Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
f1fdrr.jpg
[/IMG]
f1fdrr.jpg


En till!
 
Då är Angelique kollad av vetten. Troligen inte dräktig, inget tyder på det. Däremot en inflammation vid juvret. Metacam några dagar med början imorgon, motion som vanligt. Blodprover tagna och inskickade för en koll utifall det är något annat avvikande.
Hon kommer även att få lite ändringar gällande maten, mer protein och mer motion.
Angelique har även fått nya skor idag, så härligt att se förändringen i steget, att olika skor kan göra så mycket.
 
Men på ett föl? Känns det inte som att det kan vänta tills de blir lite äldre? Jag menar är man arabkunnig lär man ju unna se det trots pälsen, och fölpälsen trillar ju av ändå så småningom. Om de ska gå i hagen hemmavid och växa, känns det inte som lite overkill att klippa huvudet på dem? Eller är det inför någon typ av visning som det ska vara sådär? Jag är som sagt inte alls insatt, har lite svårt att få till tonen i det här inlägget och inser att det låter som jag är dömande och superkritisk, men jag är mest nyfiken på vad tanken är. Alltså genuint nyfiken och intresserad. :)
 
Men på ett föl? Känns det inte som att det kan vänta tills de blir lite äldre? Jag menar är man arabkunnig lär man ju unna se det trots pälsen, och fölpälsen trillar ju av ändå så småningom. Om de ska gå i hagen hemmavid och växa, känns det inte som lite overkill att klippa huvudet på dem? Eller är det inför någon typ av visning som det ska vara sådär? Jag är som sagt inte alls insatt, har lite svårt att få till tonen i det här inlägget och inser att det låter som jag är dömande och superkritisk, men jag är mest nyfiken på vad tanken är. Alltså genuint nyfiken och intresserad. :)
Som Corenlia säger , för att se hur de ser ut. Allt man gör för att framhäva hur de ser ut är inte heller för andra - jag rakar mina ston i nacken också även om det bara är jag som ser dem på flera månader!
Det är ju mycket man som djurägare gör som är overkill och att ta bort lite hår i ansiktet är ju ingenting som får honom att frysa eller vad det nu är man tycker är fel.
 
Glömmer att säga; att klippa, fixa och dona när de är pyttesmå förenklar allt sånt när de är några hundra kilo större. Palle stod och vilade i slutet och var helt trygg med att ha en surrande maskin i ansiktet Det är ju lite som att man tar på och av grimma, lyfter fötter osv från dag ett - jag ska inte verka mina föl dag ett men det är en del i uppfostran.
 
Sen är ju även vi arabmänniskor olika till kynnet; jag är en sådan som inte gillar att putsa och fixa alltför mycket, så jag rakar inte mina föl. Jag gillar den naturliga looken, tycker att både människor och djur är vackrast så.

Men som Tempen säger; det är väldigt bra att börja tidigt om det är något man ska fortsätta med, och det är ju absolut inget som fölen lider av.
 
Sen är ju även vi arabmänniskor olika till kynnet; jag är en sådan som inte gillar att putsa och fixa alltför mycket, så jag rakar inte mina föl. Jag gillar den naturliga looken, tycker att både människor och djur är vackrast så.

Men som Tempen säger; det är väldigt bra att börja tidigt om det är något man ska fortsätta med, och det är ju absolut inget som fölen lider av.

Jag älskar hela utställningsbiten, så för mig är det självklart att sikta ditåt...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
53 54 55
Svar
1 081
· Visningar
71 362
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 767
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 927
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp