Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Tror jag postar denna tråd rätt.. tror att någon i denna tråd kan hjälpa mig!
Jag håller på försöker "släktforska" om mina araber jag har hemma på gården och det har visat sig att det inte är det lättaste så skulle behöva lite hjälp med vart jag kan hitta information såsom stamtavlor, linjer, avkommor, utställningsresultat och meriter osv.
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Utan mer info om hästarna så är det ju jätte svårt! Jag brukar dock alltid känna mig hjälpt av google ;)
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Hästarna vi pratar om..

Black turbo efter NV Beau Bey
Ts Cimadonna efter Pakistan

Smasc efter Fax
Mystika efter Algomej

Och allting bakåt på de hästarna.. Jag äger då avkommor efter dessa.
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

På SAHFs hemsida har du stamboken online, så där kan du kolla upp stam och alla hästars reggade avkommor.
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

På "allbreedpedigree" (goggla det så kommer du rätt) finns lite bilder och en del resultat med. ta det med en nypa salt för det är en databas som vemsom helst kan skriva in saker i.
Om du letar trävlingsresultat kan det finnas på svenskgalopps hemsida, under sportinfo. men bara de tävlingar de gått i sv.
Om du letar mer specifika resultat inom utställningar får du nog söka på specifika tävlingar... eller ev de stora stuteriernas hemsidor om de använt hingstarna brukar kan man hitta lite resultat där.
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Hästarna vi pratar om..

Black turbo efter NV Beau Bey
Ts Cimadonna efter Pakistan

Smasc efter Fax
Mystika efter Algomej

Och allting bakåt på de hästarna.. Jag äger då avkommor efter dessa.
Dina hästar har samma uppfödare, som dessutom har varit med i många år. Har du frågat henne? Som uppfödare är man oftast väldigt angelägen om att hålla sig uppdaterad om det du frågar om, när det gäller de hästar man avlar på.

Carina på Silver Arabians
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Jag har redan kollat på allbreed och sahfs hemsidor men jag är ute efter lite mer specifik information, vad de gjort och vilka resultat osv. Bra där med galopphemsidan-ska kolla in där. Sedan har jag precis skickat mail till madde (uppfödarn) å hon brukar vara så hjälpsam så får säkerligen
Lite info där :)men man kan ju veta olika saker om hästarna så:)
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

TS Cimadonnas stolinje kommer från Mlecha oa som importerades till Jarczowce, Polen 1845.
Sven Bertil Uhlén imp Cisawica 1965. Hon är mormors mormor.
Hingstlinjen är Kuhailan Hafi oa.

Mystikas stolinje är Sahara oa impoterades samtidigt av samma Greve till Jarczowce.
Det här är Slängsbodas M-linje som igentligen kommer från Blommerödsuppfödda Minerva.
Hingstlinjen är Kuhailan Hafi oa.

// Linda
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Black Turbo är väl Sveriges mest hemliga hingst. Men hans stolinje är Basilisk oa som importerades till Crabbet 1878.
1926 imp W K Kellogg; Bahreyn till USA.

Hingstlinjen är Mirage oa. Född 1919. Imp till Irak 1921 och vidare till England 1923. R Sellby imp honom till USA 1930. I samma hingstlinje finns tex L.M. Limaal.
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Lite småtaskigt att kalla honom för sveriges mest heliga hingst.
Madde har ju sagt öppet och vitt att det bara är att ringa för att komma över för att känna titta och klämma på honom.
Har själv varit där och blivit väl mött och sett mkt jag tyckt om, fick fika, hundpussar, glo på svart och pussar med "fölingar" :laugh:

Men ids man inte att åka runt för att se hingstar så är det klart att det är lätt att rabbla "hemliga hingstar" ;)
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Beror väl på vad man menar med hemlig. Hästen har väl aldrig lämnat gårdsplanen?
Det jag vet att han gjort är att visas på en inofficiell utställning, men med undantaget att domaren åkte hem till hingsten och gjorde bedömningen "ej färdig". Vad man nu menar med det, alla andra hästar får ju mer exakt bedömning, även om inte de heller var "färdiga".
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Där har du fel CK.
Han har varit på träning och rids med glädje av Madde nu i vinter.
Mitt tips är att åka dit och se honom, ingen av er har längre än vad jag har då jag har vägarna förbi.
 
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Nu har det varit 2011 i snart en månad och denna tråd har nästan 2000 inlägg.

Därför låser jag tråden men ni får gärna öppna en ny

hälsar moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 404
Senast: cili
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 862
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 665
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp