Är det nödvändigt??

Sv: Är det nödvändigt??

Har inte läst alla svar men jag kan iallafall säja så mycket som att folk som slår sina hästar ex. för att den inte hoppar SNYGGT , backar för MYCKET och är för PIGG måste vara dumma i huvudet . Har en sån på mitt stall . Hon "lever för NH" men slår i nästa sekund till hästen för att den gör ett jämfotahopp och klarar i skogen . Nej , nån stans måste det finnas ett fel .. :crazy:
 
Sv: Är det nödvändigt??

Dom här problemen brukar också finnas på ridskolor. Jag red på en ridskola för några år sedan. Jag vill inte nämna ridskolan men den var ialla fall jätte dålig! Dom lär barnen knappast att rida? När dom red som mest dåligt så sa bara ridlärarna. Ja det är bra där! Jag fattar inte. Vissa går i p5 och sitter fortfarande och skänklar när dom rider lätt. Och det värsta är när hästarna står i sina spiltor. Barnen ger alla nya hästar massor med godis och uppmärksamhet men när hästarna börjar säga ifrån så slår barnen dom!!? Jag känner en unghäst där som var ny. Ett jättesött litet russ som var den snällaste jag sett. Jag red honom när han var ganska ny, sen red jag honom inte på kanske en månad. Och tillslut fick jag honom igen. Men när jag skulle in och borsta så högg han efter mig. Han hade börjat med att sparka både frammåt och bakåt och åt sidorna med alla fyra benen. Men som tur är har jag inte så stort humör som jag brukar flytta på hästen när han gör så.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 637
Senast: co-SMAD4
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 524
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp