Bukefalos 28 år!

Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag snurrat flera varv fram och tillbaka över vad som hände.
Min knippe största misstänkta till att vara onda ( både i lyan och utanför) är
*Mirtai , hon håller låg profil, kliver in med en liten kommentar här och där, för att få fio att verka misstänkt, har två gröna plumpar i rötsningsprotokollet. Och kan mycket väl ha tänkt ut något listigt att göra idag, jag gav rätt fina stolpar för dem att gå på igår:crazy:
*Snurrfian, även hon väldigt låg profil med två gröna röstplumpar, haft två liknande kommentarer i sina röstinlägg, mot mig var det för att hon tyckte att jag försökte verka vara Gwen, mot fio för att hon "försöker få oss goda att rösta ut en god genom att påstå att någon annan sitter med info"i båda fallen alltså att någon förefaller vara något annat än vad den är. Hon för heller inte leken framåt , utan har väldigt få inlägg om leken i de få inlägg hon har
*Blacksmithfarm. Jag tänker här att det hela faktiskt är uttänkt av lyan, att få det att verka som att bsf skulle vara spåraren som hela tiden ska ändra rösten om det visar sig att bollen__ är på väg att åka. Den som jag själv hållt lite åt det godare hållet och det är väl utmärkt för en Lilah att verka god så den inte åker ut innan dl3? 1:a rösten på Lobelia är ett utmärkt alibi om /när Lobelia åker, jag tror lite att det nog var meningen att jag eller fio skulle ut i den lynchen
*bollen__ känns också väldigt misstänkt, har även hon två gröna plumpar i sin röstlista, Har följt väldigt lätt med mot mig, fio-rösten mer lätt att förstå då det handlade om fio eller henne själv att åka. ruskigt anonym förutom ett tag idag i samband med röstningen och efteråt. annars mest ovidkommande inlägg och inget som för leken framåt.

Jag tror att jag löper väldigt stor risk att gå åt imorgon, så vill ha detta på pränt så ni förstår hur jag tänker
 
Min misstanke angående gårdagens röstning är att det stod mellan två goda och att lyan hade en väldigt trevlig kväll. Inget av det @bollen__ har skrivit har fått mig att ändra uppfattning från i går, snarare har det stärkt mig i vad jag tror om hennes roll. Som utvecklingen blev kan jag tänka mig att åtminstone någon ulv passade på att alibirösta.

I dag kommer jag inte kunna leka, utan jag kommer in tidigast i kväll. Jag ser fram mot att spåraren har sovit ut och är pigg så vi kan gå på ulvjakt! Och hoppas att jag faktiskt överlever natten, så jag får vara med...
 
Okej... Sida 28 kan man alltså hoppa över helt... :D Men lite underhållande att vakna till åtminstone... :D För att få ner lite funderingar innan nattDL, men jag tror inte att jag riskerar att åka, lyan tycker nog att jag verkar trevligt misstänkt och bör läggas upp för nästa lynchning. Artlines röst på mig känns väldigt märklig, det skulle vara ett väldigt konstigt sätt för mig att visa mig för lyan, speciellt intressant blir det eftersom jag då redan hade skrivit en teori om att Artline skulle vara ledarvargen. Nu höll inte den teorin eftersom Fio var god, men kan det vara ett sätt för Artline att visa sig för lyan?

Jag har haft lite dåligt med tid att sitta, idag borde jag ha lite mer tid, men imorgon är det väldigt ont om det istället, precis som jag skrev i anmälningstråden.

Q håller jag allt mer åt det godare hållet men jag kan vara helt lurad av henne, men något känns som en god Q som letar ulvar på ett aktivt sätt.
 
Uppdatering

Connor började bli trött på den här världen. På att inte veta om han kunde lita på den man, det monster, som skulle föreställa hans far. Han saknade Holtz, mannen som hade tagit hand om honom och uppfostrat honom. Allt hade varit så mycket enklare då! Det var Connor och Holtz som tog hand om varandra, och allt annat som levde var monster som Connor dödade för att skydda honom. Nu var Holtz död, och kanske var det Angel själv som hade dödat honom. Alla tankar och intryck var för mycket, de snurrade runt i huvudet. Han ville bara att det skulle sluta! Han ville att allt skulle ta slut!

Några timmar senare befann han sig inne på Wolfram & Hart med flera laddningar sprängmedel tejpade runt midjan. Han kunde åtminstone göra en god gärning i denna världen innan han lämnade den. För var det något han blivit säker på genom tiden med Angel, så var det att det var här inne den största ondskan fanns.

quarter4ever var Connor - Självmordsbombaren
Mirtai var Ulv

tumblr_m2v5pfQPwq1rt24p6o1_500.png


Samtidigt hade resten av gängen ännu en långsam natt...

Dag DL 21.30
 
Uppdatering

Connor började bli trött på den här världen. På att inte veta om han kunde lita på den man, det monster, som skulle föreställa hans far. Han saknade Holtz, mannen som hade tagit hand om honom och uppfostrat honom. Allt hade varit så mycket enklare då! Det var Connor och Holtz som tog hand om varandra, och allt annat som levde var monster som Connor dödade för att skydda honom. Nu var Holtz död, och kanske var det Angel själv som hade dödat honom. Alla tankar och intryck var för mycket, de snurrade runt i huvudet. Han ville bara att det skulle sluta! Han ville att allt skulle ta slut!

Några timmar senare befann han sig inne på Wolfram & Hart med flera laddningar sprängmedel tejpade runt midjan. Han kunde åtminstone göra en god gärning i denna världen innan han lämnade den. För var det något han blivit säker på genom tiden med Angel, så var det att det var här inne den största ondskan fanns.

quarter4ever var Connor - Självmordsbombaren
Mirtai var Ulv

tumblr_m2v5pfQPwq1rt24p6o1_500.png


Samtidigt hade resten av gängen ännu en långsam natt...

Dag DL 21.30
Kör hårt goda!!!
 
Enligt en gammal god cirkus-teori - q ÄR farlig för de onda så de vill gärna ha ut henne. (sorry q, men du fattar nog att jag fiskade lite där innan Dl1 och en rackare nappade i allafall)
Jag tror att det kan dölja sig flera ulvar i rösterna på q under DL1

Jag var ju åtsminstone Mirtai på spåren hoppas att det hjälpte q att hitta henne. SYND bara att det inte var spökulven. Nu finns det alltså två ulvar kvar i lyan varav ett spöke. Plus de två ondingarna utanför lyan.

Jag vidhåller min teori från igår om att rösterna på fio (eller q) i DL1 kan ha gått i ordningen ulv-ledarvarg.
Dvs Sedna(ulv)-Koppen(ledarvarg) eller Mirtai(ulv)-Snurrifan(ledarvarg)

I övrigt så tror jag att jag vet vem jag ska vänta på för att vaska fram mer info. Dels så hoppas jag att spåraren gjort sitt jobb och kan tänka klart idag men också på att spioninfo kommer droppande (förstår om spionen inte vill outa sig, men jag har en god kandidat)
 
dessa inlägg har jag hakat upp mig på.
Fick bara för mig att "kan Mirtai försöka hinta om sin roll som ledarvarg?!"
Fråga mig inte varför men jag vill lyfta fram det och se om det har nån som helst substans i det.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Även @Habina s inlägg #278. Hon gör en helomvändning gällande Q. Eller uppfattning iaf.( Hur ska man formullera sig utan att det ska bli fel!! :banghead: ) Men jag tror mig ana vilken roll Habina sitter på O_o
Ok Mirtai var ingen ledarvarg men iaf ond så jag var nog inte helt ute och cyklade

Med tanke på vad @quarter4ever har skrivit under dagen och nu så håller jag kvar vid bollen.
Tycker det är intressant med Fios röst på bollen och det hon ref. till Qs inlägg.

Jag måste rösta nu och jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Men måste ju gå på det som verkar mest misstänkt för mig och det är att fio följer bsf röst på mig och menar på att bsf har info om mig. Om bsf hade info om mig är jag övertygad att hon inte röstat på mig så det känns som ett hopkok från en ulv, och dessutom en lätt röst tycker jag.
Bollen__ röstar på fio

Mirtai röstar på Fio

Röstar på det jag tycker sticker ut mest idag och det är Fios sätt att hänga på BSF och hinta om att BSF skulle ha info
Skulle en ulv rösta på en ulv? Jag tror inte det. Inte i detta läget. Desutom kan Fio sitta på information gällande BSF?

Jag håller med även om jag inser att jag lagt en av de där lätta rösterna. Men jag tycker verkligen att det är det som stuckit ut mest!

Din teori om cirkus är också vettig men inte så jag tycker den är mer skum än Fios agerande.
Fio och Cirkus igen.
Ska gå tillbaka och läsa rollistan igen, samt rösterna hittils och hur ulvarna resonerat. Nu borde några pusselbitar falla på plats
 
Noterar följande:
Sedna röstar fio - bollen
Mirtai röstar Q - fio
Lobelia röstar fio
Bollen röstar Q - fio

Mirtai och Lobelia två ulvar som röstat på fio.
Bollen röstar samma som Mirtai
Sedna röstar även hon på fio. Rösten på bollen har jag inte läst så mycket ska jag erkänna men ska såklart göra det.
Men just nu är det Sedna och Bollen jag kommer hålla ett öga på
 
Ok Mirtai var ingen ledarvarg men iaf ond så jag var nog inte helt ute och cyklade


Tycker det är intressant med Fios röst på bollen och det hon ref. till Qs inlägg.




Skulle en ulv rösta på en ulv? Jag tror inte det. Inte i detta läget. Desutom kan Fio sitta på information gällande BSF?


Fio och Cirkus igen.
Ska gå tillbaka och läsa rollistan igen, samt rösterna hittils och hur ulvarna resonerat. Nu borde några pusselbitar falla på plats

Om du hade läst allt som hänt hittills så vet du att Mirtai var ulv och fio var goda Spike. Så fio kunde inte sitta på någon särskild info om q

jag får ett konstigt intryck av hela detta inlägg. Som en som först varit i lyan och konstaterat att Mirtai gått åt och sen går in i leken och teoriar och inte kommit till att fio lynchades
 
Jag är väl medveten om fio. Dock inte påläst om Spikes förmåga.
Sitter inte bara och super. Hinner leka också
 
Senast ändrad:
DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__


bollen__: 4
fio: 5
Mirtai: 2
cirkus: 1
Snurrfian: 1
LenaH ändrar röst till bollen__

För att hon la en sen röst på q4e i gårdagens lynch och även om man har ett RL så hade det varit mindre utstickande att isf lägga den på mig eller någon annan som inte låg i lynchhålet.
Sednas sena röst på bollen kan lika gärna vara en alibiröst.
Och LenaH resonerar vettigt här. Dels med tanke på att bollen lade sin röst på fio och Sednas röst på bollen så tror jag att vi har två onda här: bollen och Sedna
 
Tack!
Jag reagerade lite att Artline hade lite lik teori som du också. Men ni kanske diskuterat det tidigare så hon hade liknande tankar som du, eller kan det vara en ulv som använder sig av din teori?
Använt cirkus teori har jag inte gjort. Jag hade teoriat mot snurris tidigare. :)

i inlägg #227 (funkar inte att dra och jag är nyvaken)
 
Jag vidhåller min teori från igår om att rösterna på fio (eller q) i DL1 kan ha gått i ordningen ulv-ledarvarg.
Dvs Sedna(ulv)-Koppen(ledarvarg) eller Mirtai(ulv)-Snurrifan(ledarvarg)

Det är mycket möjligt att ledarvargen gjort så. Men samtidigt är det ett väldigt känt sätt att visa sig för lyan genom att rösta som första ulven. Så är du säker på att ledarvargen vågade det?

I förr förra leken när jag var ond så fattade inte vi ulvar vem svartafåret var trots hon hade röstat likadant som första ulvrösten. Det insåg vi senare efter att svartafåret åkt och folk började teoriea mot den hon kunde ha följt.

Jag tänker att det är väldigt lätt att åka fast/råka avslöja en annan ond om man gör så.
 
Jag kan tycka att rösterna på Q4 känns tråkiga eftersom hon skrivit att hon brukar åka i första lynchen. Sedan funderar jag på om det kan ligga räddningsröser på Q4.

Mirtai röstar först på Q. Då hade Lobelia två röster på sig.
Snurrfian röstar som nummer två. Då har Lobelia 3 röster och fio 2. Jag tänker på snurrfians tidigare kommentar om att hon tyckte att Lobelias ställde bra frågor kunde vara en hint om att snurrfian är ledarvarg. Men hade hon velat rädda Lobelia så borde hon ha röstat på fio?
Bollen är nummer tre. Då har Lobelia fyra röster. Kan vara ett försök att rädda Lobelia?.

Q4 kan mycket väl vara ond.men jag tycker rösterna på henne känns lätta men samtidigt är det bara första DL. De flesta (även min) är lätta.

Här är Artline inlägg där hon teoriar mot Snurrfian första gången.

En sak som jag reagerar på är att i detta läge så noterar hon att om Snurrfian hade velat rädda Lobelia så borde hon ha röstat på fio - i detta läge visste vi inte om att fio var god. De enda som rimligen kunde vetat om att fio är god är de som sitter i lyan plus ledarvargen Det får mig att tänka att Snurrfian kanske inte är ledarvarg och således inte alls ville rädda Lobelia. (för då hade hon mer troligt röstat på fio)
 
Det är mycket möjligt att ledarvargen gjort så. Men samtidigt är det ett väldigt känt sätt att visa sig för lyan genom att rösta som första ulven. Så är du säker på att ledarvargen vågade det?

I förr förra leken när jag var ond så fattade inte vi ulvar vem svartafåret var trots hon hade röstat likadant som första ulvrösten. Det insåg vi senare efter att svartafåret åkt och folk började teoriea mot den hon kunde ha följt.

Jag tänker att det är väldigt lätt att åka fast/råka avslöja en annan ond om man gör så.

Jag vet inte ifall att ledarvargen vågade det. Det är i allafall en teori som jag provar
 
Sednas sena röst på bollen kan lika gärna vara en alibiröst.
Och LenaH resonerar vettigt här. Dels med tanke på att bollen lade sin röst på fio och Sednas röst på bollen så tror jag att vi har två onda här: bollen och Sedna
Tyvärr koppen, jag vet inte Sednas roll men jag vet min och jag är inte ond.
Däremot har jag inget emot att lynchas om det hjälper goda sidan. Dock tror jag att jag kan behövas senare.
Förhoppningsvis kanske någon kommer in med lite info sen. :) jag vet inte hur jag ska förklara bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 166
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 638
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 957
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp