2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ner ytterligare 0,8 kg idag :up:
Hur mycket vätska kan man dra på sig på 4 dagar :cautious: Jag har fortfarande lite kvar :meh:
Men tar det lugnt. Vet att det kommer släppa :)

Blev 2 frallor av grahamsbrödet maken bakade igår ändå :d
Skönt att vardagen snart är tillbaka. Barnen har påsklov så blir inte mycket motionerade för tillfället men snart så!
 
Personligen är jag glad om morgondagens plus inte blir gigantiskt. Blev lite mycket godsaker både på söndagen och måndagen. Fick mensen i tisdags också. :down:
 
Personligen är jag glad om morgondagens plus inte blir gigantiskt. Blev lite mycket godsaker både på söndagen och måndagen. Fick mensen i tisdags också. :down:

Även om det blir ett plus så går det ju snart neråt igen :)

Jag tycker jag la på mig oförtjänt mycket vätska efter dessa 4 dagar då jag inte alls överätit. Javisst, det bjöds på Budapestbakelse och det är en av mina favoriter så tog lite extra, samt så köpte jag en chokladkaka jag gillar som påskgodis till mig, och avstod i princip allt annat godis förutom några såna där små nougatägg i folie. Men jag är trygg med att jag tog lagom mycket av övrig mat under dagarna och vet att min kropp gärna plufsar upp sig om jag kliver av tåget några dagar. Det var både laxen och kalkonen värt :d
Inom 2 veckor visar min våg neråt igen. Är dags för hormonvecka nästa vecka tror jag så får bli att ha lite tålamod ett tag nu, inte min starka sida :meh: :p
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg


Tot. -9,1kg

:eek::):eek::o:eek::D:eek::banana::banana:

Jag som hoppades på att det inte skulle vara mer än 1kg plus belönades istället med ett halvt kg minus. Jag klagar inte :D

Det betyder att jag är 9hg ifrån att komma halvvägs på årets mål. :bump:
Har bestämt mig för att jag vill belöna mig själv när jag nått 10kg minus och att jag därefter ska belöna mig för vart femte kilo.
Belöningar jag är sugen på:
*tyg så jag kan sy nya toppar. Kräver dock att tiden till att sy finns
*nya träningskläder. Kräver tripp till Ullared då jag inte hittat tillräckligt långa någon annanstans
*nya löparskor

Jag får väl suga på karamellen ett tag till helt enkelt :p

Målet nästa vecka är satt till 3hg men drömmen är såklart de där 9hg... ;)
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg


Tot. -9,1kg

:eek::):eek::o:eek::D:eek::banana::banana:

Jag som hoppades på att det inte skulle vara mer än 1kg plus belönades istället med ett halvt kg minus. Jag klagar inte :D

Det betyder att jag är 9hg ifrån att komma halvvägs på årets mål. :bump:
Har bestämt mig för att jag vill belöna mig själv när jag nått 10kg minus och att jag därefter ska belöna mig för vart femte kilo.
Belöningar jag är sugen på:
*tyg så jag kan sy nya toppar. Kräver dock att tiden till att sy finns
*nya träningskläder. Kräver tripp till Ullared då jag inte hittat tillräckligt långa någon annanstans
*nya löparskor

Jag får väl suga på karamellen ett tag till helt enkelt :p

Målet nästa vecka är satt till 3hg men drömmen är såklart de där 9hg... ;)
Köp nya skor nu och spara kläderna. Snart kommer du ju behöva mindre storlek igen! :D
 
Känns lockande men jag har typ inga tunnare kläder att ta på mig nu när värmen förhoppningsvis kommer.
Du kan känna lugnet, det blir ingen vår i år :rofl:
IMG_20180406_081033.jpg
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg


Tot. -9,1kg

:eek::):eek::o:eek::D:eek::banana::banana:

Jag som hoppades på att det inte skulle vara mer än 1kg plus belönades istället med ett halvt kg minus. Jag klagar inte :D

Det betyder att jag är 9hg ifrån att komma halvvägs på årets mål. :bump:
Har bestämt mig för att jag vill belöna mig själv när jag nått 10kg minus och att jag därefter ska belöna mig för vart femte kilo.
Belöningar jag är sugen på:
*tyg så jag kan sy nya toppar. Kräver dock att tiden till att sy finns
*nya träningskläder. Kräver tripp till Ullared då jag inte hittat tillräckligt långa någon annanstans
*nya löparskor

Jag får väl suga på karamellen ett tag till helt enkelt :p

Målet nästa vecka är satt till 3hg men drömmen är såklart de där 9hg... ;)

Heja :banana:

Håller med @Unafraid Kan du inte köpa skorna nu och vänta in i det längsta med kläderna? 2 veckor kan ju göra mycket på kroppsomfånget och du kan köpa en stl mindre :)
Men förstår dig. Jag är i emellan nu där jag knappt har några kläder alls som sitter bra så jag borde köpa några tunikor och gå runt i tills jag tappat det sista men har turen att vara en frusen person så kan gå i vinterjacka i maj ändå :o
Men det påminde mig om att ta fram vårjackorna och prova dom och se hur långt ifrån jag är att komma i dom, eller om iaf 1 kan tänka sig att passa redan nu :p
 
Ner ytterligare 0,7 kg idag. Plufsade som sagt upp mig orimligt mycket :confused: :cautious:
Men skit samma, man vet ju inte hur kroppen tänker ibland :p
Kommer skriva +-0 idag och låta kroppen komma i balans. Har några hekto kvar till sistavikten men iom att jag vet att det är vätska så bortser jag från den veckans vägning och fortsätter som vanligt :)

Borde vara en hyfsat bra kommande månad nu, inga kalas att gå på på ett tag :D :p
 
Min våg gick bananas idag och påstod att jag gått upp 1 kg sen igår :meh: Vilket inte känns så sannolikt med tanke på att jag åt ca 1200 kcal igår. Nåväl, antingen pendlar jag lite av någon anledning eller så är vågen inte helt tillförlitlig.
 
Heja :banana:

Håller med @Unafraid Kan du inte köpa skorna nu och vänta in i det längsta med kläderna? 2 veckor kan ju göra mycket på kroppsomfånget och du kan köpa en stl mindre :)
Men förstår dig. Jag är i emellan nu där jag knappt har några kläder alls som sitter bra så jag borde köpa några tunikor och gå runt i tills jag tappat det sista men har turen att vara en frusen person så kan gå i vinterjacka i maj ändå :o
Men det påminde mig om att ta fram vårjackorna och prova dom och se hur långt ifrån jag är att komma i dom, eller om iaf 1 kan tänka sig att passa redan nu :p
Jag har kapitulerat :o
Det står ett par Asics gt2000 som 10 kilos belöning nu. Ska bara komma på vilken färg jag vill ha också :D så kan jag sukta ordentligt sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
761
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp