Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Håller med, sätt på Endomondo :) Klart dina dagar borde räknas Chili

Jo men jag går ju inte mängder, gör ju massa annat arbete mestadels så det blir ju svårt att tillgodoräkna. Lite så jag tänkte. :)

Ananaya, hoppas du inte tog det med utmaningen negativt, inte så jag menade med att ni är tävlingsgalna iaf. :) var bara lite skämtsamt och jag håller med om att det är bra att bli sporrad.

Idag har jag varit ute dagen lång, bränt mig lite trots påklädd och solskyddsfaktor. Burit tungt som tusan och verkligen jobbat! Lärt mig massor med nytt, inklusive en väldigt oergonomisk arbetsställning... Här nere i Lund är det hur fint som helst nu iaf! Blommor, gräs, grödor, dofter...!

Känner just nu ett stort behov av att börja styrketräna igen för att klara av arbetet bättre! Mycket bra motivation :) får läsa ikapp när jag är hemma igen! Vad är era helg,planer förresten? Släng ur er motivation och aktiviteter!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Alltså denna tråden uppdateras i en galen fart! KUL! :D

kl
Hursomhelst. Idag blev det en mil på crossyn, svetten rann och jag var så sjukt pepp!! hade lätt fortsatt om inte styrkepasset jag skulle gå på skulle börja. Passet gick fina fisken! Hade träningsvärk sen igår så det var skönt att "träna ur det"! Så nu sitter jag här i vanlig ordning, trött men otroligt lycklig och sprudlande glad. Träning ger mer än god fysik! Det ger verkligen ett välmående inifrån och ut! Blir så stolt och glad att jag hittat tillbaka till glädjen i livet! :) Känner mig så tacksam och lyckligt lottad. (Vad djup jag blev!) :p

Underbara ord. :love:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ananaya, hoppas du inte tog det med utmaningen negativt, inte så jag menade med att ni är tävlingsgalna iaf. :) var bara lite skämtsamt och jag håller med om att det är bra att bli sporrad.

Nej, såklart inte! Det ÄR lite knäppt att hetsa så här, för min del lugnar det sig nog när nån annan drar ifrån ordentligt så jag kan köra mitt eget race. :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Dina dagar låter så härliga!
Mina helgplaner är att åka på hopptävling med medryttarhästen samt hämta cykel hos snälla cili på torsdag, fredag blir lugn med plugg och skogspromenad vid fint väder. Lördag och söndag är ganska fria, eventuellt ska jag på kattutställning, försöka komma ut och promenera och eventuellt testa på ett pass skivstång intervall på söndag kväll. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ja det börjar banne mig ta sig! :D


Tycker verkligen att det låter som att du är riktigt på G nu! :) Du har väl iofs tränat hela vintern och sådär, men efter skadan på din axel(?) så känns det verkligen som att du tagit nya tag! Roligt att löpningen går så bra! :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl

Eftersom det ska bli regn idag så passade jag på att jogga en runda på 3.3 km. Självklart så ville min gps inte vara med efter 1 km utan slutade räkna. Tur att jag tog en välkänd runda, hade den cp:at sig om jag skulle testa en ny runda hade jag blivit tokig. Iallafall så sprang jag lååååångsamt och det var sjukt jobbigt, suck. Jag tog pygmesteg och de var knappt över marken:D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ja, kan inte någon bara dra ifrån och gå flera mil så man inte ens känner att man har chans att komma i toppen? Cherie är du sugen?;)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Blir inget ifrån-dragande för min del, ska jobba fre-sön så då hinner jag nog inte gå någonting alls! :) Lär nog bli Luem, Trollunge eller Ananya som drar ifrån till slut, svårt att hålla takten med de som springer flera mil varje vecka :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ja jag lär inte heller dra ifrån, har känningar i högra knäet och vet inte om jag vågar fortsätta gå/springa så mycket, vill inte dra på mig en tråkig skada:(
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Morgonpoesi från mig

Baksida lår gör onsdagen svår.
Aj aj aj! Det gör nog ont hela maj.
Och träningsvärken i magen stannar säkert till morgondagen.


Den där övningen jag visade igår - den är mycket effektiv och tar som fan, vill jag lova...
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del VIII

Förresten nästa månad kanske vi ska ha två utmaningar? En för dom som löper och en för dom som går? Man får ju såklart vara med i båda:)

Kan man få en lårkaka utan att ha blivit slagen på låret? Känns som jag har fått det fast jag har inte varit i närkamp med någon:p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

:D :D :D

Jag gjorde en övning på ett pass för några veckor sedan som fick hela nederdelen av magen att smärta i flera dagar. Det var att stå i plankan, men att hoppa ut och in med benen. Det var ju inte så jobbigt tänkte jag först. :grin: Lägg på tempo och gör det i 30 sekunder några gånger så sa ni få se, jag ändrade mig i jobbighetsgraden. :p :D

Synd att de inte har coreboll på mitt gym!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ska nog testa den idag:) man ligger alltså helt stilla med benen rakt upp och så en boll på det? Man ska inte röra sig eller nåt under övningen utan "bara" hålla ut längst?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

kl

Jag tror att zassoo smittat mig med ont-i-höften-efter-löpning-virus. Men nu fick jag i alla fall tummen ur och bokade tid för ett återbesök hos min sjukgymnast så han kan utvärdera hur min egenträning av knäna gått och kanske komma på någon bra lösning på höftledsproblemet. Det sitter i den svaga sidan så jag tror att det mest behöver stärkas upp däromkring.

Och nu när zass ska hämta min ena cykel så blev jag bra sugen på att försöka rusta upp den andra, fast frågan är om mina knän klarar så mycket cyklande ens på den. Men försöka laga går ju alltid... eller lämna den till morfar så han kan laga och förvara tills jag är hel nog :angel:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det finns varianter, men börja helt stilla.

Raka ben, balansera bollen, fokusera blicken någonstans i rummet, jobba balansen med magen och coren (det ger mer styrka och uthållighet än man tror), andas och se till att svanken inte lämnar golvet. Försök att vara avslappnad överallt utom coren. (Det kan ju jag glömma, har mycket jobb med baksida lår innan de kan slappna av i den här övningen....)
Jag brukar ha armarna rakt ut från kroppen.

Mina ben skakar verkligen när jag gör den här övningen, vilket gör det ganska svårt att balansera bollen, vilket gör att coren får jobba lite hårdare.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Nämen det var en underlig smitta :D Speciellt som jag inte träffat dig på ett bra tag ;) Låter bra att kolla upp det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 263
Senast: Blyger
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 415
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 126
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 096
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp