Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.

Idag blev det en mil med två terriers. De drar allt vad de kan i tre kilometer och sedan blir dom lite lugnare. Skulle önska att de sparade lite på krafterna i början men de kanske lär sig med tiden att hushålla lite med energin?

Nej :p skulle jag säga.
Otis drar också som en idiot i början. Får vara extra noga med att värma upp honom innan jag sätter honom framför kickbiken, för sen springer han till han stupar.
Det enda är att lära dem olika kommandon för olika tempon.
 
Jag har sprungit några ggr med Chess nu men hon springer helst bredvid mig så det räknas ju inte till drag precis :p Vet inte hur jag ska få henne att dra.
 
Här har vi dagens målgång!
17862400_10154199007616673_8567794235625302888_n.jpg
 
Jag har sprungit några ggr med Chess nu men hon springer helst bredvid mig så det räknas ju inte till drag precis :p Vet inte hur jag ska få henne att dra.
Kanske kopplar hon att hon ska dra om ni har någon som agerar "morot" framför några gånger? Husse kanske kan springa framför :D.
Jag har samma "problem" med Ascot men jag hoppas att det ska hjälpa att någon springer framför. Har dock inte hunnit testa då jag skadade korsbandet mm för 3 v sedan så får inte springa eller träna :arghh: förutom motionscykel på gym :meh:.
 
Jag har sprungit några ggr med Chess nu men hon springer helst bredvid mig så det räknas ju inte till drag precis :p Vet inte hur jag ska få henne att dra.

Jag skulle börja med att lära henne att springa framför dig och sedan belöna henne när hon håller linan sträckt eller drar.
 
Tänkte hänga lite här, Fenna ska få igång mig så jag får bättre kondis och orkar springa på agilityplanen. :D
Dra cykel blir det nog också, den där lilla röda skiten tror hon är en tvättäkta husky. :cool:
 
Idag fick Minn testa drag för första gången. Min kompis, som har Minns bror har hållit på med drag i många år, tog en kort sväng med Minn och cykeln. Lyckas inte lägga in film :mad:

Nu undrar jag om nån har bra tips på dragsele för en liten kelpie, den minsta DC faster (SX) är på tok för stor för henne.
 
Funderar också på vilka selar som passar små hundar? Har ju tyska jaktterriers som draghundar...
Kollat på zero dc shorter och neewa joggingsele men vet inte vad som är bäst...
 
12 km framför cykeln idag! Han var så jäkla fin, känner mig sjukt taggad på att tävla men jag måste ta licens och sedan lista ut när, var och hur man anmäler sig till tävling. :p
 
Beställde hem en nomesele men den passade inte på min hund så jag lämnade tillbaka den. Funderar på att sy egna X-back selar till mina hundar istället.
 
Körde honom på mestadels på sand/skogsstigar igår och idag verkar tassarna vara lite ömma. Får helt enkelt investera i sockor till honom, Är det någon här som kör med något på tassarna?
 
Nu har jag bestämt mig för att ta grönt kort, får göra det på distans då jag inte tror att det är någon som håller kurs häromkring, så jag tänkte att vi får åka till Villingsbergslöpet i Karlskroga när de erbjuder motionslopp den 20:e Maj, så att vi får till den praktiska biten också!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 434
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 242
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp