Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Söker någon som vill promenadrida min 15 åriga valack 1 gång i veckan. Han står i xxx utan bussförbindelser så du ska vara över 18 år och med mycket erfarenhet och bil.
Xxx är ett kallblod på ca 165, inte viktbärande.
Vill att du som medryttare vill hjälpa mig med träning från marken samt uteritter. Paddockridning tar jag han om.
Söker ett långvarigt samarbete.

Halva skoningen (750 kr) vill jag att du betalar i månaden!"

Som hittat :grin:
 
Såg en annons i en facebookgrupp om en unghäst till salu, korsning fjording/frieser. 2 år gammal men en av de fulaste korsningarna jag sett, även om jag älskar fjordingar :o Otrolig underhals, den blir nog inte rolig att rida. Förstår inte varför man skulle korsa en fjording och en frieser överhuvudtaget?
 
Såg en annons i en facebookgrupp om en unghäst till salu, korsning fjording/frieser. 2 år gammal men en av de fulaste korsningarna jag sett, även om jag älskar fjordingar :o Otrolig underhals, den blir nog inte rolig att rida. Förstår inte varför man skulle korsa en fjording och en frieser överhuvudtaget?

Men täääänk vad häftigt med en frieser i fjordingfärg :love:
 
Såg en annons i en facebookgrupp om en unghäst till salu, korsning fjording/frieser. 2 år gammal men en av de fulaste korsningarna jag sett, även om jag älskar fjordingar :o Otrolig underhals, den blir nog inte rolig att rida. Förstår inte varför man skulle korsa en fjording och en frieser överhuvudtaget?
Den blir vad du gör den till :angel: :up: ständigt återkommande kommentar i annonser för skräphästar och skräphundar
 
Den blir vad du gör den till :angel: :up: ständigt återkommande kommentar i annonser för skräphästar och skräphundar
Ja det var skrivet något liknande i annonsen. Dressyrämne var den visst. På bilderna sprang den mest med huvudet högt och med paddlande bakben. Hästen fanns i Usa så jag antar den är ett lite mer misslyckat färgavelsexperiment. Antar att de ville ha en frieser med fjordingfärg men missade den delen att hästen ärvde en del exteriörmissar samtidigt.
 
Nja, säljarna vill behålla uppfödarskapet till fölet stoet nu bär. Inte ägarskapet. När travston säljs med föl i magen eller vid sidan är det inte en ovanlig deal. Uppfödaren till en travhäst får nämligen 10-20% av det hästen eventuellt springer in på travbanan under unghäståren. Köparen kan alltså få ett i det här fallet helt gratis föl med inte alldeles för tokig stam. Bara utan att ha rätt till framtida uppfödarpengar som bonus.

Men i övrigt. Tja.
Det är ju inte ovanligt att uppfödare stallar upp avelsston på stuteri, där den här hästen står nu. Men att lyfta det, och ett specifikt stuteri, som krav eller åtminstone önskemål i en skänkes-annons... tja. Igen.

Annonsören verkar för övrigt vara 16 år gammal. Kanske vore en idé att låta målsman författa annonsen istället...

Aha, då förstår jag bättre, tack för förklaringen.
 
Söt och snäll D-ponny, sex år gammal, snäll att lasta, sko och hantera, grundriden och hoppad. "Ingen nybörjarponny då hon kan bocka". Pris 18 000 kr och transport kan ombesörjas i helgen (annonsen inlagd idag onsdag).
Det låter som om hon bockar rätt mycket - eller?
 
Söt och snäll D-ponny, sex år gammal, snäll att lasta, sko och hantera, grundriden och hoppad. "Ingen nybörjarponny då hon kan bocka". Pris 18 000 kr och transport kan ombesörjas i helgen (annonsen inlagd idag onsdag).
Det låter som om hon bockar rätt mycket - eller?
Den kan ju vara som min, bockar om det är kul och om det är läskigt eller jobbigt. Behöver ju inte betyda att den bockar mycket för det, men för en nybörjare är det svårt att hantera och lösa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 801
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 976
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 074
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp