2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppa på tåget igen bara :)
Alla spårar ur ibland men hittar du spåret igen så kommer det gå galant. Du har ju gjort det förut :)
Jag längtar till våren. Vill kunna ge mig ut och springa ordentligt. Barmark och lite ljus, det är vad jag behöver.

Men jag ska släpa upp motionscykeln från källaren så länge.
 
Jobbar vidare på tillbaks till 55kg så jag kommer i ridstövlar osv.

65,2 i fredags så lite drygt 10kg kvar.

Gissar att det tar runt första halvåret i år innan jag är i mål. Metoden är sluta äta på nätterna när barnet väcker mig för amning och så äta regelbundet hela dagen. Håller jag det går jag ner utan att behöva räkna så mycket och med lite utsvävningar på helgen.
 
Jag har lyckats med det typ omöjliga konststycket (?) att väga exakt samma sak, på grammet när jag vägt mig i veckan. Jag har vägt mig lite olika tider, efter och innan matintag så det BORDE vara omöjligt? Men men nej :cautious:
 
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg

Måste säga att jag blir rätt opepp på siffrorna, tycker det går aningen långsamt, jag vill ju hinna komma ner i vikt innan vi reser iväg! väger mer nu än den 13onde. Vilket inte riktigt är logiskt då jag ligger på 1400 kcal varje dag och motionerar på gymmet 3 dagar/vecka. Därför blir man opepp när jag inte ens fuskat :wtf::D
 
Hoppar in i tråden. Har insett att vikten stadigt ökat de senaste åren och det är dags att göra något åt det.
Min startvikt är 61,7 och målvikten är ca 55-56 kilo. Jag promenerar en hel del och ska öven börja springa igen. Använder Lifesum och har lagt mig på 1320 kalorier per dag.
 
Åh måste skärpa till mig lite nu. 4månader kvar till bröllop :nailbiting:

Äter alldeles för mycket godsaker varenda dag och rör mig absolut inget så det borde vara lätt ordnat med lite självdisciplin!

Väger nog ca 65kg idag o skulle va gött om vågen stod på 60 på dagen D :)
 
Alltså håller på att psyka ihop rejält nu. Har legat på EXAKT samma vikt vid VARJE tillfälle jag vägt mig på sistone. Ovavsett om det är morgon eller kväll, jag har just ätit eller just varit på toa. Det borde ju vara en teknisk OMÖJLIGHET?? :banghead::banghead::banghead:
 
Alltså håller på att psyka ihop rejält nu. Har legat på EXAKT samma vikt vid VARJE tillfälle jag vägt mig på sistone. Ovavsett om det är morgon eller kväll, jag har just ätit eller just varit på toa. Det borde ju vara en teknisk OMÖJLIGHET?? :banghead::banghead::banghead:

Det är inte fel på vågen då? :D
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg

Tot. -3,2kg

Alltså jag blir så himla besviken :( äter enligt 5:2 och har enligt appen snittat 1283kcal/dag. Denna vecka har jag börjat röra mig mer då sonen börjat på förskolan igen vilket innebär 5000 steg extra för mig per dag. Hur i hela friden kan det då stå 0,2kg minus bara:confused:

Som väl är så känns inte 5:2 som någon uppoffring för annars hade jag, min vana trogen, skitit i det här nu. Tröstätare som jag är. :( vill inget hellre än proppa i mig choklad just nu. :arghh:
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg

Tot. -3,2kg

Alltså jag blir så himla besviken :( äter enligt 5:2 och har enligt appen snittat 1283kcal/dag. Denna vecka har jag börjat röra mig mer då sonen börjat på förskolan igen vilket innebär 5000 steg extra för mig per dag. Hur i hela friden kan det då stå 0,2kg minus bara:confused:

Som väl är så känns inte 5:2 som någon uppoffring för annars hade jag, min vana trogen, skitit i det här nu. Tröstätare som jag är. :( vill inget hellre än proppa i mig choklad just nu. :arghh:
Allt minus är bra! Det går lite upp och ner men mest ner, försök att inte tappa motivationen!

Tänk att du lever hälsosammare och viktnedgång är en bonus!

(Gått upp 0,5kg i veckan istället för ner, så förstår precis vad du menar!)
 
Allt minus är bra! Det går lite upp och ner men mest ner, försök att inte tappa motivationen!

Tänk att du lever hälsosammare och viktnedgång är en bonus!

(Gått upp 0,5kg i veckan istället för ner, så förstår precis vad du menar!)

:heart
Jag vet ju det egentligen men det är så oerhört tufft att jobba mot ens psyke och invanda beteende. Som väl är har jag inte fastedag idag iaf. :up:

Men står det ett plus på vågen nästa vecka då blir jag ta mig tusan vrålilsk :rage:
 
:heart
Jag vet ju det egentligen men det är så oerhört tufft att jobba mot ens psyke och invanda beteende. Som väl är har jag inte fastedag idag iaf. :up:

Men står det ett plus på vågen nästa vecka då blir jag ta mig tusan vrålilsk :rage:
Haha, man får bli arg!! Jag skulle dö om jag var tvungen att fasta en enda dag, du gör det riktigt bra!! :D
 
Det funkar bättre för mig för då känns det som om det bara är den dagen det är lite tufft. Istället för att såhär ska jag äta i 6 månader.

Alltså, ett halvt kilo per vecka är ungefär vad du kan förvänta dig på den dieten och det är också ganska lagom viktnedgång att sikta på.

Man kan inte stirra sig blind på vad man går ner en enstaka vecka, det är genomsnittet som är intressant.
 
Ganska nöjd idag, jag har gått ner så att jag ligger under "Dags att tejpa igen kakhålet"-gränsen, det vill säga den vikt som jag absolut inte vill överstiga, vilket sammanfaller ungefär med BMI-gränsen mellan överviktig och fet. BMI stämmer inte för alla, men för mig stämmer det klockrent. Någonstans vid "fet"-gränsen börjar jag känna av att vikten påverkar min hälsa.
 
Alltså, ett halvt kilo per vecka är ungefär vad du kan förvänta dig på den dieten och det är också ganska lagom viktnedgång att sikta på.

Man kan inte stirra sig blind på vad man går ner en enstaka vecka, det är genomsnittet som är intressant.

Ett halvt kilo är vad jag hade hoppats på. Min tanke är att eftersom detta är tredje veckan så borde man inte räkna med åtminstone första veckan eftersom den troligtvis mest bestod av vätska.

Hade det varit -0,4 Idag hade jag varit glad pga ny siffra så det här känns lite extra beskt även om det ärr minus
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 942
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
758
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp