Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

det är jätteskönt. De var nere och mätte igår. Det ser förjäkligt ut alltså. Förstår inte vad allt kommer ifrån. Men det är skönt nu när det är lite varmare så kan man ta hem täckerna i alla fall.
Men bara kelly blir såld så kan shettisarna komma in, och då kan vi ha en hylla i ladugården med allt foder kanske. Vore jättebra!
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här kommer några bilder på vårt nyaste stall som min man gjort helt själv...fast vi har ju köpt materialet förstårs;)

Stallbilder001-2.jpg


CasablancaInflytttningsfest001.jpg

Riktigt snyggt:love:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

*kl*

Här kommer lite bilder på vårt stall som blev klart i höstas, jag och sambon hjälptes åt med det mesta, han kapade och jag spikade förutom svetsning naturligtvis för de kan jag inte...:D

Såhär såg det ut när vi handskottat in nytt grus, gjutit golv, isolerat väggarna och börjat spika väggarna..













Oj ursäkta Bildbomben!!:o
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Fortsättning...

Utifrån:
Före:


Efter:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Mysigt..med jösses vilken knallblå färg där ute :rofl: :D
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

En vän tipsade mig om den här tråden och bad mig sätta in lite bilder på mitt bygge.
Så här kommer historien om mitt stall.

Våran ladugård brann ner 2003 och jag fick panik.... vart skulle vi ha hästarna.
Så jag började bygga

stallbygge2004.jpg


stallbyggeMarianne.jpg


stallbyggetak.jpg


stallbyggetakinne.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Sedan åkte vi och köpte bagagnade stallinrede, målade och hyvlade....

stallet2.jpg

6 boxplatser med 2 fölboxar blev det och en spilta

Sadelkammare
kameran036.jpg


kameran033.jpg


och foderkammare
kameran039.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jag säger osm jag sagt flertalet gånger innan... :bow::bow::bow:

är så j-la imponerad och sjukt avundsjuk på ditt fina stall! :love:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Slutresultatet blev ett litet mysigt stall till mina hästar.

stall.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Vad roligt att se ett stall egenhändigt uppbyggt från grunden! Blev jättetjusigt!

Har du någon uppfattning om vad bygget gick på? Sådär i runda slängar :)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Vad roligt att se ett stall egenhändigt uppbyggt från grunden! Blev jättetjusigt!

Har du någon uppfattning om vad bygget gick på? Sådär i runda slängar :)

I runda slängar omkring 100 000:- med allt inräknat.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här är en bild på vårat lilla stall. Där shettisen står är det en spilta som är 180 bred. Men han såg inte ut ur sin box så det fick bli en tillfällig lösning. Han var bara här i två månader. I det stallet så är det 3 boxar och en spilta. Boxarna är små så det är tänkt som föl/unghäststall. Även gångärnen har jag gjort själv.

http://hastbacken.zoomin.se/P369878
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Vi har hela väggar mellan hästarna och galler framåt (men alltid öppet gller i dörren så att hästarna kan titta ut). Vi har det för att hästarna får mer lugn och ro, de slipper sura mor grannen när de äter etc men kan välja att vara sociala och sticka ut huvet. Dessutom underlättar det för oss som ibland har hingstar i stallet, de kan stå bredvid ston utan problem. Ska göra hela väggar i mitt nya stall med...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 712
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 362
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp