Beach 2017 del II

Första dagen på jobbet efter semestern idag! Det blev en ganska lugn dag så jag passade på att ta ett litet snabbt gympass innan jag åkte hem. Latsdrag, militärpress, knäböj och skivstångsrodd blev det idag efter 5 min på löpbandet! Märkte av att jag mest satsat på löpningen under sommaren, så körde med lite lättare vikter men ändå Max så jag precis klarade 6-8 reps. Det va kul i alla fall! :)

Hur gör ni andra förresten med vilodagar, tar ni det ibland? Går ni ändå nån promenad då eller blir det bara vila och ingen form av träning?
 
Hur länge har ni som tränar så mycket hållit på med er träning? Hur började ni? Hur valde ni vilken form av träning som ni skulle börja med? Många verkar styrketräna mycket, är det för att det är effektiv träning eller för att det är roligast?

Jag har tränat lite av och till i mitt liv men har förut haft flera hästar och ridit så pass mycket ( och gjort annat tungt kroppsarbete som hör hästeriet till) att jag inte behövde så mycket mer. Sen jag fick barn och har minskat ner på hästeriet har jag styrketränat lite och så började jag springa efter många års uppehåll i våras. Är långt ifrån rutinerad med andra ord!
 
Varit ute och joggat/gått :D
Heja heja! :bump:
Första dagen på jobbet efter semestern idag! Det blev en ganska lugn dag så jag passade på att ta ett litet snabbt gympass innan jag åkte hem. Latsdrag, militärpress, knäböj och skivstångsrodd blev det idag efter 5 min på löpbandet! Märkte av att jag mest satsat på löpningen under sommaren, så körde med lite lättare vikter men ändå Max så jag precis klarade 6-8 reps. Det va kul i alla fall! :)

Hur gör ni andra förresten med vilodagar, tar ni det ibland? Går ni ändå nån promenad då eller blir det bara vila och ingen form av träning?
Jag har nog i genomsnitt en "hel" vilodag i veckan då det inte brukar bli något alls, utom typ någon kortare promenad till affären eller liknande. Oftast faller det på en av helgens dagar. Annars promenerar jag till och från jobbet varje vardag, totalt 6 km, så där blir det ju lite motion även de dagar då jag vilar från den regelrätta träningen sas.
 
Det blev PT-pass idag trots allt! Jag var inte alls säker på att det var en bra idé, men jag bad att vi skulle ta det lugnt och är nöjd med mitt beslut. Skönt att få in lite träning, och jag mår i alla fall inte sämre såhär efteråt! :p

Fick testa en ny variant på pull up-träning som var rätt kul, men annars är det väl inget pass som går till historien direkt - enbart på grund av mitt eget mående och inställning. Bättre lycka nästa gång!
 
Dags för rutiner igen! Kom hem från Polen igår och idag är det dagis och jobb för hela familjen igen :) Det var väääldigt skönt att sova i sin egen säng efter fyra nätter på hotell :love: Började dagen idag med 20 min promenad med vovven. Maken har åkt till jobbet och jag ska snart få fart på barnen :)
 
Hur gör ni andra förresten med vilodagar, tar ni det ibland? Går ni ändå nån promenad då eller blir det bara vila och ingen form av träning?

Vilar ca 1-2 dagar i veckan beroende på hur jag har periodiserat min träning. Har jag en riktigt tung period vilar jag mer för nervsystemets skull.
 
Heja heja! :bump:

Jag har nog i genomsnitt en "hel" vilodag i veckan då det inte brukar bli något alls, utom typ någon kortare promenad till affären eller liknande. Oftast faller det på en av helgens dagar. Annars promenerar jag till och från jobbet varje vardag, totalt 6 km, så där blir det ju lite motion även de dagar då jag vilar från den regelrätta träningen sas.

Tack för svar!! Ja 6 km promenad per dag är ju asbra! Önskar att jag hade jobbet placerat så att det blev en lämplig promenadsträcka men nu går jag i alla fall tio minuter från tåget till kontoret.
 
Vilar ca 1-2 dagar i veckan beroende på hur jag har periodiserat min träning. Har jag en riktigt tung period vilar jag mer för nervsystemets skull.

Ja ibland märker man ju tydligt att kroppen inte riktigt återhämtat sig från tråningspasset innan.
Jag har kört på rätt mycket under semestern och antingen sprungit, styrketränat, promenerat eller vandrat varje dag, men inser att jag varken kommer orka eller hinna nu när jobbet börjar igen så nu kommer det nog bli någon eller några vilodagar med bara någon liten promenad. Har dock lyxen att ha gym på jobbet och att jag får träna en timme per vecka på betald arbetstid vilket kommer underlätta en hel del :) funderar på att försöka köra två korta intensiva halvtimmespass per vecka, ska testa mig fram lite och se vad som funkar :)
 
Första dagen på jobbet efter semestern idag! Det blev en ganska lugn dag så jag passade på att ta ett litet snabbt gympass innan jag åkte hem. Latsdrag, militärpress, knäböj och skivstångsrodd blev det idag efter 5 min på löpbandet! Märkte av att jag mest satsat på löpningen under sommaren, så körde med lite lättare vikter men ändå Max så jag precis klarade 6-8 reps. Det va kul i alla fall! :)

Hur gör ni andra förresten med vilodagar, tar ni det ibland? Går ni ändå nån promenad då eller blir det bara vila och ingen form av träning?

Jag styrketränar 3 dagar i veckan, ibland kan det bli ett 4e pass i form av ren löpning eller intervaller. Rider 4-5 dagar i veckan, ibland mer. Plus att vi har hund. Så det är sällan jag gör ingenting en dag, tränar jag inte så blir det ofta ridning och/eller promenad. Ibland gör jag allt på samma dag också, som idag när jag promenerade i morse, ska rida på lunchen och styrketräna ikväll :)
 
Om exakt en vecka börjar jag psykologprogrammet! En dröm sen gymnasiet så det är något jag velat i typ 12-13 år men som jag alltid varit för sjuk för att börja. Jag har en svacka nu också men den här gången tänker jag verkligen ge det ett försök och jag tror och hoppas att det här kommer få mig att känna att mina dagar fylls av någon sorts mening och mål. Att jag ska få till någon sorts bättre rutin med maten för att klara av studierna och flytta fokuset från maten till skolan.

Det kommer bli tufft men jag ser fram emot skolan, jätte nervös och det kommer bli en stor förändring. Jag måste få tillbaka någon sorts vettig mathållning, som det är nu går det 10-11 timmar mellan mina måltider. Jag går helt enkelt hela dagen utan att äta något alls och det får mig inte direkt att må bra. Jag äter frukost och sen kvällsmellis, det är allt och inget att rekommendera.

När skolan börjar har jag bestämt att jag måste lägga till minst en måltid till, i början kommer det kanske inte vara något stort, kanske en frukt eller sallad men även det känns svårt. Men någon förändring måste ske om jag ska kunna fokusera. Som det är nu är jag så borta i huvudet att jag inte hänger med i samtal, serier, läsning, poddar eller vad det nu än är. Jag är långt ifrån underviktig men kroppen gillar inte mitt sätt att äta och inte jag heller, den enda som gillar det är anorexin och den ska ju bort. Så jag planerar och förbereder för mitt nya hälsosamma liv som jag ska inleda. Mer mat och aktivitet anpassad efter mitt näringsintag.

Du skulle "bara gå ner några extrakilon" och du skulle ta det lugnt och försiktigt. Nu är du nere igen på, vadå, 500 kcal om dagen? Om ens det?

Du kanske inte är underviktig längre, men du är så jävla uppenbart seriöst undernärd och din kropp är så himla skadad. Som du reagerar på det energi- och näringsunderskott som din kropp tvingas leva på är inte typiskt för någon som under en period äter dåligt. Det finns folk som går på VLCD och ändå funkar som människor, för deras kroppar har reserver, det finns energi, det finns någon sorts hälsa i grunden. Du har inte de marginalerna, din kropp har inte läkt än.

Det här med att planera och förbereda för ditt nya, hälsosamma liv är rent jävla skitsnack från anorexin. Hade DU suttit i förarsätet hade du inte planerat och förberett, du hade genomfört.

Sök hjälp igen, snälla! För jag kan LOVA dig att annars kommer anorexin att sabba din utbildning (och förstås ditt liv i stort) så det bara smäller om det.
 
Hur gör ni andra förresten med vilodagar, tar ni det ibland? Går ni ändå nån promenad då eller blir det bara vila och ingen form av träning?

Jag ser till att ta vilodagar från träning, men inte från ren motion som t.ex. promenader. Styrketränar tre pass i veckan och har sedan några veckor sedan startat upp någon sorts löpning (nåja, jogging :D ) tre dagar i veckan. Ibland kan jag köra t.ex. ett överkroppspass och löpning samma dag, men oftast kör jag en grej per dag och får då en dag i veckan som jag inte tränar alls. De olika delarna av kroppen får ju dock vila rätt mycket mellan varje pass, så det funkar bra. Känner jag mig sliten tar jag en extra vilodag, eller tränar den del av kroppen som känns piggast, eller går en långpromenad för att ändå röra mig lite extra. :)
 
Ja det ska bli jätte kul med studierna! Jag gick upp 23 kg under behandlingen varav flera av dom kilona var över den målvikt dom satt för mig och sen på hemmaplan fortsatte det upp ytterligare ett par kilo så jag har god marginal viktmässigt till en undervikt och känner mig verkligen inte bekväm i den kroppen jag har nu. Så nej, det är inte bara en sjuk tanke eller känsla utan jag har gått upp runt 25 kg totalt på ett år.
Men dessa 25kg var väl från ordentligt underviktig till normalvikt? Gick själv upp 22kg väldigt snabbt då jag blev frisk från en allvarlig sjukdom som var fem före att ta mitt liv. Efter dessa 22 kg var jag fortf normalvikt.

Säger som @Tassetass att du borde söka hjälp igen. Det är inte friskt att tänka som du gör:( kram på dej:heart
 
Blä jag mår inte så bra. Mina käkmuskler är så otroligt spända, det knastrar när jag masserar dem. Det värker konstant i högersidan av ansiktet. Det är svullet under tungan och i svalget, jag har ont i halsen. Lite lätt feberkänsla. Får rejäl huvudvärk. Trött som en gnu.

Tandläkaren trodde ju att det skulle hjälpa om jag fick nya bettskenan, rörelseövningarna och sådär men fan det är samma skit igen. Jag har gått med det här i flera ÅR. Det kommer och går litegrann men nu är det sådär jättedåligt igen. Orkar inte :(
 
Blä jag mår inte så bra. Mina käkmuskler är så otroligt spända, det knastrar när jag masserar dem. Det värker konstant i högersidan av ansiktet. Det är svullet under tungan och i svalget, jag har ont i halsen. Lite lätt feberkänsla. Får rejäl huvudvärk. Trött som en gnu.

Tandläkaren trodde ju att det skulle hjälpa om jag fick nya bettskenan, rörelseövningarna och sådär men fan det är samma skit igen. Jag har gått med det här i flera ÅR. Det kommer och går litegrann men nu är det sådär jättedåligt igen. Orkar inte :(

Ha ont i munnen är fan bland det värsta som finns. :( Har du varit till typ ÖNH-klinik eller har du bara varit hos tandläkare?
 
Dagens träningspass alltså, tjohoooo. :D Svägerskan har muttrat lite över sin dåliga kondis, och som självutnämnd PT och generellt god svägerska slängde jag därför in en 15 min AMRAP idag. :D

Vi började med marklyft, 3 * 8 på ca 70 % av 1RM med teknikfokus, jag behöver bli bättre på att låsa ut höften ordentligt. Därefter rodd med så tung kettlebell att vi precis klarade 3 * 8 per arm.

Sen kom då vår AMRAP. Den såg ut som följer:

10 KB-swing
10 axelpress med hantlar
16 utfall
5 armhävningar på tå
10 goblets quats
8 tricepsdips
4 sitt ner och stå upp utan att använda händerna
10 bröstpress

Vi hann alla övningar två gånger och de första tre övningarna ytterligare en gång. :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 908
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 079
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 025
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 745
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp