2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kapitulerat :o
Det står ett par Asics gt2000 som 10 kilos belöning nu. Ska bara komma på vilken färg jag vill ha också :D så kan jag sukta ordentligt sedan.

Tog inte så lång tid att bestämma sig.
Ett par sådana här snyggingar ska jag klicka hem när vikten minskat ytterligare 9hg. Förhoppningen är att det blir någon gång nu i april. :bump:
asics-t855n-4949_7733331.jpg
 
28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1
10/2 65,8
21/2 65,3
24/2 65,1
7/4 64,7

Kosten är dålig. Äter godis alldeles för ofta. :cautious: men påsklov från skolan innebär att jag är hemma mer och då brukar jag gå ner i vikt. Justerar upp mitt slutmål lite, jag var lite för taggad och ambitiös när jag satt det. :D

Mål: 63,5
 
Tog inte så lång tid att bestämma sig.
Ett par sådana här snyggingar ska jag klicka hem när vikten minskat ytterligare 9hg. Förhoppningen är att det blir någon gång nu i april. :bump:
asics-t855n-4949_7733331.jpg

Snygga!
Du kommer snart ha fått beställa dom ska du se :)
Jag investerade i dessa förra året när jag bestämde mig för att gå ner i vikt för jag behövde ett par skor som gav väldigt mjuk dämpning och dom är outstanding :love:
Så pass att jag funderar på att köpa ett par till för vardagsbruk. Är man ute i skogen ser dom inte så roliga ut att ha på stan sen :p
Nu är ju typ våren här så kan börja använda dom igen :up:
(Adidas cloudfoam ultra boost)

138953401000_10.png
 
Tappat 0,3 kg till idag. Så totalt 2,7 kg sen i tisdags, riktigt bra vecka om det inte vore för att det var extravätskevikt från början :laugh:
Dock inte tillbaka på sistavikten än. Men alldeles strax så :D
Sen ska jag banne mig nå mitt delmål pronto (0,4 kg från sistavikten). Har aldrig satt något mål för x antal kg jag ska tappa under en viss tid för man vet ju inte hur det blir med det och det känns rätt värdelöst när man inte klarar att nå det, men jag har en önskan om 2,9 kg från där jag står nu till första maj.
Så inget orealistiskt mål :)
 
Mätdag flyttad till första lördagen i månaden då jag inte hinner på fredagar nu när jag börjat jobba igen.
7/4
Vad +1cm
Lår -0,2cm
Höft +-0cm
Midja -1,5cm
Bröst (slutammat)-5cm
Överarm -1cm

Totalt -26cm

Är supersvullen i magen och har tokont :arghh: så midjemåttet är nog egentligen något mindre. Trodde faktiskt det skulle vara bättre siffror på höft och lår för det har känts så men där ser man hur lurad man kan bli. :cautious:
Och det märks ju på bysten att jag inte ammar mer. :angel: Den får dock gärna rasa i omfång ett tag till. Jag är inte helt bekväm med 80H :cautious: Tyckte ju 70E var för stort...
 
Tror ni inte maken fick för sig att baka baguetter idag :meh:
Farligt goda :p

Snart dags för mina promenader igen, underbart nu när våren kommit idag och vi har 16 grader varmt :bump:
Behöver plugga idag men hoppas jag ska kunna komma ut en liten sväng i eftermiddag. Maken börjar sin nya tjänst på jobbet imorgon vilket borde ge tillfälle att kunna ta en sväng på kvällarna numera iom ändrade arbetstider, men det får allt tiden utvisa :p
 
Väger mig i morgon, det är måndagarnas vikt som jag brukar skriva ner. Men hittills är det -0,5 den är veckan. Då började jag väga mig några dagar efter ändrade vanor så är säkert lite mer vätskevikt som försvann i början.

Gjorde dock en tabbe igår och åt nästan bara saker som min mage inte mår bäst av - sallad till lunch, ägg och kaviar till mellis och sallad med lax (och massa rödlök) till middag. Just frukt och grönt har en tendens att göra mig lite illamående om jag äter för mycket av det, gissar att det är mer syra i? Så jag vaknade helt kräkfärdig och fick bryta min 16:8 fasta med lite yoghurt och en kopp te när jag vaknade. Nu blev det bananpannkakor till lunch. Får komma ihåg att blanda upp kosten med lite snälla saker mot magen varje dag! Yoghurt, banan, knäckebröd osv. brukar lugna lite :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har atit "normalt" sedan fore pask, men tankt mig for lite extra nagra dagar i veckan. Jag har ocksa fortsatt att ga ner, men jag valjer nu att vaga mig ungefar en gang i veckan da det ar sa "discouraging" att se viktuppgang flera dagar i rad.
Jag har nog tankt mig att ga ner ett par kilo till, men mer an sa blir for mycket. Nu har jag dock festat i flera dagar i gen :angel: sa vagning far komma mitt i veckan. For sakerhets skull ar jag verkligen "pa sparet" sa dagen's lunch blev en majs tortilla, lite lagom brand pa gasspisen's laga, fylld med hommus, gurka, och tomat. GOTT!
 
- 1 kg första veckan, vilket känns lite som en glädjesiffra eftersom det hoppade ner ett halvt kilo över ett dygn. Men må så vara! Målet för nästa måndag blir 60,5 kg. Jag ska operera bort ett ärr och två födelsemärken i eftermiddag och kommer inte få träna alls på några dagar, men har jag tur kan jag köra lite lättare pass från och med torsdag och framåt.

Start: 62
1 v. 61 kg - 1 kg
 
Vill verkligen slå ett slag för bananpannkakor för den som gillar det.

I runda slängar:
3 ägg x 80 kcal = 240 kcal
1 banan i smeten = 105 kcal
1 skivad banan som topping = 105 kcal
= 450 kcal

+ sjukt enkelt att göra
+ gott som tusan
+ mättar
+ bra som matlåda/dagen efter så man kan göra dubbla satser
+ både vitamin och protein
+ snällt mot magen
+ man kan variera toppingen
 
Här går det fortfarande inte neråt.. Har hållt mig på ca 1400 kcal och 500 kcal på fastedagarna. Inte gått ner ens 100 g :meh:
Måste nog kontakta läkare och kolla så allt är ok.. Medicinen påstås vara viktneutral så läkaren jag träffade sist trodde inte det var den (hen trodde visserligen att jag överäter och inte bokför allt i matdagboken :cautious:)

Känns inte alls bra det här.
 
Medicinen påstås vara viktneutral så läkaren jag träffade sist trodde inte det var den (hen trodde visserligen att jag överäter och inte bokför allt i matdagboken :cautious:)

Men vad drygt! Hur räknar du kalorierna, våg? Förlåt om jag missat det tidigare i tråden.
 
Vill verkligen slå ett slag för bananpannkakor för den som gillar det.

I runda slängar:
3 ägg x 80 kcal = 240 kcal
1 banan i smeten = 105 kcal
1 skivad banan som topping = 105 kcal
= 450 kcal

+ sjukt enkelt att göra
+ gott som tusan
+ mättar
+ bra som matlåda/dagen efter så man kan göra dubbla satser
+ både vitamin och protein
+ snällt mot magen
+ man kan variera toppingen

Bananpannkakor är supergott!
 
Här går det fortfarande inte neråt.. Har hållt mig på ca 1400 kcal och 500 kcal på fastedagarna. Inte gått ner ens 100 g :meh:
Måste nog kontakta läkare och kolla så allt är ok.. Medicinen påstås vara viktneutral så läkaren jag träffade sist trodde inte det var den (hen trodde visserligen att jag överäter och inte bokför allt i matdagboken :cautious:)

Känns inte alls bra det här.

Det påstods likadant om några jag haft. Helvete heller :meh:
Jag har haft samma som dig men en väääääligt kort tid, däremot många liknande i längre perioder och vissa var inte snälla viktmässigt.
Tradigt när du kämpar så :heart
 
Som jag misstänkte förra veckan så skulle det gå lite upp och ner denna veckan. Ner i förrgår, upp igår och ner mer än i förrgår idag. Lite som vanligt alltså en sån här vecka :p
Håller mig till mina kalorier och snart släpper det alldeles säkert :)
 
Men vad drygt! Hur räknar du kalorierna, våg? Förlåt om jag missat det tidigare i tråden.

Ja, väger allt och skriver in i Lifesum.

Det påstods likadant om några jag haft. Helvete heller :meh:
Jag har haft samma som dig men en väääääligt kort tid, däremot många liknande i längre perioder och vissa var inte snälla viktmässigt.
Tradigt när du kämpar så :heart

Ja, jag väger mer nu än när jag började.. Hade ett rejält tapp men veckan efter var jag tillbaka på noll igen trots inga ändrade vanor. Förstår verkligen inte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
580
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 954
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
764
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp