Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade med min mamma om mina dåliga gener för viktnedgång, blev lite modfälld och hängde fram mina glada och peppiga träningskläder jag vill komma i.
D259C2E9-6493-4C28-8865-93F202E40DAF.jpeg


När delmål 62 kg är uppnåt tror jag det är rimligt att komma i mina största sportkläder och knäna håller för lite jogging.
 
Pratade med min mamma om mina dåliga gener för viktnedgång, blev lite modfälld och hängde fram mina glada och peppiga träningskläder jag vill komma i.
Visa bifogad fil 12655

När delmål 62 kg är uppnåt tror jag det är rimligt att komma i mina största sportkläder och knäna håller för lite jogging.

Läckra! Blir ju tokigt avundsjuk, mina träningskläder är tråksvarta..
 
Mindre bra = jag åt en halv fralla mer än planerat till fredagsfrukosten på jobb. :down: De är så satans goda de där surdegsfrallorna :cautious: Så det är svårt att begränsa sig till en. får be kollegerna köpa ngt mindre gott nästa gång.

Något bättre= blev 2 bananer och 50gr choklad till fredagsmys. Jag tycker väl att det är helt okej ändå fast jag egentligen var nöjd med två bitar. Jag måste lära mig att köpa gottesaker i mindre mängd, läs 3-4 bitar, för jag är egentligen nöjd så. Resten slinker bara ner för att det råkar finnas.
 
Jag har varit ganska bra med vad jag atit i dag, dock blev det nagra fler godsaker an jag borde ha satt i mig. I morgon lar det bli lite mer ocksa, men jag haller i mig sa mycket jag kan. Efter gardagens sammanbrott med hamburgare (supergod gjord fask cheeseburger med bacon och svamp med alla de ratta tillbehoren :cautious: och jag at upp varenda smula ... och en liten pase chips ocksa.:meh:) kanns det bra aven om jag overskridigt nagot i dag ocksa.:p
 
Okej den dagliga provvägningen då:
Lördag -0,1kg Trodde faktiskt det skulle stå ett plus igen här trots att jag höll mig inom mina kalorier. :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
18/3 75.4
19/3 72.9
20/3 72.4
21/3 72.4
23/3 73.2
24/4 72.9

Helt OK efter ett kvällsmål igår.
Resonerade kring det hela och jag tänker INTE springa ett lopp otränad i maj. Och om jag ska börja smygjogga tänker jag inte svälta mig på nutrilett, att träna på VLCD är ett destruktivt förfarande (som om inte VLCD vore det ensamt).

Får hitta andra, större träningskläder och börja tassa lite ute efter vad kroppen håller så snart jag är feberfri.
 
Eftersom klockan precis slagit midnatt :p Men idag lördag så har jag hållit mig inom mina kalorier trots ett rejält sug efter godis. Men ransakade mig själv och kom fram till att jag kände mig stressad. Avverkade stressmomentet och nu känns det bra igen :)

I fredags så räknade jag från morgon till middag för att ha lite koll, men inget sen under kvällen. Kändes som jag tog en chipsbit för mycket men eftersom vågen visade samma morgonen efter så verkar det ha varit inom rimliga gränser :) (annars drar jag på mig vätska pronto)

Hunnit med en promenad idag och tänkte ta mig ut på en imorgon med. Hade gärna kört ett pass på maskinen med så håller sig latmasken borta kanske det genomförs :p
 
Jag står fast på 59. Kan bero på att jag är helt värdelös :p Tänkte vara lite slimmad tills jag sticker till Israel men det är bara drygt 4 veckor kvar dit nu :nailbiting:
 
Jag står fast på 59. Kan bero på att jag är helt värdelös :p Tänkte vara lite slimmad tills jag sticker till Israel men det är bara drygt 4 veckor kvar dit nu :nailbiting:

Men vänta va?! 59 kg är ju inte alls så mycket! :eek:
Och du som dessutom ser ganska lång ut (åtminstone 170 cm?) av dina bilder att döma. Jag tycker det låter som en helt normal vikt jag :)
 
Men vänta va?! 59 kg är ju inte alls så mycket! :eek:
Och du som dessutom ser ganska lång ut (åtminstone 170 cm?) av dina bilder att döma. Jag tycker det låter som en helt normal vikt jag :)

Jag är 1.75... MED SKOR ;) Jag är alltså 1.65 :angel:
Tog av mig skorna på jobbet en gång och alla höll på i timmar med ”oj vad kort du är”... ”du är verkligen kort”... ”hur lång är du egentligen”... ”trodde inte du var såhär kort”

:meh::rofl:
 
Jag är 1.75... MED SKOR ;) Jag är alltså 1.65 :angel:
Tog av mig skorna på jobbet en gång och alla höll på i timmar med ”oj vad kort du är”... ”du är verkligen kort”... ”hur lång är du egentligen”... ”trodde inte du var såhär kort”

:meh::rofl:

Oj! :eek: För du ser verkligen inte kort ut på bild iaf... :D
Men fortfarande, 59 kg är ju helt normalt om man är 165 cm, och du har ju en snygg kroppsform!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
659
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 509
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
1 045
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp