verkar ingen skada skett.. Somliga klantar till det mer än andra.

Håller tummarna för er andra konvalescenter också. @Catrool när ska ni tillbaka igen? Vi borde boka samma dag så vi kunde ses :D:)

Huga tur där med halmbalen!!
Vi var tillbaka på kliniken för en vecka sedan eftersom Malte tyvärr inte blev ett dugg bättre av behandlingen. Nu är han behandlad igen lite bredare och blir det ingen förbättring alls på 3 v så kommer vi operera honom.

Hi hi roligare ställen kan man ju ses på, typ Hajjerna ;) :D
 
Huga tur där med halmbalen!!
Vi var tillbaka på kliniken för en vecka sedan eftersom Malte tyvärr inte blev ett dugg bättre av behandlingen. Nu är han behandlad igen lite bredare och blir det ingen förbättring alls på 3 v så kommer vi operera honom.

Hi hi roligare ställen kan man ju ses på, typ Hajjerna ;) :D

Ja det var tur i oturen där med balen, verkligen. Vilken skit att inte behandlingen gav resultat. Håller tummarna för att andra behandlingen ska ge positiv effekt. Vilket krångel det är med skador och skit.. Jo såklart vore det roligare att ses på Hajjerna eller ja nästan varsomhelst utom kliniken :D

Men förhoppningsvis är vi båda snart igång igen! :)
 
Det var länge sen jag skrev nåt här jag med! Men vi tuffar på, lite lugnare nu dock eftersom jag är lite väderberoende; ingen egen ridbana, rider bara på kvällen i mörkret och så kan jag inte åka iväg med Kaprifol själv ännu och min man är i Australien och har det gött. Men jag lasttränade häromdagen och snart kan jag skicka in henne och stänga själv bakom, men lite mer träning behövs innan jag vågar åka iväg själv. Man ska ju ta sig hem också!

En dag lyckades jag dock tajma in både ljus och plusgrader så då passade vi på att hoppa lite på ridbanan jag lånar:
img_6548.jpg

img_6532.jpg

Annars blir det mest uteritter, speciellt nu när min tränare har fått nytt jobb och byter landskap efter årskiftet. Med lite tur hinner vi med en träning till innan hon försvinner, och sen kommer Kaprifol få lite vintervila, det har hon gjort sig förtjänt av! Så letar vi ny tränare sen :)
img_7145.jpg
 
Här händer det inte så mycket. Jag har börjat rida honom själv och så, men som sagt, inget speciellt. Hugo har blivit lite småfet igen eftersom silaget är så proteinrikt... men eftersom vi flyttar om mindre än 2 veckor så är jag inte orolig över det. :p

Bjuder på några bilder från igår när vi kom in från en promenad i mörkret. Han är alltid lika charmig. :rofl: (historian bakom var att jag borstade honom på ena sidan, han lade över huvudet över ena grimskaftet för att kolla vad jag höll på med men sen blev det svårt att komma loss själv)
12391198_10204954306360620_4797961692432662215_n_zpsbml64wkl.jpg
12341405_10204954303000536_2983551383829302646_n_zpsp5rjcxg2.jpg


Han försökte... Men sen gav han upp och jag som tyckte synd om stackarn hjälpte honom. :laugh:
12359857_10204954302240517_7647000214831379917_n_zpsmqter0gm.jpg
 
Det märks på aktiviteten i tråden att det är vinter-vilo-tider ;)
Våd verkar ta vilan bättre än vad jag trodde, tack och lov för roliga hagkamrater så han kan latja loss om dagarna. Märker att kroppsligt så har han inte så svårt att vila, det är skallen som nu börjar spinna iväg. Så den senaste veckan har jag jobbat en del från backen, utökat de övningar han kan för att utmana honom och det märks att han gillar det :)
Blir antagligen lugnt i två veckor till med tanke på jul och en jäkla tenta som ska skrivas under helgerna :wtf:
 
Jag funderar om Hugo ska vila nu också när vi flyttar. I alla fall från ridningen. På söndag blir det då sista gången han blir riden. Men jag vet inte. :p

I Onsdag hade han ett mindre kolikanfall ( :( ) och jag har märkt att han blivit väldigt tjock på senare tid. Tur att vi flyttar tillbaka till det gamla stallet där det är lättare att hålla koll på foderintaget, dock tror jag koliken var pga att han inte druckit ordentligt. :cautious: Han visade så diffusa symtom på kolik att jag först trodde att han var halt på något bakben/båda bakbenen men efter att jag longerat honom för att se bättre om han haltade så ställde han sig till slut och bajsade. Sen var det full fart, bus och bock och galopp runt runt i ridhuset på en gång. :D Och problemen med bakbenen försvann de också (när jag tog in honom så ville han inte stå på bakbenen, försökte avlasta de så gott de gick, hade stora problem att backa eller svänga sidleds, stod och höll upp bakbenen ibland osv. Trampade inte under sig som han brukar..)
 
Jag funderar om Hugo ska vila nu också när vi flyttar. I alla fall från ridningen. På söndag blir det då sista gången han blir riden. Men jag vet inte. :p

I Onsdag hade han ett mindre kolikanfall ( :( ) och jag har märkt att han blivit väldigt tjock på senare tid. Tur att vi flyttar tillbaka till det gamla stallet där det är lättare att hålla koll på foderintaget, dock tror jag koliken var pga att han inte druckit ordentligt. :cautious: Han visade så diffusa symtom på kolik att jag först trodde att han var halt på något bakben/båda bakbenen men efter att jag longerat honom för att se bättre om han haltade så ställde han sig till slut och bajsade. Sen var det full fart, bus och bock och galopp runt runt i ridhuset på en gång. :D Och problemen med bakbenen försvann de också (när jag tog in honom så ville han inte stå på bakbenen, försökte avlasta de så gott de gick, hade stora problem att backa eller svänga sidleds, stod och höll upp bakbenen ibland osv. Trampade inte under sig som han brukar..)
Usch...läskigt med kolik. Var orolig nu när det var kallt för någon vecka sedan. Våd står ju i utebox och vattnet i hans hinkar fryser ju då, samma sak i hagen. Så antingen får han inte i sig tillräckligt eller så är vattnet iskallt. Inget speciellt bra för magen.
Det är väl fördelen med den sk vintern, att vattnet hålls tinat och de kan dricka.

Skönt att det gick bra med Hugo iaf :)
 
Hej och hå, ja det är inte lika mycket fart i tråden nu men det blir väl så också :)

Här går det framåt, halvt iaf. Blir lite vila ibland och jag vet inte ens om jag kan låta henne vila helt en dag ens just nu.

Hon är skit dryg mot dom som tar in henne på kvällarna, gör sina sparka bakut skutt, viftar med huvudet och små travar osv. Oftast har det bara blivit ett skutt sen slutat när dom sagt åt henne men igår när jag tog in var hon knäpp och idag likaså :p

Nu är det tyvärr "sommarvärme" igen och lerigt, ända positiva är väl att man kan rida i alla gångarterna nu så kanske får jag bort lite av all energi hon byggt upp under denna tid då det varit hårt i marken.

Men inte kul och rida när man vet att hon kan "explodera" heller.

Så imorgon ska jag försöka rida på banan, ta fram ett hinder och hoppa en del. Så hon får svettas och bli lite trött :p

Idag blev hon svettig för första gången sen i somras och det var nog mest för hennes jävla skutt och busheter för hon blev inte hårt riden alls, haha..
Fick lov och duscha henne efteråt!

Får se hur hon blir imorgon, banan är så blöt så gissar att hon kommer bli väldigt blöt och lerig och rida där men det märks väl.
 
Här händer det inte så mycket. Jag har börjat rida honom själv och så, men som sagt, inget speciellt. Hugo har blivit lite småfet igen eftersom silaget är så proteinrikt... men eftersom vi flyttar om mindre än 2 veckor så är jag inte orolig över det. :p

Bjuder på några bilder från igår när vi kom in från en promenad i mörkret. Han är alltid lika charmig. :rofl: (historian bakom var att jag borstade honom på ena sidan, han lade över huvudet över ena grimskaftet för att kolla vad jag höll på med men sen blev det svårt att komma loss själv)
12391198_10204954306360620_4797961692432662215_n_zpsbml64wkl.jpg
12341405_10204954303000536_2983551383829302646_n_zpsp5rjcxg2.jpg


Han försökte... Men sen gav han upp och jag som tyckte synd om stackarn hjälpte honom. :laugh:
12359857_10204954302240517_7647000214831379917_n_zpsmqter0gm.jpg

Han är så söt! :love:
 
KL.

Det blev hoppning idag, om man kan kalla det för det :p
Blev bara några skutt över ett 50cm räcke och sen provade vi faktiskt på kryss också, inga problem där inte.
Hon hoppade riktigt fint dom första ggr sedan insåg hon väl att det inte var någe högra hinder så hon sprang mer över dom sen :p

Så vi ska försöka hoppa lite nu för och få lite styrka och trötthet, förhoppningsvis.
Sen givetvis ska vi fortsätta med allt annat, som klättring och mycket skogsridning.

Men vi lär väl ta tag i utbildningen också, nu har jag verkligen haft det på hyllan, länge.
Kanske något inför nyårslöftet? hehe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 999
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 042
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp