Bukefalos 28 år!

Barnfritt bröllop

@Sar

Ja, jag har förstått att det är den generella uppfattningen, jag ser det inte på samma sätt helt enkelt :). Angående middag så har i alla fall inte jag varit på bröllop nån gång där de varit så obetänksamma att de placerat barnen och deras föräldrar vid obarnvänliga bord så att säga.
För min del, om jag skulle ha ett sånt traditionellt bröllop, så hoppas jag att det skulle vara så glad stämning och trevligt och avslappnat att det inte vore hela världen om nån får smita ut en liten stund. Vår dag skulle liksom inte stå och falla med det, vi skulle inte behöva allas odelade uppmärksamhet hela tiden. Men så vill vi ju inte ha ett sånt traditionellt bröllop heller så jag är, förstår jag när jag läser den här tråden, helt fel person att uttala mig :p.

Sura över folks bröllops skulle jag aldrig argumentera för eller försvara, oavsett om de är barnfria eller ej.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Det beror på vad det är för slags bröllop, tycker jag, hurvida barn stör eller inte. Sedan jag fick barn, har jag gått på bröllop där barnet fick följa med, och där barnet fick stanna hemma. De bröllop där barnet ficl följa med var två olika, ett väldigt litet, snabb ceremoni och sen en fest utan en massa tal där det var meningen att man skulle springs runt. Det andra var lite större, där var det flera barn och det var ordnat barnvakter och pyssel och lekplats längst bak i lokalen. När det var mer formellt bröllop fick barnet vara hos barnvakt, gick givetvis bra det också :)
 
Systers bröllop för några år sedan, de enda barnen var syskonbarn, i åldern 3-16, mellanbarnen, tre, var brudnäbbar, otroligt söta i vita klänningar med sidenband runt magen och blomsterkrans i håret, jag tror de var sex, nio och 11, verkligen skred in och satt sedan som tända ljus hela cermonin. De minsta hade haft allvarliga samtal med föräldrar innan kyrkan, möjligen var lite mutor inblandade - om du sitter tyst så får du lördagsgodis :D. Och jag vet att det var mycket, 'om du springer till grinden och tillbaka igen så tar jag tid' just innan cermonin började. Barnen var sedan med i minglet, tiden när man står och dricker champagne och äter snittar, när middagen började hade brudparet ordnat ett särskilt 'barnrum' äldsta kusinen anlitades som barnvakt, god mat för barn serverades, dvd hade laddats upp. Som tur var hölls bröllopsfesten i anslutning till hotellet där alla bodde. När festen var slut bar föräldrar sovande barn till hottellrummet. Ja, alla under fem bars, resten fick vackert gå de 50 m det rörde sig om.
 
Men herregud... Brudparet bestämmer vilka de vill dela sin bröllopsdag med.
Barn har inte så stort utbyte av ett bröllop direkt och kan vara ett riktigt pain in the ass så jag förstår om man vill ha barnfritt bröllop.
Fy vad oartigt att ens gnälla över nåt sånt tramsigt :mad:
 
Äh, alla håller ju bara med varandra :p. Kan inte nån starta en arg tråd om att de inte får ta med sin jycke på kompisens bröllop? :D

Jag kräver att Svansson blir bjuden på ert bröllop! Blir han inte det, då jäklar ska jag skriva en arg tråd här på buke med mängder av smileysar!! :sneaky::devil:
 
Jag kräver att Svansson blir bjuden på ert bröllop! Blir han inte det, då jäklar ska jag skriva en arg tråd här på buke med mängder av smileysar!! :sneaky::devil:
TACK! Kräv även att HAN ska viga oss och vill vi inte det så ska du minsann gå på bröllopet och klaga högljutt hela ceremonin (två minuter) igenom medan hunden sitter utanför och YLAR.

Sen kan vi diskutera utgången efteråt här på Buke :D
 
TACK! Kräv även att HAN ska viga oss och vill vi inte det så ska du minsann gå på bröllopet och klaga högljutt hela ceremonin (två minuter) igenom medan hunden sitter utanför och YLAR.

Sen kan vi diskutera utgången efteråt här på Buke :D

Allt annat vore orimligt! Jag tycker dessutom inte om borgerlig vigsel så jag KRÄVER att ni ska vara i kyrkan och att jag plus mina föräldrar får sitta i främsta raden alternativt i predikstolen! :idea::D
 
Är det inte diskriminering att bara prästen står i predikstolen?
Inte med han står väl där under vigsel? Slöseri med plats skulle jag säga :down:

Sist jag var på bröllop och dessutom var fotograf sa prästen att jag inte fick vara innanför altarringen. Det är tydligen heligt, eller något?! Jag blev kränkt och kände inte att jag var välkommen :down: :cry:
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
41 103
Senast: Mineur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 814
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 225
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp