Bukefalos 28 år!

Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Kraftfoderkammare
Foderkammaren.jpg



de där vita foder buttarna du har verkar supersmarta! vart har du/ni hittat dem??
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Det vet jag :banana: Ikea!!!

Vi använder dem som tidningåtervinnings plats inne i huset
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Som sagt, Ikea. De rymmer en hel Krafftsäck. Supersmidiga! Lätta att ta med när vi hämtar korn också.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

härligt! finns de kvar i sortimentet nu oxå? dyra?
en hel kraft säck? dvs 20kg?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Nu måste jag fråga er kloka bukefalister ; Jag ska bygga sadelkammare och täckes/tvätt rum ute på logen. Där är det öppet upp i nocken (eller vad det kallas..?!) och på ena sidan har man byggt en plats för höförvaring kanske 4 m från golvet sedan är det fritt upp. Där jag vill bygga är det sk "fritt upp" , ser det ruskigt konstigt ut att bygga sadelkammare där med ett tag, bör jag försöka göra det 4 m högt också så att det ser mer symmetriskt ut med det andra 'extra' taket? :confused:

Om jag vore du skulle jag bygga sadelkammaren med normal takhöjd, dvs inte upp i nock. främsta anledningen är att det blir så dyrt att värma upp. Desutom kan mna utnyttja "andra våning" till förvaring för grejor som inte är musgnagvänliga ex reservplan´kor, hinkar mm Man behöver inte ens göra en trappa, stege räcker gott om man förvarar grejor som man inte använder dagligen där. Vill man kan man ju bygga väggar på andra våning oxå, för harmonins skull, man jag menar då att sadelkammarn är isolerad och andra våning inte är isolerad....

Hoppas att du förstod hur jag menar... Det går ju även att förvara täcken och sånt där uppe på sommaren, bara man lägger dom i mussäkra lådor, typ såna man kan köpa till dynorna till utemöblerna.

Lycka till!!! Häls Embla

PS Förvaringsutrymme kan man aldrig ha för mycket utav! DS
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här kommer bilder på mina boxar, byggda efter inspiration från bild jag sett här på Buke, de boxarna var med grön ram
(kommer ej ihåg vems bild det var).

aladdins_box.jpg


stallgngen.jpg


alzacs_box.jpg
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jättefint, vad fräscht det ser ut :)

Kan man få önska en närbild på fönstergallren, alternativt detaljerad beskrivning?
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Jättefint, vad fräscht det ser ut :)

Kan man få önska en närbild på fönstergallren, alternativt detaljerad beskrivning?
Tack!:)
Gallren har jag beställt från en firma som gör inbrottsgaller, 5 cm mellan järnrören, tyvärr skulle jag beställt järnrören i kraftigare dimension, de är 1 cm i diameter, vilket är lite klent. Ska nog svetsa på plattjärn som förstärkning.

Superfint, väldigt ljust och fräscht! :)
Tack! :)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

lägger in bilder på vårat nybyggda stall då! :love: haft en snickare som byggt men vi har ritat:)

5352401.jpg


5352403.jpg

Är det inte väldigt lågt i tak där? Reser sig de där hästarna kommer de att slå i huvudet i taket. :p
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Är det inte väldigt lågt i tak där? Reser sig de där hästarna kommer de att slå i huvudet i taket. :p

Eh??!

Ärligt talat så slår väl alla hästar huvudet i taket om de hade rest sig. För så högt i tak som det blir när en häst reser sig brukar det ju inte vara.
Jag tycker att detta taket ser ut att vara högre än normalt.

Man får ju inte titta på den balken som ligger vid boxarna ;)
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Hej hej!
Är det NÅN som vet om det finns ett data program som tex IKEA har där man kan göra ritningar på stallet. Ska nämligen renovera vårat.
/Mindy
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här kommer mina boxar. Jag har byggt det mesta, har fått lite hjälp av sambon. Det var ett gammalt kostall som hade stått tomt i decennier.

stallet2.jpg


stall2.jpg


stallet11.jpg


stallet3.jpg


Till sommaren blir det förhoppningsvis en utbyggnad av 2 eller 3 boxar till, riktig sadelkammare och hö/krafft förråd. :banana:
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Är det inte väldigt lågt i tak där? Reser sig de där hästarna kommer de att slå i huvudet i taket. :p

Jag svarar åt johann-a eftersom det är min syster;)

Nej det är inte lågt i tak. Har fått den kommentaren förut på den här bilden vet inte om det ger en illusion i att vara lågt i tak. Våra hästar är bara runt 150-155 cm i mnkh och taket 2,50 alltså godkänt för hästar på 167 i mnkh så dom klarar sig nog. Tror egentligen att det handlar om att hästarna inte ska känna sig nedtyngda dem flesta hästar slår nog i huvudet om de reser sig.
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

Här är mina hemmabyggda boxar.

stall_2.jpg
[/IMG]

stall_3.jpg
[/IMG]

stall_4.jpg
[/IMG]

stall_1.jpg
[/IMG]
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

:bow: :bow: Måste bara hålla med helhjärtat! Så gör vi också! När man har ungar, djur, o gård så måste man hjälpas åt! Jag kan köra traktorn o jag ska hjälpa till o bygga stall i sommar. Ligghallen har jag fixat själv, men mockar ut på våren hjälps vi åt med t ex. URSÄKTA PARENTESEN!!!
 
Sv: Bilder på egenbyggda boxar hitåt!

"KL"

Tänkte på er som har plåttak utan isolering. Hur fungerar det med ex hålla värmen, ljud vid störtregn m.m?? Har själv byggt ut och har plåttak utan isolering (men har tjocka väggar). Har inte hunnit börja använda den delen än så jag är nyfiken.

PS! Jättefina stall o boxar förresten, har fått mycket inspiration.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 915
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 062
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp