Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Va duktig du är :D Grymt impad :bow:

Min är redo att backas men jag lämnar uppsittningen till någon annan ;)

IMAG1579_zps2f13d931.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Nawh va gulliga ni är :) Det kommer garanterat mer spännande filmer i framtiden känner jag på mig :P Haha!
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Ljus och mörkgrå intar sitt em-hö :D Fy fasen vad snö här är.. hur ska man vänja sig vid det O_o

1476659_10152078570426797_823956837_n.jpg


Sorry det blir inte mer spännande för tillfället ;)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

kl

jag har rid/hopp abstinens! fullt av lera överallt så man kan knappt trava, b korts ekipagets bil är trasig så kan inte köra till träning, BE släpet håller jag på att bygga förvaringsskåp i och måste byta bakbommar, sen så måste jag byta däck på släpen också såklart...(= klaga, klaga, klaga, lera, klaga)

hur överlever man vintern? tidigare vintrar har jag spenderat med antingen halt häst eller utan sadel så då har det varit mycket vila och skritt turer barbacka. hur håller man igång hästen på vintern så att man är igång till tävlings säsongens start?
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Det bästa på nya stället är att det är inte lerigt, ens när det borde vara.. Hurra!!!
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Jag var ute och galopperade flera km i sträck idag, grusvägarna är ju perfekta nu efter allt regnande ;)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

vår grusväg är alldeles för gropig och stenig för sånt :(. men lagom mjukt är det ju :).
 
Sv: Bilder och filmer 2013

kl

Ny CC-film! Här tömkörs han för första gången. Vi började i skritt, vilket inte var några problem, och traven var inte heller några bekymmer. När det var dags för galoppen så knep CC lite med rumpan, precis som många andra hästar så gillar han inte riktigt svanskappan i galoppen, och många hästar kan man driva ur sådant här beteende, det fungerade dock inte på CC som bara fortsatte knipa, så C valde istället att be honom fatta galopp, knep han så bad hon honom gå över till trav igen, och så upprepade hon det tills han inte knep mer och då fick han gå fram några steg till innan hon bröt av igen. Ni kommer se detta på filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=_cSv1xbJsoQ&feature=youtube_gdata
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Jisses frid sån lyx med tak över foderhäcken! Dom blir riktigt bortskämda nu!

Men varför slowfeeding net, är mörkgrå på bantning igen, stackarn?:o
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Han är väl alltid på bantning.. han får nästan inget kraftfoder alls men är ändå tjock, inte lätt att ha en lättfödd och en som behöver mat i samma hage, särskilt som den lättfödde äter dubbelt så fort.

Men nu har snön försvunnit här så jag har kollat lite uteridvägar.. vågar inte riktigt göra det när dom är fulla med snö och man inte vet hur det ser ut under.. och man kan nog trava och galoppera här hur långt som helst och det är kuperat så den där magen kommer nog försvinna snart!
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder och filmer 2013

Kollat runt lite idag på ridvägar, härliga kuperade vägar med sand att trava och galoppera på.. än har jag bara kollat närmast stallet.. men mörkgrå är nöjd :D

1475795_10152099685346797_746302750_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 162
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 237
Senast: Nahar
·
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 786
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 921
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp