Bukefalos 28 år!

2011:ornas tråd...

Sv: 2011:ornas tråd...

Fick hjälp å ta några exteriör bilder på Bosse för några dagar sedan. Som ni ser så växer han med rumpan först..
(vänligen ignorera mig, står å ler fånigt så fort jag e i närheten av hästen... )

557350_10151038894490108_526804165_n.jpg


557118_10151038894385108_1704430547_n.jpg
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Haha, hon verkar tycka att det där med bett är lite kul ;) Roligt att knapra på typ...

Riktigt fin tjeja :bump:
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Tjolahopp
Nu är man tillbaka i westernträsket igen... Pga en ändrad relationsstatus som förvisso var mitt val så var jag tvungen att sälja Jack min dåvarande Paint :( Nu är jag på fast mark igen och nytt boende på hästgård med ridhus och alla bekvämligheter så vad vore väl inte grädde på moset med en bror till Jack :d

Samma Mamma Doc's Star Patient (imp USA) men efter BR Dynamite Quincy.

En underbar kille som verkligen är den lugnaste 1,5 åring jag någonsin träffat och till skillnad mot sin bror finns det inte mycket till humör och egen vilja, han bara är :love:

Just nu får han bara vara lite grann så ska jag börja markträna honom lite grann i vinter

Fö heter han Prince Jason Of Sweden :D

placering-0
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Det va en lite inaktiv tråd här. Jag vet inte om det är normalt men de måste väl testa för att veta sin plats?
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Sant.. det som gör mig fundersam är att hon vinner :cool: Vet inte om gammeltanten helt enkelt inte orkar bråka eller om jag har gått och blivit med en ordentligt kaxig liten rödtott! Hon kaxar i alla fall inte upp sig mot människor så det kanske inte är något att tänka på.
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Låter som du har blivit med en kaxig rödtott :angel: Har ni inte nån riktigt gammal surmärr som kan visa vart skåpet ska stå?
 
Sv: 2011:ornas tråd...

:rofl:

Jag trodde att min guling var rätt tant för jobbet, men tydligen inte.. :cool: Och några andra hästar har jag tyvärr inte att tillgå.
 
Sv: 2011:ornas tråd...

hej hörrni!!

för oss rullar det på bra här i kylan, den lille växer så det knakar och växlar ganska mycket mellan att se totalt förjävlig ut till att vara riktigt fin.. :grin:

var lite nyfiken på hur ni fodrar era småttingar..
Bosse har fri tillgång på hösilage (pillar väl i sig ca 12-15 kg nu när det är kallt) samt mash + mineraler
 
Sv: 2011:ornas tråd...

*knapplån*

Puffar för tråden lite :-) Bärsen har nu börjat i skolan och har hittils haft sadel och träns på sig samt blivit longerad :-)
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Vad tyckte han om det då?

Bosse har oxå fått testa på sadeln, han såg mest stolt ut över den :)
Han har oxå tagit ett annat steg in i vuxenvärlden och fått dojjor eftersom han har varit så ömfotad.. Snällaste unghingst min hovslagare hade skott någonsin tydligen.. lite stolt blir man.. :love:
 
Senast ändrad:
Sv: 2011:ornas tråd...

Nu har Bärsen vant sig med sadel, träns och bettets inverkan :) Han har även blivit tömkörd och hängd på.

Det går bra för mattes pälsboll. :p
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Alldeles för stor, börjar närma sig 150 nu. Har inte mätt henne men hon är i höjd med nordsvensken och han är 148-149. Jag går bara och håller tummarna för att hon ska växa på bredden istället för höjden det kommande året men hon är väll en 5 cm högre i baken så hon lär ju bli minst 155 om hon inte ska bli rejält överbyggd och det tror jag inte :P Provade vallackens mors gamla täcke och benskydd på henne härom veckan och de sitter perfekt på henne, första gången hon hade benskydd på och det var inga konstigheter alls så nu har hon en snygg lila outfit i alla fall ;) Lika så bosalen jag har sitter super på henne och är riktigt snygg färgmässigt!

Jag har börjat longera henne lite försiktigt i skritt och jogg och hon förstod konceptet direkt men hon är inte glad för när man petar henne lite i sidan med spöt så det måste jobbas på! Tränar bak/framdels- och bakdels förflyttningar och måste sätta igång med transportträningen. Har varit dålig med det och det märktes när hon åkte sist.

Hur är era i transporten? Har ni sällskap till dem i transporten eller åker de själva?
 
Sv: 2011:ornas tråd...

Oj! Vilken bamse! Bella mätte 135cm. Kollade mitt tidigare inlägg där jag skrev att hon var 134cm (för några månader sedan), så antingen måste jag mätt som en kratta vid det tillfället eller så har hon stannat i växten. Använde vattenpass senaste mätningen så det ska väl vara hyffsat i alla fall!

Bella har bara åkt transport till och från djursjukhuset än så länge, och då var mamma Snap med. Hon stod snällt, blev lite svettig (sommar och varmt) men gjorde inget väsen av sig. Hon gick på snällt med lite godis. Mamma fick gå på först.

I helgen fick hon testa på flankgjord och brösta, eftersom det är något jag förmodligen kommer vilja ha när hon ska ridas in.. Tanken är att jag ska få tummen ur röven och börja träna henne på allvar nu när snön är borta! Får väl se hur det går.. :D
 
Sv: 2011:ornas tråd...

KL

Bosse e ca 140 nu.. har växt mycket på bredden det senast som har resulterat i en hel del växtvärk.
förövrigt är det hög tid för oss oxå att komma igång med träningen, har mest vart skogsprommenader å mys än så länge.

vad gäller trasport så har han åkt några gånger och då själv, han har svårare för att gå ur transporten än att gå på. det brukar vara lite problem att få honom att sätta bakbenen på lämmen, dock inte när han ska på, bara ur, bara att träna vidare..
 
Senast ändrad:
Sv: 2011:ornas tråd...

Hej! Nu hoppar jag in i tråden här. Jag har ett Quartesto, som fick ett stoföl 2011 E: Bravour (SWB). Hon heter INDIRA GANDHI LT. Men kallas INDIRA.
Hon kommer att bli skimmel, efter pappa. Men hon är mörkbrun (stickelhårig) med liten stjärn.
Vi tränar, ensam i stallet. Träns, sadel, tömkörning och olika övningar i en rundcorall. Hon har löshoppat.
Planen är att visa henne på 3 -års test. Eftersom hon har papper (visserligen gråa) från ASVH. Det är ett bra mål i livet för unghästen.
Så i vår ska vi sitta in henne. Nästa vår ska hon vara ridbar.
Jag funderar på att köra in henne i vår. Vi får se vad vi hinner med.
Sen vill jag gärna träna Western också.
Måste hitta folk att träna med i Skåne. Är medlem i WRIS.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: hamilton1
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
43
· Visningar
727
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
356
· Visningar
13 090
Senast: golit
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 316
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp