Beach 2017 del II

Idag blir det vilodag för mig! Veckans första och förhoppningsvis enda :) Skulle vilja springa en runda imorgon för det ska bli fint väder enligt rapporten och sen på söndag ska jag träna på gym med min syster :bump:
 
Fjärde dagen på raken som jag lyckats hinna med en kvart yoga på förmiddagen och promenad efter lunch!
Jag har också haft ordentlig träningsvärk där magmuskulaturen möter revbenen i tre dagar så att skratta har varit lite smärtsamt. :laugh:
 
Dagen idag blev bättre än gårdagen, som blev lite i tjurigaste laget. :p Trots att jag jobbar hela helgen (och hela nästa vecka :cautious:) så har det infunnit sig lite helgkänsla. Slutar redan vid fyra på fredagar på nya jobbet, så hann fixa stallet innan middagen idag. Lyx!
 
Är det någon här inne som har en bra hälsoapp att tipsa om, en som även räknar steg? Jag har använt min telefons egna den här veckan men inser att den kanske är lite överdrivet optimistisk, för idag klockade jag in på 21 000 steg trots att jag "bara" varit ute och gått (turistgått, alltså i ganska maklig takt med många stopp) mellan 10-16. Under konferensdagarna stod den på runt 30 000 steg varje dag, vilket också kändes lite högt även om det var mycket springande fram och tillbaka hela dagarna.
 
Är det någon här inne som har en bra hälsoapp att tipsa om, en som även räknar steg? Jag har använt min telefons egna den här veckan men inser att den kanske är lite överdrivet optimistisk, för idag klockade jag in på 21 000 steg trots att jag "bara" varit ute och gått (turistgått, alltså i ganska maklig takt med många stopp) mellan 10-16. Under konferensdagarna stod den på runt 30 000 steg varje dag, vilket också kändes lite högt även om det var mycket springande fram och tillbaka hela dagarna.

Jag har gett upp hälsoappar och kör med en Fitbit Flex 2.
 
Har inte skrivit så mycket här senaste dagarna. Inte på grund av avsaknad av (många av där) träning utan snarare ingen tid eller ork. Har tentapluggat så att ögonen blöder och imorgon är det dags. Är sjukt nervös, vilket jag inte brukar vara inför en tentamen. Men jag börjar närma mig slutet, det är inte mycket kvar nu. En tenta imorgon, en liten uppsats ska lämnas in på måndag och sista maj skriver jag min sista - jag tror det blir min tjugonde - tenta. Sen kan jag ta ut min examen. Jag kanske måste läsa en termin till för att höja den där sketna meritpoängen som avgör allt när det gäller det jobb jag vill söka, men högst troligt är jag klar då och jag har jordens ångest över hela grejen. Har dämpat nervositet och ångest idag med ungefär en miljon kilo onyttigheter, men så får det vara. Kliv, kliv, överlev...
 
Har inte skrivit så mycket här senaste dagarna. Inte på grund av avsaknad av (många av där) träning utan snarare ingen tid eller ork. Har tentapluggat så att ögonen blöder och imorgon är det dags. Är sjukt nervös, vilket jag inte brukar vara inför en tentamen. Men jag börjar närma mig slutet, det är inte mycket kvar nu. En tenta imorgon, en liten uppsats ska lämnas in på måndag och sista maj skriver jag min sista - jag tror det blir min tjugonde - tenta. Sen kan jag ta ut min examen. Jag kanske måste läsa en termin till för att höja den där sketna meritpoängen som avgör allt när det gäller det jobb jag vill söka, men högst troligt är jag klar då och jag har jordens ångest över hela grejen. Har dämpat nervositet och ångest idag med ungefär en miljon kilo onyttigheter, men så får det vara. Kliv, kliv, överlev...

Jag känner verkligen igen mig. Det här med att å ena sidan vara så nära det man har kämpat för i så många år, men å andra sidan ha enorm ångest för att kliva ut i verkligheten och bevisa att man är värdig sin nya titel... Det är så dubbelt. Jag ser fram emot det jättemycket samtidigt som jag är helt livrädd.
 
Segproppig dag. (ja det är ett verb :angel:) Ingen träning men kanske tar det imorgon istället. En promenad och så var jag ute och luftade katten en timme :D Mycket spännande grejer man kan hitta i skogen, matte hade fullt sjå att hålla koll på det långa kopplet.

Imorgon ska jag försöka mig på att shoppa lite kläder, ska på anställningsintervju på tisdag :nailbiting: och måste se lite representabel ut... Hjälp alltså :p
 
Jag känner verkligen igen mig. Det här med att å ena sidan vara så nära det man har kämpat för i så många år, men å andra sidan ha enorm ångest för att kliva ut i verkligheten och bevisa att man är värdig sin nya titel... Det är så dubbelt. Jag ser fram emot det jättemycket samtidigt som jag är helt livrädd.

Jag har läst lite om din examensångest i pluggtråden (var det väl?). Är det tufft på arbetsmarknaden för din del?
 
Jag har läst lite om din examensångest i pluggtråden (var det väl?). Är det tufft på arbetsmarknaden för din del?

Det dräller väl inte precis av jobb, det gör det inte. I alla fall inte om man (som jag) inte är flyttbar... Men jag har sökt flera stycken och ska som sagt på intervju för ett jobb på tisdag :) Jag är inte så orolig egentligen, men det blir rätt påtagligt när klasskamrat efter klasskamrat får jobb och själv sitter man fortfarande och sliter med exjobbet. Å andra sidan är det inte alla som har fått superbra jobb inom det vi är utbildade till utan flera stycken har fått jobb som typ fältkontrollant (säsongsjobb) eller mer inom livsmedel.
 
Det dräller väl inte precis av jobb, det gör det inte. I alla fall inte om man (som jag) inte är flyttbar... Men jag har sökt flera stycken och ska som sagt på intervju för ett jobb på tisdag :) Jag är inte så orolig egentligen, men det blir rätt påtagligt när klasskamrat efter klasskamrat får jobb och själv sitter man fortfarande och sliter med exjobbet. Å andra sidan är det inte alla som har fått superbra jobb inom det vi är utbildade till utan flera stycken har fått jobb som typ fältkontrollant (säsongsjobb) eller mer inom livsmedel.

Det där med stressen över kurskamrater som får jobb medan man själv sliter vidare med plugget känner jag igen. Sen kommer jag på att jag ju inte ens sökt några jobb och inser att jag får skärpa mig. :D

Gud vad spännande med anställningsintervju! Vad är det för jobb?
 
Det där med stressen över kurskamrater som får jobb medan man själv sliter vidare med plugget känner jag igen. Sen kommer jag på att jag ju inte ens sökt några jobb och inser att jag får skärpa mig. :D

Gud vad spännande med anställningsintervju! Vad är det för jobb?

Haha nä det är svårt att få de jobb man inte sökt :D

Ja, väldigt spännande! De ringde idag så det är ganska kort varsel. Det är inom djurskyddet :)
 
Jag känner verkligen igen mig. Det här med att å ena sidan vara så nära det man har kämpat för i så många år, men å andra sidan ha enorm ångest för att kliva ut i verkligheten och bevisa att man är värdig sin nya titel... Det är så dubbelt. Jag ser fram emot det jättemycket samtidigt som jag är helt livrädd.

Det där med att vara värdig sin titel/examen. Jag har varit klar i snart tre år nu och funderar fortfarande när någon ska komma på att jag mest känner mig som en bluff och blir fortfarande förvirrad när någon hänvisar till mig som "juristen": vem? jag? :D Lycka till på intervjun!
 
Har inte skrivit så mycket här senaste dagarna. Inte på grund av avsaknad av (många av där) träning utan snarare ingen tid eller ork. Har tentapluggat så att ögonen blöder och imorgon är det dags. Är sjukt nervös, vilket jag inte brukar vara inför en tentamen. Men jag börjar närma mig slutet, det är inte mycket kvar nu. En tenta imorgon, en liten uppsats ska lämnas in på måndag och sista maj skriver jag min sista - jag tror det blir min tjugonde - tenta. Sen kan jag ta ut min examen. Jag kanske måste läsa en termin till för att höja den där sketna meritpoängen som avgör allt när det gäller det jobb jag vill söka, men högst troligt är jag klar då och jag har jordens ångest över hela grejen. Har dämpat nervositet och ångest idag med ungefär en miljon kilo onyttigheter, men så får det vara. Kliv, kliv, överlev...

Jag känner igen mig! Vi var en liten grupp, med bara tre personer som slutligen tog examen. De andra två år födda på 60- och 70-talet och hade halvstora barn som inte längre är i den åldern när ungar blir sjuka konstant, samt att de hade administrativ arbetslivserfarenhet med sig i bagaget. Jag var ung, oerfaren och tyvärr som tjej i den åldern när folk tar för givet att man kommer skaffa barn inom en snar framtid. Vilket aldrig kommer hända, men ändå.

Först nu har jag fått ett administrativt jobb på halvtid. Resterande jobbar jag ju i butiken. Och det är fyra år sen jag gick ut nu i juni.
 
Nu sitter jag på Malagas flygplats och inväntar nästa semesterveckas sällskap!
Tog en taxi från huset i Albir halv två inatt, sedan buss halv tre från Benidorm. Bussresa på 8,5 timme... Sen tåg från Malaga station till flygplatsen och här är jag alltså nu :D

Har haft typ världens bästa semester!
18 kvinnor, sol, yoga, bad, fantastisk mat, bergsvandring, cykel, paddling mm.
Så himla härligt!!

Ser dock väldigt mycket fram emot en lite mer dekadent vecka nu... :p
 
Min sköldkörtelmedicinering har inre varit helt 100 så de senaste veckorna har jag varit tröttare och slöare än vanligt. Envis som man är har jag bara håvat in pwo och åkt till gymmet..Denna vecka har dock varit tuuung:( Tränade ben i måndags men med konstant maxpuls så var det svårt att eg träna.

Efter ringtid med min endokrinolog så justerade vi dosen så förhoppningsvis ska orken återvända. Har bara promenerat och cyklat lite för att röra på mig. Passade på att beställa massage också och mjuka upp min stela nacke.
 
Det där med att vara värdig sin titel/examen. Jag har varit klar i snart tre år nu och funderar fortfarande när någon ska komma på att jag mest känner mig som en bluff och blir fortfarande förvirrad när någon hänvisar till mig som "juristen": vem? jag? :D Lycka till på intervjun!

Haha! :D Det är väl som den där känslan av att alla bara går omkring och låtsas vara vuxna :laugh:
 
Har lyckats både shoppa kläder och träna idag, helt otroligt :p Kläderna tog en stund, jag är inte direkt begåvad vad gäller mode :laugh: Men nu ska jag nog se representabel ut, hel och ren och bekväm är ju viktigast.

Sen gymmet, ganska rejält omotiverad. Det var inte mycket folk på gymmet, men de som var där hade minsann bokat varenda skivstång när jag kom dit, mutter mutter... Men jag avvaktade typ två minuter bara och sen blev det en ledig. Körde bänkpress, åttor på 35 kg gick bra. Lite militärpress efter det, ganska ofokuserat. Sen skulle jag egentligen gjort tri-set med armhävningar, push press och tricepspress men jag hade verkligen ingen lust med det, så istället blev det en AMRAP:

8 minuter AMRAP:
- 10 wall balls
- 8 kettlebellsvingar
- 4 burpee box jumps (gör en burpee, hoppa upp på en låda, hoppa ner på andra sidan, gör en burpee osv.)

Riktig pulshöjare, rätt kul faktiskt! :) Hann nästan 5 varv på 8 minuter, bara 2 st kvar av sista övningen men jag gjorde dem också efter att tiden gått ut.
 
Äntligen kom det lite vårvärme hit. Gissa bitterheten över att behöva jobba då? Är så galet trött på dramatiken på butiksjobbet (kanske ännu mer nu när den andra arbetsplatsen är så himla, himla lugn och familjär, vi är bara tre anställda varav den ena är chefens son), medan det i butiken är storm i ett vattenglas och allmänt kass stämning för jämnan.

Jaja, det blev i alla fall jobb hela dagen, för att sen åka och promenera 25 minuter med ponny. Vi har så fina omgivningar just nu med alla blommor så plockade med mig kameran. Skapligt sur när alla bilder utom en blev skitsuddiga, och just den såg ponny ut som ett köttätande monster på. :mad:;) Men vi fick åtminstone röra på oss båda två. Imorgon är det butiken igen, och sen är det äntligen "bara" en helt normal arbetsvecka kvar innan det är riktig helg!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 908
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 079
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 025
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 745
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp