2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.
 
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.
Frukost, kvarg med grädde, valnötter, blåbär, pumpafrön. En massa nyttigheter och jävligt enkelt. Äter samma jämt. Citronvatten om jag orkar pressa en citron. :D
 
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.
Frukost: Ägg! Kan varieras mycket, går fort, enkelt, gott, mättande och nyttigt!
 
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.

Sitter just nu med en skål med yoghurtkvarg, banan, hallon och lite granola :up: Annars är ägg, som någon sa, fruktansvärt nyttigt. Äggmacka, omelett, scrambled, kokt osv.

Till lunch köper jag alltid en färdig sallad på typ ICA, eller en sån där som man plockar själv. Är jag extra hungrig någon dag köper jag något matigt bröd till. Har jobbat på mitt jobb i 7 månader nu och min kollega sa att hon aldrig sett mig äta något annat än sallad :p Det är dock inte sant, för någon gång varannan vecka blir det en sushi i stället.

Middag igår blev något grovt bröd, stort och platt var det. Massa kallrökt lax och avokado på, och tomatskivor. 2 st sånna. Sen en tallrik fil efter träningen senare på kvällen.

Som sagt.. absolut 0 tid spenderas till matlagning i mitt hem :p
 
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.
Jag har Chrons så jag är lite begränsad med vad jag kan äta men för mig funkar i princip alltid kyckling eller fisk som jag äter med broccoli, blomkål, zucchini, paprika, ris (oftast brunt som är lite nyttigare och mer mättande) eller potatis till. I olika former och konstellationer; Zoodles är fruktansvärt gott, broccoli och blomkålsgratäng också supergott, zucchini och paprika stekt med ris är enkelt och gott, potatis i ugn med grönsaker, Broccoli stekt med vitlök och flagad mandel är magiskt, blomkålsmos och blomkåls "potatis" sallad är min nya favorit!
För mig funkar det inte att inte äta kolhydrater (som potatis och ris) alls utan jag behöver lite för att fungera mentalt och fysiskt men jag blandar det med ovanstående så portionen blir mindre men jag blir ändå mätt. Jag gör gärna någon sås/röra till på typ yoghurt eller kvarggrädde, då blir det gott men inte så kaloririkt. Jag gillar när det ser mycket ut så jag blir mätt mentalt. Därför är det bra med ovanstående grönsaker som är kalorisnåla med jäkligt goda och mättande. Jag kan rekommendera att söka på Pinterest efter recept, jag söker ofta på "Clean eating" eller "healthy and delicious" för då får man mycket goda recept som inte bara är typ sallad :) Söker man på typ "Low carb" eller "Low Cal" så blir det mycket LCHF vilket inte funkar för mig, jag tål inte de mängderna fett och bristen på kolhydrater.
 
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.

Jag äter sällan frukost. Det enda som går ner är någon typ av sockerbomb, så då är det lättare att avstå tycker jag.
Jag äter inte gärna smörgåsar heller, det är svårt att hålla sig mätt på en längre stund.
För det mesta äter jag enkla rätter med något protein, någon kolhydrat, grönsaker och eventuellt någon sås (oftast färdig). Det behöver inte vara värre än så.
 
Eftersom jag äter mest skräp så skulle jag behöva handfasta råd om vad jag kan äta. Jag vet att jag äter totalfel. Sallader är ytterst sällan på menyn.
Idag åt jag sockrad yoghurt med sockerflingor till frukost...ska inte köpa sån skit mer. Men gröt är inte riktigt min grej. Vad äter du till frukost?
Lunchen bestod av smörgåsar. Fullkornsbröd! Skinka och ost som pålägg.
Åt en sallad på kvällen. Oliver, paprika, tomater, gurka och en yoghurtdressing.

Idag till frukost åt jag blåbärskvarg utan tillsatt socker med nyplockade hallon på och en rostad lantbrödsskiva med en tunn skiva peppar salami på :)
 
Här har maten varit kaos under sommaren. Och träningen i princip obefogad.
Alla byxor är för små. Och så kan jag ju fan inte ha det :p
 
Riktigt bra jobbat!

Tack, men jag måste erkänna att jag är förvånad över att jag har gått ner så mycket. Det kan inte vara så mycket vätska den här gången. Och jag har inte direkt svält mig - yoghurt med vinbär eller blåbär till frukost, fruktsmoothie till lunch, en låda jordgubbar eller ett par nektariner till mellis. Flera av dagarna har jag ätit rejäla middagar - igår ett halvt blomkålshuvud, ärtor och grönsaksbollar, härom dagen ett berg tomater, lite halloumi, hummus och grönsaksbiff. Jag har variit hungrig vid matdags men definiivt inte svält mig. Inte rört på mig särskilt mycket heller. Jag bara tackar och tar emot!
 
Vågen ser så smått ut att vända neråt igen. Skönt. Har dock ett enormt sötsug just nu, väntar på mensen vilken minut som helst. :arghh:
 
Tack, men jag måste erkänna att jag är förvånad över att jag har gått ner så mycket. Det kan inte vara så mycket vätska den här gången. Och jag har inte direkt svält mig - yoghurt med vinbär eller blåbär till frukost, fruktsmoothie till lunch, en låda jordgubbar eller ett par nektariner till mellis. Flera av dagarna har jag ätit rejäla middagar - igår ett halvt blomkålshuvud, ärtor och grönsaksbollar, härom dagen ett berg tomater, lite halloumi, hummus och grönsaksbiff. Jag har variit hungrig vid matdags men definiivt inte svält mig. Inte rört på mig särskilt mycket heller. Jag bara tackar och tar emot!
Plötsligt händer det. Typ. När jag började räkna kalorier i början av sommaren tappade jag över 4 kg på en vecka. Och jag tyckte inte heller att jag ändrade speciellt mycket.
 
Har försökt sköta mig med maten en vecka nu i form av att inte överäta utan hålla mig till mindre portioner :) Verkar funka!

Tränar gör jag som vanligt tre ggr i veckan och promenerar och rider flera dagar.
 
Har börjat jobba igen efter semestern denna vecka. Det blir mkt gå och trappor på jobbet. Är lokalvårdare.
Få se om jag har gått ner något tills jag träffar dietisten igen. Ska dit först 6 september
 
Jo, men pizza binder väl vätska? Borde ju gå plus-minus noll :p

Nu är jag tillbaka på -4,6 kg!
Efter fest-helgen med tacos och pizza blev jag sjuk så det blev mer hämtmat och kolhydrater under veckan. Så det var riktigt skönt att starta den första feberfria dagen tillbaka på -4,6kg som jag hade före helgen :love:
Jag hann precis gå över gränsen för att vara tvungen att köpa kläder i strl large, och de kilona jag gått ner nu gör att jag kommer i medium igen (om än något tajt) så nu slipper jag hålla mig till de få plagg jag tvingades köpa i large. Så jäkla skönt att slippa krångla med klädstorlekar!
Eftersom jag lägger på mig jämt över kroppen så ändras jag inte så farligt när jag går upp/ner. Jag var jag en liten medium innan jag gick upp, och nu kan jag gå ner rätt många kilo innan jag behöver fundera på kläder igen:bump:
 
Jag slutade med lchf vid påsk ungefär, efter att ha ätit det lite halvhjärtat efter jul. Nu har jag gått upp de kilon jag tappade. Inser att jag stoppade huvudet lite i sanden i takt med att vikten ökade.
Tänkte försöka ge det en chans att räkna kalorier fram till jag ska springa tjejmilen om en månad. Har det inte börjat kännas som att det går åt rätt håll då blir det lchf igen.

Och här vräker regnet ner nu, jag som skulle ut och springa... Hur dålig timing?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 051
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp