2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag tillbaka på -4,6 kg!
Efter fest-helgen med tacos och pizza blev jag sjuk så det blev mer hämtmat och kolhydrater under veckan. Så det var riktigt skönt att starta den första feberfria dagen tillbaka på -4,6kg som jag hade före helgen :love:
Jag hann precis gå över gränsen för att vara tvungen att köpa kläder i strl large, och de kilona jag gått ner nu gör att jag kommer i medium igen (om än något tajt) så nu slipper jag hålla mig till de få plagg jag tvingades köpa i large. Så jäkla skönt att slippa krångla med klädstorlekar!
Eftersom jag lägger på mig jämt över kroppen så ändras jag inte så farligt när jag går upp/ner. Jag var jag en liten medium innan jag gick upp, och nu kan jag gå ner rätt många kilo innan jag behöver fundera på kläder igen:bump:

-4,9 kg i morse, det går sakta men säkert åt rätt håll. Igår morse visade vågen -6 kg, men då blev det en del att dricka kvällen innan och dåligt med mat, så jag gissar att det var en del uttorkning. Det var ändå jäkligt peppande att se -6 kg, även om jag visste att det inte var en "rättvis" siffra. Bara det att komma ner till -6 kg, även med uttorkning, hade ju varit omöjligt för en månad sen. Jag längtar efter att komma ner under -7 kg för första gången, då är jag halvvägs eftersom det är 14 kg jag vill bli av med (och några till, men då är det trivselkilon och inte övervikt längre).
 
Hur gör ni andra med det här med hunger?
Jag antar att det beror på att jag äter lchf-inspirerat som gör att jag ytterst sällan är hungrig, men samtidigt märker jag ju av att jag blir matt om jag inte äter på för länge. Nu blir det lite att jag äter efter klockan, men jag vet inte hur hållbart det är i längden?
Just nu får det rulla på eftersom det funkar, men sen vill jag ju ändå kunna slippa krångla med maten och gå efter att äta när jag blir hungrig tills jag blir mätt.
 
Är nere på den vikten jag hade innan semestern och som jag legat på väääääldigt länge. Får se om jag tar mig förbi den. Ska öka min cardioträning så får vi se om det funkar. Styrketräningen och ridningen fortsätter jag med som vanligt :)
 
För första gången i mitt liv (jag är 37) känner jag att jag behöver gå ner lite i vikt för att trivas och för att mina kläder ska sitta bättre.

Jag har gått med i Viktklubb och börjat räkna kalorier. Jag ska äta 1300 kcal/dag. Har hållit på sen i torsdags och än så länge går det bra! Jag är inte speciellt hungrig och det är lite roligt att planera och väga.

Det var längesen jag vägde mig men tror jag ligger på ca 71 kg och siktar på att gå ner till 65 eller så, får se vad som känns bra.
 
Fast jag egentligen vet hur jag bör äta har jag ändå fått någon sorts aha-upplevelse med ett par dagar med Lifesum.
När jag äter bra mat är det ju inte särskilt svårt att hålla sig inom tillåtna kalorier. Mitt problem tidigare har varit för stora portioner och tomma kalorier.
-1 kg sen i fredags, även om det bara är vätska är jag nöjd med starten. :)
 
Räkna kalorier är onekligen lärorikt, och man lär sig göra smartare val.

Själv har jag klarat min ölandsresa med appen avstängd med utan snacks, kakor eller bilgodis. Har frossat i jordgubbar, ätit glass, köpt lite saltisar och surisar till stranden men i övrigt varit måttlig. Och så har jag sprungit två rundor#
 
Vad duktiga ni är! Kämpa på allesammans :bow:

Här är det som vanligt, står still på 65 kg trots motion och diet. Har så förbannat ont just nu att motionen begränsas till ridning (ungefär en halvtimme, det är vad kroppen pallar med) och lite trädgårdsjobb. Försökte springa en runda men efter några hundra meter skrek höften att den var döende.. Väntar på tid till ortoped för att få veta vad som är fel egentligen.
Under tiden taggar jag träningstävling på lördag och hoppas jag har et par jeans som passar..
 
Hade invägning idag... visste ju att jag gått upp... 63.2 kg visade vågen. Jag har alltså gått upp 8 kg på ca 3-4 månader.

Inte konstigt att jag är konstant trött och känner mig tung :meh:
 
Idag stod vågen på 68 kg.
För ett par år sedan vägde jag 58 och jag kände mig så jävla fin och nöjd då!
Wääh.
Ska hålla i denna veckan ordentligt, fast på söndag är det ettårig bröllopsdag med skumpa och trerätters. Inte helt optimalt. :p

Ska försöka få till två träningspass innan dess. Eventuellt styrka på jobbets gym imorn, och så löpning på fredag.
Beror lite på hur jag mår efter dagens blodgivning också. Första gången, så ingen aning hur kroppen reagerar.
 
-4,9 kg i morse, det går sakta men säkert åt rätt håll. Igår morse visade vågen -6 kg, men då blev det en del att dricka kvällen innan och dåligt med mat, så jag gissar att det var en del uttorkning. Det var ändå jäkligt peppande att se -6 kg, även om jag visste att det inte var en "rättvis" siffra. Bara det att komma ner till -6 kg, även med uttorkning, hade ju varit omöjligt för en månad sen. Jag längtar efter att komma ner under -7 kg för första gången, då är jag halvvägs eftersom det är 14 kg jag vill bli av med (och några till, men då är det trivselkilon och inte övervikt längre).

- 5,1 kg igår och -5,3 kg idag. Det går väldigt stadigt just nu i alla fall :bump:
 
Det är galet hur snabbt man går upp! Samma sak för mig.

Eller hur!

När jag bodde hos mamma och pappa så gick jag faktiskt ner, trodde aldrig jag skulle få eget hem osv.

Nu när jag bor själv är onlinepizza min bästa vän :cautious: plus vinet på helgerna.
Händer alltid när jag blir singel :D fast förra gången var det 14 kg...
 
Vågen poppade upp för mig med efter semestern, men jag visste ju att jag hade gått ner orimligt mycket, så... Sammantaget är det i alla fall mer än två kilo på lite drygt två veckor inklusive semester, och det är mycket det med.
 
Har ca 20 kg jag vill gå ner. Startade den 17/7 på 98 kg :wtf: Har sen dess lyckats gå ner till 95, men den här veckan står det lite mer stilla (från att ha gått ner ca 1 kg i veckan). Men jag ska egentligen ha mens till helgen så jag gissar att det hänger lite ihop med det, har allmänt känt mig opepp och seg och alldeles för hungrig den här veckan.
Försöker träna på gymmet 4 gånger i veckan och hoppas att det kommer hjälpa till att få igång förbränningen.
Ang maten försöker jag räkna kalorier, ca 1300 om dagen ska jag äta. Hitills har det gått bra, jag dricker Allevo dietshake's till frukost och lunch plus en frukt till frukost och på kvällen äter jag riktig mat. Försöker hålla mig till kyckling och få in mer sallad i middagen.
Har som delmål att gå ner 8 kg tills den 17/9, vilket är 1 kg i veckan under två månader. "Bara" 5 kg kvar nu ju så hoppas dom inte sitter allt för hårt :)
 
Efter att jag kom iväg ikväll och sprang backintervaller gjorde jag en deal med mig själv att inte logga mat imorgon eller på lördag. Imorgon kommer vänner från Småland hit och vi ska ut och äta på kvällen, och på lördag är det 40-årsfest, och då vill jag passa på att njuta av sällskapet, maten och drycken utan nån form av dåligt samvete. Nya tag på söndag igen. :)
 
Åh har inte orkat klicka mig in i denna tråd på länge nu! Totalt haveri under sommaren. Men är inte förvånad. Har jag inte satt goda rutiner innan sommaren så är det i princip ett omöjligt projekt för mig att göra det under semestern... Längtar efter vardagsrutinerna igen! Jag vill köra rivstart och helt sluta med tillsatt socker under några veckor (en vecka i taget, kommer bli tillräckligt svårt). Behöver en liten boost-start för att få igång jävlaranamman igen. Jag börjar med enbart sockerreduceringen och inte förrän efter de veckorna tänkte jag ta upp kaloriräkningen igen.

Jag har inte vägt mig sen i början på sommaren (och vill inte göra det riktigt ännu heller), men jag känner på kroppen och kläderna att jag nått mitt absoluta max viktmässigt hittills i livet.

Blev glad över att se aktiviteten i tråden i alla fall. Så många som verkar ligga i så himla bra! Impad.
 
Senast ändrad:
Åh har inte orkat klicka mig in i denna tråd på länge nu! Totalt haveri under sommaren. Men är inte förvånad. Har jag inte satt goda rutiner innan sommaren så är det i princip ett omöjligt projekt för mig att göra det under semestern... Längtar efter vardagsrutinerna igen! Jag vill köra rivstart och helt sluta med tillsatt socker under några veckor (en vecka i taget, kommer bli tillräckligt svårt). Behöver en liten boost-start för att få igång jävlaranamman igen. Jag börjar med enbart sockerreduceringen och inte förrän efter de veckorna tänkte jag ta upp kaloriräkningen igen.

Jag har inte vägt mig sen i början på sommaren (och vill inte göra det riktigt ännu heller), men jag känner på kroppen och kläderna att jag nått mitt absoluta max viktmässigt hittills i livet.

Blev glad över att se aktiviteten i tråden i alla fall. Så många som verkar ligga i så himla bra! Impad.
Att ta bort allt socker kommer du långt med! Jag har aldrig seriöst orkat räkna kalorier, det som har varit solklart lättast har varit att plocka bort socker och kolhydrater och äta lite mindre portioner. Lycka till!
 
Att ta bort allt socker kommer du långt med! Jag har aldrig seriöst orkat räkna kalorier, det som har varit solklart lättast har varit att plocka bort socker och kolhydrater och äta lite mindre portioner. Lycka till!

Ja, jag tror också det! Jag kommer dock bara ta bort tillsatt socker och inte kolhydrater (men vet att många gör det). Tror dock det kan göra skillnad ändå! Hoppas det finns bra och helt sockerfria biljoner/fonder bara, det blir nog svårast att ersätta i tex soppor och så!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 207
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp