Beach 2017 del II

Igår blev det hemmaträning för hela slanten! Först lugn yoga ute på altanen på morgonen sen ett crossfit-inspirerat pass ute på gräsmattan innan lunch, sen stranden :love:

Uppvärmning
* 10 upphopp
* 10 utfallssteg
* 5 sprawls (typ burpees fast inte riktigt)
x 3

20 utfallssteg med 10 kg kettlebell på rak arm (rakt uppåt, har sjuk träningsvärk i trapzen idag!)
10-12 dips mot mur
x 4

10 min AMRAP
Backsprint
10 airsquat
10 meter handstand walk (practice :angel: )

:wtf::D:bump:
 
Igår blev det hemmaträning för hela slanten! Först lugn yoga ute på altanen på morgonen sen ett crossfit-inspirerat pass ute på gräsmattan innan lunch, sen stranden :love:

Uppvärmning
* 10 upphopp
* 10 utfallssteg
* 5 sprawls (typ burpees fast inte riktigt)
x 3

20 utfallssteg med 10 kg kettlebell på rak arm (rakt uppåt, har sjuk träningsvärk i trapzen idag!)
10-12 dips mot mur
x 4

10 min AMRAP
Backsprint
10 airsquat
10 meter handstand walk (practice :angel: )

:wtf::D:bump:

Dina pass låter alltid svinjobbiga men också så himla roliga :D
 
Alltså fy vad roligt det ska bli med nygammal PT och framförallt nytt gym! Jag gick av en slump förbi där igår mitt under ett pass och de hade öppnat upp dörrarna så att man kunde se och höra rätt bra. Verkade vara ett skitcoolt ställe med härlig stämning! :banana:

Idag blir det gym på lunchen tror jag - inte ens chefen har besvärat sig att komma in till kontoret så det lutar åt att jag knatar hem rätt snart och jobbar hemifrån resten av dagen. Väl på gymmet känner jag för ben & rumpa, så det får bli något skoj med fokus på det :)
 
Gym idag med svägerskan. Vi värmde upp med KB-swing och sen plågade jag min träningskamrat med turkish get ups. :D Efter det körde vi en sabla massa frivändningar och sedan tre set med stöt. Avslutade med en magövning. Inte det tyngsta passet i mannaminne, direkt, men kul med lite variation. :)
 
@Trollunge Aha, det var bra anledningar till att hålla på med Crossfit. Har du hållit på länge med det?

Jag vill egentligen börja med box och zumba igen men mina föräldrar var verkligen jätte negativt inställda till det eftersom dom tror att det triggar ätstörningen. Men jag känner bara att jag saknar det. Speciellt boxen där man kan ta ut sig så totalt och gå helt in i träningen. Känns det ok med allt i höst kommer jag nog börja träna lite, för att jag saknar det och inte för att kompensera för maten vilket många omkring mig verkar tro.
 
Allting ligger lite på is under semestern, kände att jag behöver minutplanera alla jobbdagar sen i höst så det kan vara värt att inte ha några planer alls under de här lediga dagarna nu som kompensation. Är det fint väder häckar jag i solen, och regnar det är det inte hela världen om hästen får stå, är livrädd för att hon ska få ont i hoven igen innan hovslagaren varit ute.

Det enda jag har satt upp som krav att jag måste göra, som är mycket svårare att hitta tid till när jag börjar jobba igen är städa stallet (halvvägs klart, boxarna är tömda, men vi ska spola av med högtrycken och få bort allt gammalt hö också), tvätta upp vinterns lager av använda täcken och schabrak (rövigt trist eftersom jag inte har tillgång till maskin), få ut hovslagaren (hon är kontaktad) och klippa mig (stor check på den).
 
Det var länge sen jag rent objektivt sett behövde eller kunde gå ner i vikt utan att det var någon fara eller risk att göra mig underviktig eller sjuk. Innan anorexin vägde jag ganska mycket i en del perioder (gick upp och ner en del), jag var på gränsen till överviktig eller ja kanske att jag till och med var uppe på den delen av bmi intervallet. Då i början när jag gick ner i vikt så mycket fick jag ju bara beröm för att jag blev så fin enligt andra. Och jag var ju också nöjd men det var ju bara det att sättet jag gick ner i vikt på inte var direkt hälsosamt. Jag hade ju en ätstörning som doldes av att jag behövde gå ner i vikt eller i alla fall inte skadades av det och att jag såg så vältränad ut eftersom jag tränade hela tiden.

Att jag nu efter 12 år med anorexi har hamnat här där jag är nu, med att jag en period faktiskt ätit för mycket och gått upp i vikt är jätte konstigt och precis det jag var rädd för när jag var sjuk. Men jag vet att det beror på att det här med hunger och mättnad helt varit satt ur spel och jag har inte haft något att gå på för jag har inte vetat vilka signaler jag ska lyssna på och vilka jag ska ignorera. Och att när jag släppte på kontrollen var det som att jag ville äta igen 12 år av svält. Nu låter det som jag hetsätit men så är det inte, men jag åt mer än jag skulle och över det kaloriintaget jag behöver.

Jag har gjort en matplanering och jag tycker det är jätte skönt att slippa fundera på vad jag ska äta. Viss variation förekommer men det är till största delen samma mat varje dag men kommer lägga in en del variationer men det gör mig inget att äta samma saker varje dag, jag trivs nästan bäst med det. Ja jag har asperger :D:p

När det kommer till motion är det bara promenader för mig, ingen träning även om jag vill men alla lägger sig i och stoppar mig. Tänker att det får bli nästa steg om jag under hösten känner att det går bra med maten och allt. Jag är jätte rädd att falla tillbaka i anorexin även om det är en bra bit dit, men det kan gå snabbt för mig. Jag ser vissa varningssignaler i hur jag tänker så jag är sträng mot mig själv att följa min matplanering. Jag promenerar ungefär 3,5-4 timmar varje dag så jag har ju fysisk aktivitet i alla fall. Så skönt att orka gå igen utan att det känns som att man ska falla ihop eller att synen försvinner och allt bara brakar ihop. Underbar känsla nu :bump::bump::banana::banana:
 
Allting ligger lite på is under semestern, kände att jag behöver minutplanera alla jobbdagar sen i höst så det kan vara värt att inte ha några planer alls under de här lediga dagarna nu som kompensation. Är det fint väder häckar jag i solen, och regnar det är det inte hela världen om hästen får stå, är livrädd för att hon ska få ont i hoven igen innan hovslagaren varit ute.

Det enda jag har satt upp som krav att jag måste göra, som är mycket svårare att hitta tid till när jag börjar jobba igen är städa stallet (halvvägs klart, boxarna är tömda, men vi ska spola av med högtrycken och få bort allt gammalt hö också), tvätta upp vinterns lager av använda täcken och schabrak (rövigt trist eftersom jag inte har tillgång till maskin), få ut hovslagaren (hon är kontaktad) och klippa mig (stor check på den).
Skönt med lite ledighet! Jag tror det är bra med dagar som inte är planerade ibland. Det är skönt att kunna känna efter vad man vill just då och inga krav :)
 
Jag är grymt imponerade av hur ni får ihop tiden nu på sommaren :D:p:o

Vi har det sista inför bröllopet, och är dessutom knappt hemma. Tvätten ökar i tvättstugan, dammtussarna hopar sig i hörnen och jag har tränat 1 gång denna vecka. Tog 10 dagars träningsvila pga envis förkylning. I vanliga kör jag mycket lättare tex promenad vid förkylning men ville inte riskera att vara förkyld på bröllopet 5/8. Gymmet har dock börjat med pilates :banana: så ett styrketräningspass imorn, sen är det full fart sambons sista 2 semesterveckor :D

Någon vila är det dock inte då vi har en valp på 13 veckor, 3 barn att aktivera, en stor trädgård att pyssla med, en hundgård att bygga, en jänkare att polera, en maskinhall att städa och dekorera, byta jord hos våra rododendron, njuta av sommaren. Ja listan är lång, och jag antar att jag inte är den enda som har alldeles för mycket att göra :cool:
 
Jag är grymt imponerade av hur ni får ihop tiden nu på sommaren :D:p:o

Vi har det sista inför bröllopet, och är dessutom knappt hemma. Tvätten ökar i tvättstugan, dammtussarna hopar sig i hörnen och jag har tränat 1 gång denna vecka. Tog 10 dagars träningsvila pga envis förkylning. I vanliga kör jag mycket lättare tex promenad vid förkylning men ville inte riskera att vara förkyld på bröllopet 5/8. Gymmet har dock börjat med pilates :banana: så ett styrketräningspass imorn, sen är det full fart sambons sista 2 semesterveckor :D

Någon vila är det dock inte då vi har en valp på 13 veckor, 3 barn att aktivera, en stor trädgård att pyssla med, en hundgård att bygga, en jänkare att polera, en maskinhall att städa och dekorera, byta jord hos våra rododendron, njuta av sommaren. Ja listan är lång, och jag antar att jag inte är den enda som har alldeles för mycket att göra :cool:

Vad är det för bil ni har?/hon som jobbar med amerikanska 50-talsbilar.
 
Vad är det för bil ni har?/hon som jobbar med amerikanska 50-talsbilar.

Ford Mercury Montclair 1966 med V8.
Sambon hade en Cadillac sedan de ville 1956 när vi blev ihop men med tidsbrist pga barnen så fick han sälja den och köpa en billigare modell. Tanken är att lacka den, och sen byta till äldre modell igen om något/några år.
 
Ford Mercury Montclair 1966 med V8.
Sambon hade en Cadillac sedan de ville 1956 när vi blev ihop men med tidsbrist pga barnen så fick han sälja den och köpa en billigare modell. Tanken är att lacka den, och sen byta till äldre modell igen om något/några år.

Det är inte nyttigt för mig att jobba med de där bilarna, kan jag säga, för suget efter en egen är rätt brutalt. :D Drömmen är en röd Impala -59:a någon gång. :love:
 
Jag är grymt imponerade av hur ni får ihop tiden nu på sommaren :D:p:o

Vi har det sista inför bröllopet, och är dessutom knappt hemma. Tvätten ökar i tvättstugan, dammtussarna hopar sig i hörnen och jag har tränat 1 gång denna vecka. Tog 10 dagars träningsvila pga envis förkylning. I vanliga kör jag mycket lättare tex promenad vid förkylning men ville inte riskera att vara förkyld på bröllopet 5/8. Gymmet har dock börjat med pilates :banana: så ett styrketräningspass imorn, sen är det full fart sambons sista 2 semesterveckor :D

Någon vila är det dock inte då vi har en valp på 13 veckor, 3 barn att aktivera, en stor trädgård att pyssla med, en hundgård att bygga, en jänkare att polera, en maskinhall att städa och dekorera, byta jord hos våra rododendron, njuta av sommaren. Ja listan är lång, och jag antar att jag inte är den enda som har alldeles för mycket att göra :cool:

Jag har inte riktigt lika mycket att rodda med så det är lättare att få ihop det då ;) Inga barn och ingen hund. Bara en katt och så en häst en gång i veckan. Städar när andan faller på och trädgården är väl som den är :angel: Vattenbristen påverkar naturligtvis, inte mycket tvättande av kläder, vattna blommor mm.
 
Allting ligger lite på is under semestern, kände att jag behöver minutplanera alla jobbdagar sen i höst så det kan vara värt att inte ha några planer alls under de här lediga dagarna nu som kompensation. Är det fint väder häckar jag i solen, och regnar det är det inte hela världen om hästen får stå, är livrädd för att hon ska få ont i hoven igen innan hovslagaren varit ute.

Det enda jag har satt upp som krav att jag måste göra, som är mycket svårare att hitta tid till när jag börjar jobba igen är städa stallet (halvvägs klart, boxarna är tömda, men vi ska spola av med högtrycken och få bort allt gammalt hö också), tvätta upp vinterns lager av använda täcken och schabrak (rövigt trist eftersom jag inte har tillgång till maskin), få ut hovslagaren (hon är kontaktad) och klippa mig (stor check på den).
Skönt med semester! Hur länge ska du vara ledig?

Det var länge sen jag rent objektivt sett behövde eller kunde gå ner i vikt utan att det var någon fara eller risk att göra mig underviktig eller sjuk. Innan anorexin vägde jag ganska mycket i en del perioder (gick upp och ner en del), jag var på gränsen till överviktig eller ja kanske att jag till och med var uppe på den delen av bmi intervallet. Då i början när jag gick ner i vikt så mycket fick jag ju bara beröm för att jag blev så fin enligt andra. Och jag var ju också nöjd men det var ju bara det att sättet jag gick ner i vikt på inte var direkt hälsosamt. Jag hade ju en ätstörning som doldes av att jag behövde gå ner i vikt eller i alla fall inte skadades av det och att jag såg så vältränad ut eftersom jag tränade hela tiden.

Att jag nu efter 12 år med anorexi har hamnat här där jag är nu, med att jag en period faktiskt ätit för mycket och gått upp i vikt är jätte konstigt och precis det jag var rädd för när jag var sjuk. Men jag vet att det beror på att det här med hunger och mättnad helt varit satt ur spel och jag har inte haft något att gå på för jag har inte vetat vilka signaler jag ska lyssna på och vilka jag ska ignorera. Och att när jag släppte på kontrollen var det som att jag ville äta igen 12 år av svält. Nu låter det som jag hetsätit men så är det inte, men jag åt mer än jag skulle och över det kaloriintaget jag behöver.

Jag har gjort en matplanering och jag tycker det är jätte skönt att slippa fundera på vad jag ska äta. Viss variation förekommer men det är till största delen samma mat varje dag men kommer lägga in en del variationer men det gör mig inget att äta samma saker varje dag, jag trivs nästan bäst med det. Ja jag har asperger :D:p

När det kommer till motion är det bara promenader för mig, ingen träning även om jag vill men alla lägger sig i och stoppar mig. Tänker att det får bli nästa steg om jag under hösten känner att det går bra med maten och allt. Jag är jätte rädd att falla tillbaka i anorexin även om det är en bra bit dit, men det kan gå snabbt för mig. Jag ser vissa varningssignaler i hur jag tänker så jag är sträng mot mig själv att följa min matplanering. Jag promenerar ungefär 3,5-4 timmar varje dag så jag har ju fysisk aktivitet i alla fall. Så skönt att orka gå igen utan att det känns som att man ska falla ihop eller att synen försvinner och allt bara brakar ihop. Underbar känsla nu :bump::bump::banana::banana:
Jag tror att det är en jättebra idé att vänta med träningen i åtminstone några månader till, så att både kroppen och knoppen får en chans att ställa om sig ordentligt till ett friskt och underbart liv.
Man kan inte, och ska inte, göra allt på samma gång och speciellt i sådana här fall är det väldigt bra att skynda långsamt tror jag. :)
Jag är grymt imponerade av hur ni får ihop tiden nu på sommaren :D:p:o

Vi har det sista inför bröllopet, och är dessutom knappt hemma. Tvätten ökar i tvättstugan, dammtussarna hopar sig i hörnen och jag har tränat 1 gång denna vecka. Tog 10 dagars träningsvila pga envis förkylning. I vanliga kör jag mycket lättare tex promenad vid förkylning men ville inte riskera att vara förkyld på bröllopet 5/8. Gymmet har dock börjat med pilates :banana: så ett styrketräningspass imorn, sen är det full fart sambons sista 2 semesterveckor :D

Någon vila är det dock inte då vi har en valp på 13 veckor, 3 barn att aktivera, en stor trädgård att pyssla med, en hundgård att bygga, en jänkare att polera, en maskinhall att städa och dekorera, byta jord hos våra rododendron, njuta av sommaren. Ja listan är lång, och jag antar att jag inte är den enda som har alldeles för mycket att göra :cool:
Alltså det är sådana här inlägg som alltid gör mig lite kallsvettig vid tanken på att en gång ha familj :nailbiting: För mig känns det i dagsläget helt omöjligt att jag skulle hinna och orka med allt sådant där, men jag antar (och hoppas) att det ändrar sig lite med tiden! Och kan jag ju börja i lite mindre skala än 3 barn, en valp och en gård också tänker jag :D
 
Senast ändrad:
Det blev ett svettigt benpass på gymmet efter lunch. 5 min crosstrainer som uppvärmning och sedan goblet squats 3x12, kettlebell swings 3x15, gående utfall med skivstång 3x24, donkey kicks i kabelmaskin 3x10, höftlyft 3x15, marklyft med kettlebell 3x15 och slutligen en 5-4-3-2-1-pyramid med goblet split squats där varje rep övergick i en axelpress.

Benen kändes som stenblock på väg hem och jag är mycket glad att jag inte ska göra något särskilt imorgon! :p
 
Lite OT, men det här med storlekar kan göra en vansinnig. Beställde tre t-shirts och tog samma storlek som jag brukar. Hämtade ut dem idag och de är inte bara ovanligt tighta utan även 9 (!) cm kortare än flera andra t-shirts jag har i samma storlek. Suck.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 518
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 954
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 927
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 395
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp