2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasen, såhär blir det jämt. Jag ska vara nyttig och duktig, äta bra fetter osv. Slutar med att jag har stoppat i mig två påsar mandlar. Bättre att strunta i mellanmål för min del.

Har promenerat en timme och yogat i en. Ingen tuff träning precis, men för själen härligt!
 
Idag har m- veckan anlänt så jag har lärt mig att det är klokast att inte väga sig på något dygn eftersom siffrorna ändå inte stämmer.

Jag har skött mig rätt bra, det har dock lätt blivit så att man drar över 200 kcal och då lägger det på nästa dag, så jag har 200 mindre nästa dag. Men jag kommer liksom aldrig ikapp haha.. dumt.. gjort så en vecka nu. :cool::D
 
Okej den dagliga provvägningen då:
Lördag -0,1kg
Söndag -0,2kg
Måndag +0,2kg
Tisdag -1,3kg
Onsdag -0,4kg
Torsdag -0,7kg

Trodde äkt att det skulle bli ett plus idag. Höll på att packa till midnatt igår och tjoffade in en del choklad för att kunna hålla mig vaken. Dock insåg jag vart det bar hän och åt både en lättare lunch och middag. Fler kalorier än vad jag hade önskat men väl inom vad LifeSum satt upp. :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Vägdag fredagar (åker dock bort över helgen så denna veckan blev det torsdag)
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg

Tot. -8,6kg

:banana::banana:
Nu är jag på banan igen. Kommande vecka är jag nöjd med +/-0 men får man stilla så hade inte 4hg varit fel :p
 
@MM också 155 kort :arghh: med taxben och allt sätter sig på magen/bålen/ryggen.

Jag har väl turen att få det det mesta jämt fördelat. Lite större lår än önskat men det är väl det. Inte att det är oproportionerligt men behöver troligen gå ner mer i vikt än jag vill för att dom ska se snygga ut estetiskt enligt mig. Så det får vara :)
 
Håller det i sig verkar jag få ett fint minus. Men det gör det väl inte nu bara för att jag sa så :p
Får se imorgon :)

Har inte hunnit motionera som önskat denna veckan eftersom maken jobbar kväll och jag pluggar på dagarna så kvällarna för min del har spenderats med att vila upp mig efter 3barntornadon lagt sig :p

Blivit lite sugen på frukt helt plötsligt så antar kroppen vill ha i sig lite vitaminer. Rätt fantastiskt hur bra den är på att se till att få i sig det den behöver. Ett tag var jag ju manisk efter ost :p men faktiskt aldrig efter kött men så äter jag en del veggomat som innehåller bönor och linser m.m. med massa protein. Är inte så jättemycket för kött även om jag äter det.

Får se hur det blir med påskmiddag. Mini fick feber inatt så är hemma från förskolan. Hoppas bara det inte är något som smittar :cautious:
 
Går ju superbra :)
Vad menar du med det inom parentes? Fattar dåligt :o
Visst var det runt 10 kg du ville droppa? Tar inte lång tid om du får till såna siffror varje vecka :p
Jag går på VV, och första vägningen var chockartad. Trodde inte att jag dragit iväg SÅ mycket. Det var på kvällen med kläder, nästa morgon innan frukost och utan kläder vägde jag 2,2 kg mindre. Fast jag trodde inte att jag dragit iväg så långt heller. :meh:

Ja, det var en bra första vecka, men det kommer ju inte att fortsätta så. Det är nästan alltid mest vätska första veckan, eftersom man dragit ner på kolhydraterna när man gick över på dieten och kolhydrater binder vätska.
 
Fitness har ballat ur helt. Nu säger den att jag cyklat 18 min idag, när jag i själva verket pulsade runt på en åker. Kanske var det de höga knälyften som gjorde det :D
 
Vad har ni för strategier i för mathelgen?

Min är att unna mig lite gott men försöka hålla igen samt att motionera mer under ledigheten. Funderade på att vara hård med intaget men känner för att vara lite snäll mot mig själv
 
Vad har ni för strategier i för mathelgen?

Min är att unna mig lite gott men försöka hålla igen samt att motionera mer under ledigheten. Funderade på att vara hård med intaget men känner för att vara lite snäll mot mig själv
Vi har precis kommit upp till svärisarna. Jag har egentligen fastedag men de håller på att laga en superfin middag så jag kommer älta vanligt i kväll. När väl hamna på totalt 800kcal idag istället för de vanliga 500 men det får vara okej.

I morgon och på lördag samt söndag är det påskmiddag. Tror det blir okej. Ska på dejt med mannen på lördag och då lär jag nog hamna över.

Ska försöka hålla godis ifrån mig men tror inte jag lyckas helt. Får ta nya tag på tisdag helt enkelt och försöka att inte spåra ur helt i helgen.
 
Vi har precis kommit upp till svärisarna. Jag har egentligen fastedag men de håller på att laga en superfin middag så jag kommer älta vanligt i kväll. När väl hamna på totalt 800kcal idag istället för de vanliga 500 men det får vara okej.

I morgon och på lördag samt söndag är det påskmiddag. Tror det blir okej. Ska på dejt med mannen på lördag och då lär jag nog hamna över.

Ska försöka hålla godis ifrån mig men tror inte jag lyckas helt. Får ta nya tag på tisdag helt enkelt och försöka att inte spåra ur helt i helgen.
Jag tänker att man kan njuta av god mat och försöka undvika slisket så är man nog ändå inte så illa ute!
 
Vi har precis kommit upp till svärisarna. Jag har egentligen fastedag men de håller på att laga en superfin middag så jag kommer älta vanligt i kväll. När väl hamna på totalt 800kcal idag istället för de vanliga 500 men det får vara okej.

I morgon och på lördag samt söndag är det påskmiddag. Tror det blir okej. Ska på dejt med mannen på lördag och då lär jag nog hamna över.

Ska försöka hålla godis ifrån mig men tror inte jag lyckas helt. Får ta nya tag på tisdag helt enkelt och försöka att inte spåra ur helt i helgen.
Godiset är svårt! Blir ju lätt att en liten bit blir flera och flera och flera. Låter som att du har en bra plan!
 
Äsch.. Jag har gått upp igen. 1,3 kg upp. Trots fasta igår. Trist :down: Börjar fundera på om det är nåt annat som är fel..
 
Jag går på VV, och första vägningen var chockartad. Trodde inte att jag dragit iväg SÅ mycket. Det var på kvällen med kläder, nästa morgon innan frukost och utan kläder vägde jag 2,2 kg mindre. Fast jag trodde inte att jag dragit iväg så långt heller. :meh:

Ja, det var en bra första vecka, men det kommer ju inte att fortsätta så. Det är nästan alltid mest vätska första veckan, eftersom man dragit ner på kolhydraterna när man gick över på dieten och kolhydrater binder vätska.

Ja, det brukar ju vara mest vätska första veckan men det ger å andra sidan lite pepp med en större siffra första veckan så man fortsätter :)

Jag har aldrig gått på vv men läste lite om det för ungefär 10 år sedan men dom har säkert gjort lite uppdateringar i programmet sen dess :p
 
Äsch.. Jag har gått upp igen. 1,3 kg upp. Trots fasta igår. Trist :down: Börjar fundera på om det är nåt annat som är fel..

Har du gjort något blodprov på sistone så du har koll på dina värden? Jag tex tappar vikt lättare när mitt B12 värde ligger bra. Fick öka på dosen för nån månad sen och har tappat mer på en månad nu än den tidigare då jag kände att kroppen var lite i obalans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
604
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 022
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp