Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! :eek: För du ser verkligen inte kort ut på bild iaf... :D
Men fortfarande, 59 kg är ju helt normalt om man är 165 cm, och du har ju en snygg kroppsform!

Inte utan kläder, då är jag lönnfet!
Jag är alltid kurvig, jag var kurvig även när jag vägde 10 kilo mindre. Nu är jag inte fast och lägger på mig på lår, höfter och överarmar. Trivs inte med knubbig kroppsform helt enkelt.
Alla ser olika ut, om man tex är vältränad (som jag absolut inte är :p ) så kan man säkert väga 59 och vara slimmad!
 
Inte utan kläder, då är jag lönnfet!
Jag är alltid kurvig, jag var kurvig även när jag vägde 10 kilo mindre. Nu är jag inte fast och lägger på mig på lår, höfter och överarmar. Trivs inte med knubbig kroppsform helt enkelt.
Alla ser olika ut, om man tex är vältränad (som jag absolut inte är :p ) så kan man säkert väga 59 och vara slimmad!

Äh, säg inte så om dig själv!
Men jag ska inte säga något egentligen, det är din kropp och dina val :)
 
168D6554-577E-4DDF-9170-5C53C7EFCF68.jpeg


@sthu - såhär går det annars när jag försöker vara svartvit... Våga vägra tråkiga träningskläder!
Piffa upp garderoben och kom ut och hurta!

I övrigt tror jag att jag migrerar över till träningstråden nu inför loppet, då vågen bytts mot spandex och soyapannkakor. Lycka till alla!
 
@Murphy underbart! Visst är det mycket roligare att träna med roliga kläder. Jag borde verkligen skaffa mig ett par kul tights och börja träna ordentligt.
 
Jag är 1.75... MED SKOR ;) Jag är alltså 1.65 :angel:
Tog av mig skorna på jobbet en gång och alla höll på i timmar med ”oj vad kort du är”... ”du är verkligen kort”... ”hur lång är du egentligen”... ”trodde inte du var såhär kort”

:meh::rofl:

Jag VILL vara 165 :meh:
Mvh 155 kort :p

Meeen det har sina fördelar det med, kan rida små ponnies utan att det ser konstigt ut :love:
Bara att alla tar mig för ett barn när jag kommer på ett gotlandsruss :laugh:
 
Rätt val att inte käka godis igår, 3 hekto ner på vågen och motivationen för att ta ett intensivt pass på crosstrainern infann sig :up:
Hoppar dock promenaden. Åker till svärföräldrarna på våffellunch istället :)

En storlek mindre på leggins gick på idag med och vigselringarna känns inte alltför långt borta nu!
Dom går numera på men sitter inte helt bekvämt efter någon minut men snart så :bump:
 
Jag VILL vara 165 :meh:
Mvh 155 kort :p

Meeen det har sina fördelar det med, kan rida små ponnies utan att det ser konstigt ut :love:
Bara att alla tar mig för ett barn när jag kommer på ett gotlandsruss :laugh:

Min har flera kompisar (tjejer/kvinnor) som är runt 1.80 :D
 
Jag är 1.75... MED SKOR ;) Jag är alltså 1.65 :angel:
Tog av mig skorna på jobbet en gång och alla höll på i timmar med ”oj vad kort du är”... ”du är verkligen kort”... ”hur lång är du egentligen”... ”trodde inte du var såhär kort”

:meh::rofl:
Jag önskar att jag också kunde ta av mig skorna och bli 10cm kortare. Men jag är 185cm utan skor.. :cautious:
 
Det är ju ascoolt! En kompis till mig (tjej) är lika lång som du och hon kör alltid högklackat! Hon har dessutom stort afrohår! :D
Haha jag är väl inte lika stolt över min längd. Har varit såhär lång sedan jag var 12 och det har varit riktigt jobbigt under uppväxten.
Nu är jag typ okej med det men mer än så är det inte.

Och att hitta byxor är ett rent helvete när man har 92cm i beninnerlängd. :meh:
 
Okej den dagliga provvägningen då:
Lördag -0,1kg
Söndag -0,2kg
Måndag +0,2kg

Gårdagen bjöd på sjuka barn och slutkörda föräldrar så det blev en tur till Max. Överskred min egenuppsatta kaloribudget med nästan 450kcal och klarade mig således inom den kaloribudget som LifeSum ställt upp. Trots att jag både gick en del samt var och tränade så står det alltså plus på vågen. Tror jag har helt rätt i att LifeSums kaloribudget är helt uppåt väggarna. :cautious:

Nu gäller det att komma på banan igen för nu är påsken på ingång med alla dess godsaker. :d Jag och mannen ska dessutom på dejt på lördag och jag har inga planer på att dieta då :p

Hur ska ni andra lägga upp påsken, vad är er plan?
 
Okej den dagliga provvägningen då:
Lördag -0,1kg
Söndag -0,2kg
Måndag +0,2kg

Gårdagen bjöd på sjuka barn och slutkörda föräldrar så det blev en tur till Max. Överskred min egenuppsatta kaloribudget med nästan 450kcal och klarade mig således inom den kaloribudget som LifeSum ställt upp. Trots att jag både gick en del samt var och tränade så står det alltså plus på vågen. Tror jag har helt rätt i att LifeSums kaloribudget är helt uppåt väggarna. :cautious:

Nu gäller det att komma på banan igen för nu är påsken på ingång med alla dess godsaker. :d Jag och mannen ska dessutom på dejt på lördag och jag har inga planer på att dieta då :p

Hur ska ni andra lägga upp påsken, vad är er plan?
Kolhydrater binder vatten, så det kan vara borta imorgon igen :)
Jag har varit ur spår med kosten, men stått stilla i vikten, så jag ska försöka lägga av med godiset jag har ätit, då borde det smyga sig neråt lite igen :)
 
Kolhydrater binder vatten, så det kan vara borta imorgon igen :)
Jag har varit ur spår med kosten, men stått stilla i vikten, så jag ska försöka lägga av med godiset jag har ätit, då borde det smyga sig neråt lite igen :)
Fast jag äter ju kolhydrater varje dag.

Jag har fastedag idag så jag hoppas verkligen att det står lite minus i morgon.
 
Okej den dagliga provvägningen då:
Lördag -0,1kg
Söndag -0,2kg
Måndag +0,2kg

Gårdagen bjöd på sjuka barn och slutkörda föräldrar så det blev en tur till Max. Överskred min egenuppsatta kaloribudget med nästan 450kcal och klarade mig således inom den kaloribudget som LifeSum ställt upp. Trots att jag både gick en del samt var och tränade så står det alltså plus på vågen. Tror jag har helt rätt i att LifeSums kaloribudget är helt uppåt väggarna. :cautious:

Nu gäller det att komma på banan igen för nu är påsken på ingång med alla dess godsaker. :d Jag och mannen ska dessutom på dejt på lördag och jag har inga planer på att dieta då :p

Hur ska ni andra lägga upp påsken, vad är er plan?

Vilken påsk? :confused:

Är min plan :p
Är inte så mycket för sånt där så maken får väl sno ihop något om dom ska ha, jag kör mitt vanliga race :)
 
Jag ar inte mycket for pask heller ... MEN ... I dag var vi pa IKEA sa en stor pase losgodis inhandlades och ar till halften uppaten. :cautious:
Det var inte alls sa att jag glomde ta fram vagen i morse for att vaga mig utan det var helt planerat :angel: men nu vantar jag nog ett par dagar till efter mitt frossande av godis. Jag SKA ner lite, lite till innan jag stannar av nedgangen ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 238
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
935
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp