Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
24/2 66,4 kg
4/3 65,8 kg
All Inclusive resa
22/3 65,6 kg

Måste säga att jag är sjukt förvånad över att jag faktiskt inte gått upp i vikt! Jag ju knappt gått ner något heller, men att jag inte gått upp i vikt är ju ofattbart med tanke på hur pass mycket jag har käkat i 10 dagar.:D:laugh:
 
2/3 64,1
4/3 63,9 14/3 62,4 En magsjuka senare...:p:angel:

E väl upp minst ett kilo om några dar igen


22/3 idag stod vågen på 63.0. Känner mig rätt nöjd med det, börjar se skillnad på konturerna runt magen!

8 veckor kvar till bröllop så förhoppningsvis hinner nåt kilo till försvinna :).

Svårast e att låta bli sötsakerna, jag tillåter mig att äta vilken mat som helst men inte fikabröd och godis, sååå svårt! E riktigt sockerberoende...
 
Hann med en halvtimmas promenad i förmiddags iaf. Vågen visade samma som igår vilket betyder att plufskilona förmodligen är borta och jag hade rätt om det med. En fantastiskt känsla när man lärt känna sin kropp :up:

Verkar lida av kronisk hunger just nu :arghh:
Vet att det bara är en känsla och tänker rida ut vågen. Säkert bara nåt sug kroppen fått för sig, typ chokladen jag var tvungen att ha igår :p Inom mina kalorier men Marabous nyhet co-co var inte att leka med :o :d
 
Fastedag idag. Sjukt sugen på att tugga på nånting men ska banne mig stå emot! Än så länge går det bra. Men ska jag klara det måste jag nog ta en kopp kaffe.
 
I gar visade vagen pa 54.8 :banana: och jag ar antligen pa ratt sida om 55 strecket. Nu ska jag ner ett kilo till sedan galler det att halla sig dar. :bump: Tanken ar nog att vaga sig en gang i veckan fran nu och ge det lite svangrum mellan 53-54 kilo men att inte bryta 55 gransen igen. :cool:
 
Fastedag idag. Sjukt sugen på att tugga på nånting men ska banne mig stå emot! Än så länge går det bra. Men ska jag klara det måste jag nog ta en kopp kaffe.
Håll ut.
Även jag har fasta idag.
Jag gillar mina torsdagsfastor :D
Betydligt värre med måndagsfastorna :cautious:
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg


Tot. -6,5kg

Här fortsätter viktuppgången och nu finns det verkligen ingenting att skylla på. :down:
Äter helt enligt vad LifeSum anger, har börjat jobba vilket innebär att jag både går mer och tratt ett pussar trappor varje dag. O_o

Det enda jag kan tänka mig är att jag hade fått fel mängd kcal asg Lifesum övriga dagar. Planen blir nu att fortsätta med mina fastedagar samt att äta 500kcal mindre övriga dagar.
På pappret borde det ge en nergång på 1kg/ vecka men eftersom jag går upp ett halvt kg/ vecka nu så hoppas jag på 0,5kg nedgång/ vecka.

Kommer försöka välja mig dagligen i en vecka för att se om ihåg är något på spåret. Bara fredagar som räknas som vanligt dock.

Håll tummarna
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg


Tot. -6,5kg

Här fortsätter viktuppgången och nu finns det verkligen ingenting att skylla på. :down:
Äter helt enligt vad LifeSum anger, har börjat jobba vilket innebär att jag både går mer och tratt ett pussar trappor varje dag. O_o

Det enda jag kan tänka mig är att jag hade fått fel mängd kcal asg Lifesum övriga dagar. Planen blir nu att fortsätta med mina fastedagar samt att äta 500kcal mindre övriga dagar.
På pappret borde det ge en nergång på 1kg/ vecka men eftersom jag går upp ett halvt kg/ vecka nu så hoppas jag på 0,5kg nedgång/ vecka.

Kommer försöka välja mig dagligen i en vecka för att se om ihåg är något på spåret. Bara fredagar som räknas som vanligt dock.

Håll tummarna
Lycka till! Vet hur strängt det är när det går åt fel håll.

Jag får se vad vågen säger på måndag. Är sjukt stolt över min 4 kilometers terrängrunda igår, i mestadels tungt underlag. Stannade några gånger, men ändå!!!

Förresten, tips på andning vid jogging? Försökte näsandas och upplevde nog att jag ändå fick mer luft och tog djupare andetag än vid in näsnäs ut munmun som jag gjort innan.
 
Förresten, tips på andning vid jogging? Försökte näsandas och upplevde nog att jag ändå fick mer luft och tog djupare andetag än vid in näsnäs ut munmun som jag gjort innan.

In genom näsan och ut genom munnen brukar funka bäst för mig, men där får man ju göra det som känns bäst. Fokusera på utandningen och använd magen till att få ut luften ordentligt (nyckeln till att få in mycket luft att få ut luft först, annars har man ju ingen plats). När du sedan "släpper" ut magen igen för att ta ny luft så kommer inandningen liksom av sig själv när diafragman släpps ner och lungorna får mer plats.
 
In genom näsan och ut genom munnen brukar funka bäst för mig, men där får man ju göra det som känns bäst. Fokusera på utandningen och använd magen till att få ut luften ordentligt (nyckeln till att få in mycket luft att få ut luft först, annars har man ju ingen plats). När du sedan "släpper" ut magen igen för att ta ny luft så kommer inandningen liksom av sig själv när diafragman släpps ner och lungorna får mer plats.
Tack för tips! Brukar du göra en längre utandning? Jag misstänker att mina korta två inte lika effektivt får ut allt. Håller på att försöka lära mig andas bättre när jag bara är också, det är svårt, riktigt svårt!
 
Usch nä, här går det inget bra. Slutade med 5:2 för jag tycker ju att det är så tråkigt. Men uppenbarligen fungerar det ju :p
Inte jättesugen på att börja igen, men har minst 5, egentligen 7 kg jag vill tappa till slutet av maj. Fan, måste verkligen skärpa mig.

Känns som att jag lyckats kicka igång träningen igen iaf, och då brukar bättre matvanor komma automatiskt..
Dock en inplanerad "chokladfrukost" på lördag. Det är väl sådär kanske. Får försöka hinna slänga in en joggingrunda efteråt, innan jag börjar jobba. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
659
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 509
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
1 047
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp