Ännu en i raden av framtida ministerkandidater

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen kan man ju tycka att det är beklämmande att så många SD-kandidater hoppar av och blir upprörda över den hårda granskning de utsätts för i media. Det är tydligen ganska orättvist att ställa såna kniviga frågor som:
"Vad står du och ditt parti för?"
"Vilka frågor vill ni driva framöver i kommunen?"
med några följdfrågor.

Jag anser nog att det ingår i "sjukdoms"-bilden, med de konspirationsteorier som man driver i den egna kretsen.
 
Är det inte jäkla läskigt att den där kvinnan var aktiv i Frälsningsarmén? Hur det kan gå ihop med SD:s hatiska ideologi övergår mitt förstånd.

Framförallt är det väl läskigt med tanke på hennes hatiska och fördomsfulla åsikter? Fast jag vet nog inte om soldater i Frälsningsarmén i generell mening utgör toleransens och kunskapens högborg.
 
Det är synd om alla som haft en svår barndom. Att man sedan väljer att kandidera till fullmäktige som politiker för ett parti och därigenom blir granskad av pressen - är helt frivilligt. Hade vederbörande inte gjort det - hade hon fått sitta ifred hemma i sin bubbla, surfa lite på Avpixlat, oja sig över PK-konspirationer och tänka att allt som gått fel i hennes liv beror på invandringen. Och vara rädd för att gå ut för att alla invandrare har pistoler, för det har ju hennes SD-polare sagt och så står det ju på Avpixlat och så vet man ju att "dom där" gör på det sättet. Det är ju tragiskt som satan, bara i den delen.

Men, när man kandiderar, har allmänheten rätt att veta vilka fullkomligt kunskapsbefriade, fördomsfulla och intelligensbefriade människor som kandiderar för partiet.

Bättre människor? Nej. Det har ingen påstått, utom du förstås.

Vill vi ha människor som fått precis allt om bakfoten, orerar om att tvinga människor att välja sin religion och inte ens klarar det enklaste logiska resonemang som representerar oss vid viktiga politiska beslut? Det väljer vi själva. I september. För att välja måste vi få veta. Det är demokrati.

Jag tycker att de allra flesta i denna tråd och andra som handlar om SD har en syn som de själva anser att de inte har, de är inte ett dugg bättre än de som de häcklar. Det är skrämmande att läsa det och det gör i vart fall mig orolig för hur framtiden kommer att se ut när man tar så lätt på att nedvärdera andra människor, tycka det är ok att diskriminera män som hämnd och se rosaskimrande på kommunismen.

Det som är ännu mer skrämmande är att man så godtyckligt sväljer en tidningsartikel och det som står i den fullt ut utan att fundera en eller kanske två gånger.

Jo jag tycker på fullt allvar att ni inte är ett dugg bättre än de ni nedvärderar när ni inte kan komma med argument förutom att säga att de är idioter, mindre värda och inte har alla hemma eller som någon sa att de har ledsagare etc

Demokrati är att ha rätten att tycka och uttrycka vad man vill och respekt för sina åsikter trots att man inte håller med. Demokrati är inte att tysta åsikter och trycka ner folk så de inte vågar uttrycka sina åsikter!
 
Framförallt är det väl läskigt med tanke på hennes hatiska och fördomsfulla åsikter? Fast jag vet nog inte om soldater i Frälsningsarmén i generell mening utgör toleransens och kunskapens högborg.
Ja, det är klart att det är hennes hatiska åsikter som är läskiga. De går inte ihop med en organisation som är mycket inriktad på hjälp åt utsatta, oavsett om den är religiös eller inte. Jag hade inte velat se henne i Röda korset heller, som sverigedemokrat.
 
Jag tycker att de allra flesta i denna tråd och andra som handlar om SD har en syn som de själva anser att de inte har, de är inte ett dugg bättre än de som de häcklar. Det är skrämmande att läsa det och det gör i vart fall mig orolig för hur framtiden kommer att se ut när man tar så lätt på att nedvärdera andra människor, tycka det är ok att diskriminera män som hämnd och se rosaskimrande på kommunismen.

Det som är ännu mer skrämmande är att man så godtyckligt sväljer en tidningsartikel och det som står i den fullt ut utan att fundera en eller kanske två gånger.

Jo jag tycker på fullt allvar att ni inte är ett dugg bättre än de ni nedvärderar när ni inte kan komma med argument förutom att säga att de är idioter, mindre värda och inte har alla hemma eller som någon sa att de har ledsagare etc

Demokrati är att ha rätten att tycka och uttrycka vad man vill och respekt för sina åsikter trots att man inte håller med. Demokrati är inte att tysta åsikter och trycka ner folk så de inte vågar uttrycka sina åsikter!

Du kanske ska kolla ursprungsinlägget bättre. Hon har nollkoll, helt klart inte en smart person - eller föredrar du ordet har lägre intelligenskvot, jag vet inte vad som är den gängse benämningen bland SD.
Jag skrev att hon borde ha förmyndare. Av omtanke. Hon skulle ju gå att lura till precis vad som helst. Romance scam, Nigeriabrev osv. En förmyndare kan då skydda henne från dylikt.
 
Du kanske ska kolla ursprungsinlägget bättre. Hon har nollkoll, helt klart inte en smart person - eller föredrar du ordet har lägre intelligenskvot, jag vet inte vad som är den gängse benämningen bland SD.
Jag skrev att hon borde ha förmyndare. Av omtanke. Hon skulle ju gå att lura till precis vad som helst. Romance scam, Nigeriabrev osv. En förmyndare kan då skydda henne från dylikt.

Du är precis en av dem jag menar och det visar du utmärkt i detta inlägg. Du är nedvärderande, förlöjligande och spydig. Drar alla över en kam.
 
Vad göra? Låta bli att rösta på dem och massakrera deras argument. Det där senare är dock lite problematiskt eftersom de a) sällan presterar några argument, b) i den mån de gör det, vägrar inse när argumenten är nedmonterade i atomer.
Det är att göra det lite enkelt för sig. Trots allt finns det en hel del som röstar/tänker rösta på SD. Hur ska en kunna nå fram om de hukar sin egen håla?
 
Är det inte jäkla läskigt att den där kvinnan var aktiv i Frälsningsarmén? Hur det kan gå ihop med SD:s hatiska ideologi övergår mitt förstånd.
Det går säkert att hitta argument för det i bibeln för den som vill, liksom det går att hitta motsatsen också. "Min religion är bättre än din" och du ska inte ha några gudar jämte mig.
 
Nja, inte speciellt förvånande, det är ofta de som kallar sig för goda kristna/muslimer som är villiga att kasta första stenen.

Det går säkert att hitta argument för det i bibeln för den som vill, liksom det går att hitta motsatsen också. "Min religion är bättre än din" och du ska inte ha några gudar jämte mig.

Nja, som jag sa: jag hade inte förstått om hon var aktiv i Röda korset heller. Religionen är inte min huvudpoäng, utan att hon är aktiv i en organisation med hjälpverksamhet. Hatideologi rimmar inte med hjälp åt utsatta människor.
 
Det går inte att nå ner i hålan. Den är för djup.
Nja, jag är född optimist. Nog måste det finnas sätt att åtminstone begränsa skadorna utan att därför gå på dem personligt? Jag gillar inte heller att störa ordningen när den som talar inte har samma åsikt som jag, oavsett om det är Reinfeldt eller Åkesson. Våld löser inga problem heller, inte ens om det är "autonoma" som utför det.
 
Nej störa ordningen är inte ok. Jag tyckte dom tysta manifestationer som genomfördes var precis rätt grej att göra även om jag inte deltog.
Men den här tråden har sitt ursprung i att en kvinna stod på valbar plats och bland annat glatt pratar om att skapa kristna muslimer. Hon har fått det mesta om bakfoten och det är obehagligt att SD skapar en valkår av dom som helt enkelt inte har resurser att veta bättre.
Och för att då komma till dom i hålan - det är dom som pumpar ut skiten och lögnerna till dom som sen står och svamlar och får ta skit för det. Dom i hålan sitter där och flinar.
 
Men den här tråden har sitt ursprung i att en kvinna stod på valbar plats och bland annat glatt pratar om att skapa kristna muslimer. Hon har fått det mesta om bakfoten och det är obehagligt att SD skapar en valkår av dom som helt enkelt inte har resurser att veta bättre.
De blir inte kvar så länge på sina poster skulle jag tro, när de möter verkligheten. Så stor risk att hon skulle bli invald är det väl inte heller med tanke på platsen på listan, innan hon backade. För min del får hon gärna missionera för kristendomen, även inom landet, om hon tycker det ger något.
 
Om man lyssnade på Navid Modiris Sommarprat när han berättade om sin golfrunda med Ji*m* Å så fick man höra J´s åsikt i korthet.
Han tror inte på kulturblandning, det går inte STOR PUNKT.
-Men, sa Navid, kan vi inte prova?
J -Nej, det går inte.
Och där är dom. NEJ.
Jag har personliga projekt som jag jobbar på. Individer som jag möter på jobbet. Dom som inte trillat ner i hålet men vinglar på kanten. Jag tar chokladbollsdiskussionen om och om igen osv. Ger inte upp. Så jag anser det inte vara kört.
 
De blir inte kvar så länge på sina poster skulle jag tro, när de möter verkligheten. Så stor risk att hon skulle bli invald är det väl inte heller med tanke på platsen på listan, innan hon backade. För min del får hon gärna missionera för kristendomen, även inom landet, om hon tycker det ger något.
Men det är ju det som är det hemska. Att SD utnyttjar folk som inte vet bättre. Invald kommer hon inte att bli, men dom satte henne på listan i reklamsyfte och skiter fullständigt i henne.

Dom utnyttjar dom svaga för att få röster, hur många som röstar på SD är inte just som hon och tror på alla dumheter som rasisterna öser ur sig.
Invandrarna får gratis körkort
Muslimerna ska ta över Sverige
Sharialagar ska införas i Sverige
Invandrarna får jättemycket bidrag
Invandrarna tar våra jobb
Invandrarna rånar våra gamla
Invandrarna våldtar svenska tjejer
 
Det är skrämmande att läsa det och det gör i vart fall mig orolig för hur framtiden kommer att se ut när man tar så lätt på att nedvärdera andra människor, tycka det är ok att diskriminera män som hämnd och se rosaskimrande på kommunismen.
Det fetsilta facinerar mig, jag måste vara dum då jag inte kan se det. Kan du ge något exempel från tråden på någon som har rosa drömmar om komunism.


Demokrati är att ha rätten att tycka och uttrycka vad man vill och respekt för sina åsikter trots att man inte håller med. Demokrati är inte att tysta åsikter och trycka ner folk så de inte vågar uttrycka sina åsikter!
Nej demokrati betyder folkstyre och att det alltså är folket som styr. I allmänhet lägger man in att man ska ha respekt för andra däremot så är det första gången jag hör att man ska respektera åsikter. Var får du den kopplingen ifrån?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Många neurotypiska personer har en förmåga att "läsa mellan raderna" medan vi med autism oftast tar in det som faktiskt sägs eller...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 544
Senast: Lobelia
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 329
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 430
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp