Bukefalos 28 år!

Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

Sv: Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

*KL*

Centaura har ju i tråden framhållits av många som bra. När jag idag var och löpte nytt flugmedel (Ultrashield + annat), så köpte jag CLAC. Har provat det förr, och det funkar varken bättre eller sämre än andra medel tycker jag (dvs ganska kasst) - men det har en rätt moderat prislapp.

Läste på det - och verksam beståndsdel icaridin. Det är väl samma som centaura va? I så fall är jag glad att jag inte lagt pengar på det, för då fungerar det inget vidare just här..
 
Sv: Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

Nä du behöver nåt dundermedel och det är inte icaridin. Vi som har ganska lite insekter klarar oss med renons (billigare) och US. Jag kör med beckolja också , idag glömde jag handskar och det går inte att tvätta bort lukten :banghead: från händerna.
 
Sv: Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

Jag behöver napalm tror jag ;P Det har jag misstänkt länge.. När inte ens hjorthornsolja hjälpte tappade jag lite hoppet..
 
Sv: Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

Jag använder 4 ess, den är en typisk bra till allt salva. Jag använder den till juvret och ljumskarna på mitt vita sto för att hon inte ska bli knottbiten, man måste smörja nytt ganska ofta, men jag är ändå hyfsat nöjd, nog att jag köper det igen iaf ;) I flugspraysväg använder jag Ultrashield till mitt vita sto och är helnöjd. Till min mörka skimmel använder jag Probs sommardeo i kombination med Probs olja pga att han har exem vars ursprung jag inte har listat ut än, därav att jag inte vill använda gift på honom.

Utöver detta smörjer jag sår och rosa mule med zinkpasta från apoteket (vit och röd tub). På mulen sitter det kvar i flera dagar, sår måste man sätta nytt varje dag i samband med tvätten.
 
Sv: Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

Instämmer!
Vi har fullblod som får fnatt av insekterna så de sprutar vi på och när det är riktigt hemskt med flugfän får de stå inne på box mitt å dagen när det är som varmast.

Flugtäcken använder jag om det är mycket bitflugor och knott.:wtf:
 
Sv: Alltså flugmedel.. Vilket ska man välja?

Hjorthornsolja hade vi ett tag och fy för den lede vad det luktade:wtf:

Men det hjälpte ganska bra. Men när det var som värst så gick insekterna till och med på hjorthornsoljan:crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 300
Senast: lil-sis
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
32 993
Senast: Snurrfian
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 407
Senast: moonstruck
·
Utrustning Jag vill veta vilka de bästa produkterna är för att hålla flugor, knott, mygg etc. borta från hästarna. Vilka anser ni är bra? Hästen...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 359
Senast: Diana_pegasus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp