Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man säljer ett sto med en färg som ej är godkänd för rasen och marknadsför henne som att hon har "unik färg" och "något helt extra"....
Iofs får man väl hoppas att avelsintresserade är insatta, men man kan ju tänka sig någon som blir förtjust i färgen och tänker att henne kan jag ju ta ett föl på sen.. Och då först inser att hon inte är godkänd...
 
När man säljer ett sto med en färg som ej är godkänd för rasen och marknadsför henne som att hon har "unik färg" och "något helt extra"....
Iofs får man väl hoppas att avelsintresserade är insatta, men man kan ju tänka sig någon som blir förtjust i färgen och tänker att henne kan jag ju ta ett föl på sen.. Och då först inser att hon inte är godkänd...

Sånt där gör mig tokig när det gäller avelshästar. Man försöker lura på någon en häst som inte uppfyller krav som gör att avkomman får ett lägre värde. Vet inte hur många ston på annons som jag sett som inte gett gröna papper till sina avkommor utan att det står ett ord om det i annonsen.
 
En bekant delade någons häst"annons" på facebook igår. Inleddes med:
"Ska jag vara tvungen att avliva X? Är det ingen som vill ha henne?!"
Följt av bild på häst och knappt nån info om den. Klickade in på personens sida och hittade orginalannonsen, som personen lagt ut ca 4 dagar tidigare. Kallblodsridtravare i klassen billig, knappt nån info utom ålder och att den inte kan vara själv inne, ute eller när den transporteras.
Såå, får man inte hästen såld på mindre än en vecka så hotar man med att avliva den och hoppas på delningar?! :confused:
:crazy:
 
En bekant delade någons häst"annons" på facebook igår. Inleddes med:
"Ska jag vara tvungen att avliva X? Är det ingen som vill ha henne?!"
Följt av bild på häst och knappt nån info om den. Klickade in på personens sida och hittade orginalannonsen, som personen lagt ut ca 4 dagar tidigare. Kallblodsridtravare i klassen billig, knappt nån info utom ålder och att den inte kan vara själv inne, ute eller när den transporteras.
Såå, får man inte hästen såld på mindre än en vecka så hotar man med att avliva den och hoppas på delningar?! :confused:
:crazy:

Sorgligt!

Har sett flera sådana annonser med tillägget att stallplatsen är uppsagd. Hur kan man ha så dålig framförhållning att man säger upp platsen innan hästen är såld? Man får väl annonsera tidigare i så fall.
 
En bekant delade någons häst"annons" på facebook igår. Inleddes med:
"Ska jag vara tvungen att avliva X? Är det ingen som vill ha henne?!"
Följt av bild på häst och knappt nån info om den. Klickade in på personens sida och hittade orginalannonsen, som personen lagt ut ca 4 dagar tidigare. Kallblodsridtravare i klassen billig, knappt nån info utom ålder och att den inte kan vara själv inne, ute eller när den transporteras.
Såå, får man inte hästen såld på mindre än en vecka så hotar man med att avliva den och hoppas på delningar?! :confused:
:crazy:
Kom upp i mitt flöde med. Tänkte samma som du.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
189
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
44 686
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 975
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 069
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp