2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det brukar ju vara mest vätska första veckan men det ger å andra sidan lite pepp med en större siffra första veckan så man fortsätter :)

Jag har aldrig gått på vv men läste lite om det för ungefär 10 år sedan men dom har säkert gjort lite uppdateringar i programmet sen dess :p
Ja, det är det jag menar med naturens sätt att belöna en :)

De uppdaterar hela tiden, om folk lärde sig programmet och kunde köra på egen hand skulle de ju inte tjäna några pengar. ;) Fast egentligen är det ju samma princip, i lite ny förpackning.
 
Har du gjort något blodprov på sistone så du har koll på dina värden? Jag tex tappar vikt lättare när mitt B12 värde ligger bra. Fick öka på dosen för nån månad sen och har tappat mer på en månad nu än den tidigare då jag kände att kroppen var lite i obalans.

Nä det var länge sen jag tog blodprov. Är så galet spruträdd.. B12 är inte omöjligt att jag har brist på, det är vanligt bland vegetarianer. Får väl ringa och prata med vc.
 
Nä det var länge sen jag tog blodprov. Är så galet spruträdd.. B12 är inte omöjligt att jag har brist på, det är vanligt bland vegetarianer. Får väl ringa och prata med vc.
Jag hade ju problem med att få ner nu i mars. Gick upp totalt 9hg istället. Började med b12 tabletter (pga brist) för lite mer än en vecka sedan och gick ner 2,1kg efter det.
 
Jag hade ju problem med att få ner nu i mars. Gick upp totalt 9hg istället. Började med b12 tabletter (pga brist) för lite mer än en vecka sedan och gick ner 2,1kg efter det.

Jag tar en multivitamintablett för vegetarianer varje dag, men kanske behövs det ännu mer? Har tagit tabletterna tre veckor nu och gick ner 1,3 kg förra vägningen och nu upp igen :turd: Hoppas det bara var en tillfällig dipp och det vänder neråt igen.
 
Jag tar en multivitamintablett för vegetarianer varje dag, men kanske behövs det ännu mer? Har tagit tabletterna tre veckor nu och gick ner 1,3 kg förra vägningen och nu upp igen :turd: Hoppas det bara var en tillfällig dipp och det vänder neråt igen.
Jag har fått utskrivet på recept. Tar 4* 1mg om dagen
 
Jag har kört igång igen :meh: och lagt mig på 1200 kcal per dag. Får se om det ger utdelning. Första målet är ner 5 kg. Då har jag med lite marginal gått under 55, min gamla ”högsta vikt” som fungerat som övre spärr. Tänker mig att det är min ”säkerhetsnivå”. Därefter vill jag gärna tappa ett par kilo till, men helst inte gå under 50.
 
Uppdaterar väldigt sporadiskt här, men idag! Idag stog vågen på 63,6kg; bara 1,6kg till så ligger jag på ett ”ok” bmi! Förvisso i den högsta delen av bmi, men det är en vinst likväl. :) Avverkat 15,4kg och har 13,6kg kvar till målvikt, så det är ju en del ändå.

Ska så småningom om börja simma igen/nån typ av motion men det har varit lite segt på den fronten... Skönt i alla fall att kaloriräkningen verkligen funkar.
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
24/2 66,4 kg
4/3 65,8 kg
All Inclusive resa
22/3 65,6 kg
31/3 65,4 kg
Ptja det står väl lite still just nu typ.. men de går ju neråt iaf. :D
 
SA ... det ser ut som om jag redan lagt till de onodiga kallorierna i vin och (suck) bacon ... Jag kommer att stalla mig pa vagen mitt i veckan ... och hoppas pa det basta.:p
 
Värsta firandet över. Precis klar med kalkonen :p
Firar påsk i stugan. Tog med hushållsvågen för tänkte jag skulle ha lite koll men insåg rätt snabbt att det inte var realistiskt. Men det är rätt snålt med mat fram till middagen på kvällen, eftersom svärmor lagar god mat har jag hellre snålat på dagen och lagt vad ögat velat ha till middag, inom rimliga gränser :)
Så jag har väl prövat på den där 16/8 dieten sen i fredags då :p
 
Jag hoppar också in här :nailbiting: Jag vet inte vad som hände. I somras var jag mer vältränad än jag någonsin varit, idag är jag i övre kant för vad jag vägt och graden av tränad är väl - sådär. Det är inte katastrof, jag har både kondition och muskler som nog snabbt kommer igång igen. Men vikten stack visst iväg.

Jag startade med 16:8 fasta idag. Det har fungerat ypperligt för mig tidigare. Idag har jag dessutom varit och shoppat nya saker till köket så nu har jag gott om schyssta grejer när jag ska laga mat :up: Idag blev det enbart en kycklingwrap och en omelett, men det är väl för att jag är så förbaskat mätt fortfarande från gårdagens påskmiddag :D Ska få i mig nåt mer innan kl. 20 då dagens matfönster stänger.

Målvikt kring 57. Jag har inte vågat ställa mig på vägen ännu men skulle gissa utifrån tidigare erfarenhet att jag nog ligger kring 62-63 nu. Ska väga mig i morgon!
 
Här stod det stilla. Hur går det för er? :)

Jag hade inget batteri i min våg upptäckte jag. Tänkte köpa det idag!
 
Kom hem från stugan sent igår, så blev köpemat vid 23.00 innan vi la oss. Finfint plus på vågen idag men det räknade jag med :p
Tillbaka på banan idag så får se hur lång tid det tar att bli av med all den här vätskan. Fredagsvägningen hoppar jag denna vecka för det känns inte riktigt rättvist att gå efter den vägningen. Utgångsläget har inte riktigt varit detsamma.
Har IBS så magen är lite upp och ner :crazy: så vätskar på mig rejält och blir uppblåst om jag äter sådant som jag är känslig för.
Får se då hur lång tid det tar att vara tillbaka på sistavikten då!
Har ju bara 0,4 kg till nästa delmål så det här påskätandet och hur det påverkar kroppen får mer än gärna försvinna så kroppen kan normalisera sig igen :up:
Jag har några klänningar jag vill kunna ta på mig så nu jäklar :bump:
 
Prick 1 kg ner sen igår, men har dock lite till innan jag är tillbaka på sistavikten :p
Det hjälper inte att maken får för sig att leka bagare och bakar bröd :cautious: Luktar jättegott men min mage sväller upp av bröd :arghh:
Kanske tar en skiva till kvällsmat ändå :o :d
 
Jag stallde mig pa vagen i gar igen ... Ner ytterligare ett par hecto sa nu var det 54.1 :banana:

Att jag sedan satt i mig en stor portion nachos i gar kvall var nog ingen hit :angel: Men sa himla gott att kunna ata sadant ibland utan att kanna sig "plufsig" och att det ar helt okay trots alla kalorier. :cool:
 
Imorgon är det vägdag, men jag tror att jag kommer stå still den här veckan med, om jag inte gått upp :o Jag måste skärpa till mig nu.
Men, idag har jag åtminstone varit ute och joggat mitt 14e(!) träningspass, sen starten den 27e februari. Idag har jag totalt joggat 20 minuter, med intervaller då. Det känns fantastiskt. Förut kändes det som om att jag aldrig skulle klara mer än totalt 5 minuter under en omgång, för det var SÅ jobbigt. Nu hade jag kunnat jogga mer :D :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
600
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 014
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
824
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp