Bukefalos 28 år!

Barn på dagis pga att dom blir rastlösa hemma?

Sv: Barn på dagis pga att dom blir rastlösa hemma?

Har någon argumenterat just med de
orden ? "jag orkar inte ha det äldre
barnet hemma"

Det skulle vara jag då som ville sova. Eller när man kommit till det stadiet att det är egentid att få plocka ur diskmaskinen... Vi har rätt livliga ungar så det är periodvis inget man bara gör hemma hos oss utan att ha ett barn i diskmaskinen.

:bow: :bow:
Känner igen syndromet, min dotter är likadan:D
 
Sv: Barn på dagis pga att dom blir rastlösa hemma?

Jag har suttit och läst tråden, och tycker att vissa har en ganska fyrkantig syn på saker.
Var för inte bara acceptera andras val? Jag kan inte förstå varför det är så hemskt att lämna sitt barn på förskola?
Och att TS kan så hårt fördöma något som hon själv inte har någon erfarenhet av... Det förstår jag inte.

Och att sitta och säga att sömnbrist är detsamma som lathet??? Det är ju riktigt korkat, faktiskt.
Som någon skrev så är barns sömnbehov olika, och så är även vuxnas. Sambon klarar sig med sex timmars sömn, medan jag behöver åtta för att ens fungera som människa....
Utan sömn blir jag lättirriterad, okoncentrerad och och allmänt otrevlig. Visst är det trevligt att ha sina riktigt små barn hemma 24/7, men inte till vilket pris som helst.

Dottern är strax över året och har börjat på förskolan. Hon har hunnit gå en hel månad nu.
I början var hon lite försiktig, men nu har alla hämningar släppt och dagispersonalen har händerna fulla:D
Men de älskar henne, för hon är alltid på ett strålande solskenshumör.

Vi har ett bar dagis, med bra pedagoger och lagom med barn.
Jag känner ingen oro att hon ska bli bortglömd eller att ingen ska se om hon är trött.
Hon har fått sova en sväng på förmiddagen om hon har behövt, hon har t.o.m fått somna i den ena pedagogens famn ett par gånger.
Och att det inte hinns med knämys...
Tycker att varje gång man kommer och ska hämta henne så sitter hon i någons knä.
Eller så vill hon bli buren. Och de bär på henne. Fast det blir mindre och mindre nu när hon börjar känna sig hemma.
Idag ville hon inte ens åka hem. Hon vinkade hejdå till sin pappa och gick iväg med sin nyfunna vän igen;)

Jag säger inte att min väg är den rätta, jag säger inte att TS väg är den rätta.
Men jag sitter åtminstone inte och kallar folk för lata....
 
Sv: Barn på dagis pga att dom blir rastlösa hemma?

Jag vill ha en gillaknapp här! Jag har också läst och reagerat på det hårda klimat som råder här, att inte kunna acceptera det andra väljer utan att behöva fördöma eller racka ner på dem, det är ganska illa.


Mina barn var hemma på heltid fram till september i år, då Daniel fyllde fem år, Ludvig blir fyra i december. Nu går de på förskola 15 timmar i veckan, medan jag söker jobb, och det fungerar alldeles utmärkt. Trots den "stimulansfria" miljö de vistats i har de väldigt väl anpassat sig till sin förskola och den miljön. De får bara beröm för sitt sätt att vara, sitt ordförråd och sitt sätt att uttrycka sig.

Båda barnen tar för sig på ett bra sätt, de kan uttrycka sig adekvat om livet och det de upplever, det är ofta så att de till och med uppfattas som väldigt kloka för sin ålder. De är också fantastiska (inte mina ord) på att komma in i gruppen och skapa relationer.


Så, att konsekvent påstå att hemmamiljön är "fattig" är något jag tycker är synd, likväl som hemmaföräldrar inte bör påstå att de har den enda sanningen. Varför inte bara acceptera att vi alla gör olika val, och i de allra flesta fall är det med barnens bästa framför ögonen vi gör just de val vi gör.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 498
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 979
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 078
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp