2011:ornas tråd...

Sv: 2011:ornas tråd...

Åååh vad härligt med bete! Våra får gå och gnaga i vinterhagen tills sommarhagen är redo!

Kl

Bella har lyckats charma min pojkvän som i vanliga fall drar sig för ens gå utanför dörren :P

pic_5191f0419606ee5f2bf1df25.jpg


pic_5191f047e087c3374818be71.jpg


pic_5191f057ddf2b320028a39df.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Hallåååå vart är ni allihopa? :P

Idag ska Bella på bocka runt med min lilla allroundsadel. Hon är inte helt okej
med sadel än så detta känns som bästa sättet. Hon är kanonsnäll att sitta på men sen när man leder henne med sadel kan hon helt plötsligt få rycket, som att hon först då märker att den är då. Koncentrationssvårigheter kanske...

img_1237_519e7e109606ee6c55616764.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Hallåååå vart är ni allihopa? :P

haha ja här var det inte mycket till liv.. ;)
Jag har haft sjukt fullt upp, vi fick hem kor för typ två veckor sedan så den mesta tiden har gått åt till att fixa och givetvis träna på dem (med gammelhäst)...

Vad gäller Bosse så går han på bete å myser mest, har fått skjuta på sadelträning och uppsittning på obestämd framtid pga ett jävligt dåligt placerat sår precis där sadeln ska ligga.. :mad:
Tänker mig att jag sätter igång med det igen efter chappen..

Vi har dock vart ute och gått mycket och kollat på världen, är ofta borta på grannens travbana och kollar på räser hästarna..
Tänkte att han ska få åka me när jag ska träna på lördag oxå, ska bli spännande å se vad han tycker om det..
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Ingen idé att stressa, som jag ser det :)
Bella har fått bröta runt på egen hand med sadel ett par gånger nu, bockat och känt efter. Tror inte jag sitter på henne igen förens hon är 110 okej med sadeln. En sak i taget :P

bells_51a7bb599606ee460764ce50.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Halloj!

Tänker alltid att oj vad mycket det händer kroppsmässigt med hästarna, jag måste ta mera kort..
Sagt och gjort, tog med mig en kamera hem från jobbet igår för att få till riktigt bra bilder..
Finns en mening som beskriver min kväll ihagen perfekt= BIG FAIL

HAHA dom flesta bilder innehåller bara något suddigt rödvitt,(Bosses mule, kunde absolut inte tänka sig att vara nån annan stans)
Jag tröttnade efter en stund å satte mig å gosa med dom små djuren ist..

jaja tog några från andra sidan staketet så man iaf kan se hur han ser ut..:laugh:
Bosse3.png


bosse1-1.png


bosse-1.png
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Kl

Idag fyller Bella 2 år! :D Hurra hurra hurra!
Kalaset blir imorgon, då även min gammeltant fyller år. Det bjuds på tårta, ballonger och allmänt party ^^

pic_51af0f74e087c31a527433be.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Grattis i efterskott Bella :D, vilket härligt kort!

KL*

Igår tränande jag och min lilla ligist i paddocken...
Känner mig väldigt nöjd faktiskt, han klarar att hålla focus längre och längre stunder, är mycket mer lyhörd redan från start och äntligen verkar mina röstkommandon vara helt befästa... Tjo!!:D

Passa på att ta några halvgrumliga mobil bilder, insåg när jag kolla på dem att han är i en himla växt period nu igen..
bosse2-1.png

bosse3.png

bosse1-2.png


ska nog mäta lite när jag kommer hem.. :)
hur höga är era?
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Bells var 136.5 för ungefär en månad sedan, misstänker att hon växer en del nu (mest på bredden, dock :P )

Ska mäta i veckan!
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Bärsen är ju i skolan sedan januari :) Han skall få på sig sina första slides då han stoppar bra. Galoppombyten är påbörjade, han provade för första ggn härom dagen, höger satte han på första försöket, vänster tog några försök, sedan satte han det med :D
Han har det från sin mamma (och morföräldrar) :p
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Hur går det för er andra nu med era 2011:or?

Bärsen är jätteduktig, han har börjat med byten, spin, stoppar bra (har fått på sina första slides) förvänd galopp m.m. En riktig liten arbetsmyra :p

I slutet av september kommer han hem, då blir det mkt skogspromenader varvat med ridning på ridbana. Tar det lugnare under vintern, siktar på att åka på lite träningar under våren med honom. Nästa sommar skall han förhoppningsvis tillbaka i träning ngn månad och finslipa lite.

Vad har ni för planer med era?
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Här kan vi oxå vara med ju :D

Ai-chan är min 11:a som jag idag har varit ägare till i 3 veckor. Enligt säljaren ska hon vara paint/nordsvensk men ser inte så mycket av det sist nämnda men det lär jag nog aldrig få veta heller. Vi håller mest på med att träna basic från marken, men har hängt på henne ett par gånger och testat slänga upp sadeln vilket hon inte reagerar nämnvärt på :love: För stunden är det hovarna som är prio 1 då dom ser för jävliga ut och hon ömmar med. Då hovslagarna här inte verkar veta hur man verkar en häst som inte ska skos så får jag fixa det själv på henne, vilket blir 1 hov/dag då sedan klarar inte min rygg mer. Men har som mål att till slutet på månaden klara Paellis level 1 online och där efter börja med att ta det vidare uppsuttet :D

daca4a74ff7b11e2b9a022000a1fa535_7.jpg


e6f527ccfabe11e282e022000a1fbc68_7.jpg


8b849700fabf11e2bbd822000a9f15da_7.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Ja hur går det här egentligen..?
Bosse växer på alla håll å kanter (mest bredden, är typ 146 fortfarande) å börjar se ganska stöddig ut, kommer se ut som en kub när han är färdig... :d
Nackdelen med att växa sådär är ju en väldans växtvärk och lite svullnad i ben, har fått skjuta lite på inridningen med tanke på detta, dock så har jag suttit på honom några gånger utan problem.

Så ja, vi har helt enklet fått lägga focus på annat. Vi har åkt ett antal gånger till stallet han ska flytta till i höst, vart där å tränat i deras roundpen, kollat på ropingträning & kosseträning, tränat trail at hand och framför allt tränat massor av lastning och transportåkande.. Så nu jäklar vill jag rida snart :)
 
Sv: 2011:ornas tråd...

*kl*

Kunde inte låta bli, testade kravla mig upp på Ai-chan idag :p Hon stod som ett ljus och brydde sig inte nämnvärt precis :D
Testade bara svinga grimskaftet runt huvudet på henne samt kolla om jag fick henne till att ge efter från grimman, vilket jag knappt behövde röra grimskaftet så hade man hennes mule mot benet :) Så tror inte vi kommer ha några problem att lära in one rein stop iaf. Värre lär det nog bli att få energi i henne då det är väldigt lite go i henne ^^

dsc_2152_52054c04e087c3212fdece89.jpg


dsc_2163_52054c10e087c3216e1b4feb.jpg


dsc_2167_52054c139606ee4899b71472.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Oj vad ni hunnit med :) Själv har jag haft fullt upp med kossor och andra aktiviteter på gården så vi har absolut inte hunnit med ett smack :( Vi började med insittningen i våras sen har allt annat kommit emellan + att Jason skar upp sitt ben, blev sydd och sedan gått lindad i flera lager i 2 månader :banghead: Nu ska vi dra igång bägge grabbarna (har en 5 årig Rysk Basjkir hingst också)

Jason har iaf hunnit bli 153 och jag som trodde att han skulle landa på 145 och han är ju inte klar än :crazy:

Några bilder bl.a när dottern satt in honom

uppsutt_522846f1e087c352bfa48609.jpg


jsonronis_522846d49606ee066c2c4bda.jpg


json_522845b2ddf2b32daa128853.jpg


Härlig utsikt från köksfönstret

017_5228450eddf2b32dc523b98f.jpg


008_522844819606ee06270119a1.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Hello!
Kul att läsa att det går bra för er andra ;)

Nu har jag haft Bosse i drygt ett år, helt otroligt hur mycket som händer på ett år både mentalt och kroppsligt...
Helt otroligt att få vara del av deras utveckling:love: (oj är visst lite känslomässig idag)

Bosse slutet av aug - 12
2bo.png


Bosse början av sep - 13
1bo.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 849
Senast: Tranan
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
31
· Visningar
1 585
Senast: Roheryn
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 363
Senast: animalasia
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 873
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp