Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som är sugen? 16 år gammal varmblodstravarvalack bortges som sällskapshäst. Har problem med ryggen, sur och sparkar. Krånglig vid div vardaglig hantering. Har tidigare varit snäll och fungerat bra som ridhäst. Går säkert att få tillbaka den trevliga hobbyhästen bara han kommer till en kunnig person.

Den hästen hade jag tagit bort.. Stackarn har säkert ont! :cry:
 
Två märkliga avelsannonser har jag hittat idag.

Jag söker avelsston. Allt mellan 3-18 år. Storlek mellan 130-180 cm. Många års hästvana. Stona får ett mkt bra,hem med stora hagar och mkt utevistelse. Har egen hingst. Ej travare.

och

Hbl eller hbl korsning till hobby avel och lättare ridning. Kommer inte bli en avelsmaskin. Kommer ta något föl då och då bara från nästa år.

Det kanske inte är ngt fel, men det känns som väldigt diffus avel från båda annonsörerna...

Sen har jag även fått en "intressent" som svarat på min annons om en treårig SWB till salu som har frågat om den är tävlad än och hur högt den är hoppad...?!
 
"Vi letar hingst till vårt sto och hoppas på ett föl nästa sommar. Gentlemannahingstar ombeds ta kontakt."

Det fanns en bild på stoet i annonsen åtminstone. En suddig bild på en brun häst som ligger i hagen. Kan vara lite vad som helst. Men det spelar väl ingen roll :D
 
Håller så smått på och letar ponny till dottern och slås av hur många det är som inte har telefonnummer med i annonsen - inte heller mejl utan man förväntas använda kontaktformuläret på hästnet. Ingen text om att man bara vill ha mejlsvar för att man jobbar, är telefonrädd eller you name it heller utan bara annonstext och sen inget mer- För mig känns dte lite smått oseriöst faktiskt.
 
Håller så smått på och letar ponny till dottern och slås av hur många det är som inte har telefonnummer med i annonsen - inte heller mejl utan man förväntas använda kontaktformuläret på hästnet. Ingen text om att man bara vill ha mejlsvar för att man jobbar, är telefonrädd eller you name it heller utan bara annonstext och sen inget mer- För mig känns dte lite smått oseriöst faktiskt.

Håller inte med.
Om man använder kontaktformuläret så får man ju mail-kontakt.
Inga problem.
Man behöver väl inte ange orsak till att man föredrar att man kontaktas via formuläret?
 
Håller inte med.
Om man använder kontaktformuläret så får man ju mail-kontakt.
Inga problem.
Man behöver väl inte ange orsak till att man föredrar att man kontaktas via formuläret?

Du behöver inte hålla med. Jag är en sådan som helst ringer istället för att mejla och sen vänta på svar för att ens få veta om hästen finns kvar och om den ev. ens kan passa oss.
 
Du behöver inte hålla med. Jag är en sådan som helst ringer istället för att mejla och sen vänta på svar för att ens få veta om hästen finns kvar och om den ev. ens kan passa oss.

De har tagit bort raden med telefonnummer på hästnet, kanske beror det på det? Jag tyckte att det var märkligt att alla svar plötsligt var mailsvar men fick förklaringen när jag såg att den raden var borta. Man får alltså skriva numret i själva annonsen om man vill ha det med.
 
De har tagit bort raden med telefonnummer på hästnet, kanske beror det på det? Jag tyckte att det var märkligt att alla svar plötsligt var mailsvar men fick förklaringen när jag såg att den raden var borta. Man får alltså skriva numret i själva annonsen om man vill ha det med.

Jaha, är det så. Det kan ju förstås förklara saken. Men man måste väl kunna ändra annonsen när man ser att tel. nr inte är med. Om man nu skulle vilja ha den med menar jag.
 
Jag hade inte med telefonnummer när jag sålde häst. Jag jobbar skift och har en säkerhetstjänst så jag kan inte svara hur som helst. De som skickade intressanta mail ringde jag upp för att fortsätta samtal om hästen.
 
Har en skada som gör att hon ej går att rida på tygeln, lånas därför ut som skogsmulle/enklare hoppning, ej till dressyrintresserad.

Vad är det för skada? Om något borde det vara stärkande att gå i form? :confused:
Inte alltid. En dressyrhäst jag träffade en gång hade något problem i nacken som bara visade sig när nacken kröktes. Utredd på alla sätt och vis och såldes som avelssto (ej ärftlig skada). Hon gick utmärkt att motionsrida, men bara i öppen form.
 
Inte alltid. En dressyrhäst jag träffade en gång hade något problem i nacken som bara visade sig när nacken kröktes. Utredd på alla sätt och vis och såldes som avelssto (ej ärftlig skada). Hon gick utmärkt att motionsrida, men bara i öppen form.

Intressant, har faktiskt aldrig hört om en häst som inte ska gå i form.
Förutom vissa hopphästar då, som blir förstörda av dressyr ;)
 
Intressant, har faktiskt aldrig hört om en häst som inte ska gå i form.
Förutom vissa hopphästar då, som blir förstörda av dressyr ;)
Haha finns det sånna:o bakbenen kanske tar stryk så de inte orkar hoppa så högt sen.

Ska man ge sig på en sån häst som ridhäst lär man kanske ha mer info än det som anges i annonsen.
 
Jaha, är det så. Det kan ju förstås förklara saken. Men man måste väl kunna ändra annonsen när man ser att tel. nr inte är med. Om man nu skulle vilja ha den med menar jag.

Ja absolut! När jag letade häst höll det på att göra mig tokig att inga nummer fanns med. Särskilt de som svarade på mailet med orden, "ring istället" men inte lämnade något nummer :crazy: Jag kände mig ganska tjatig vid andra mailet då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 703
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 982
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 887
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp