Bukefalos 28 år!

Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jo min är också född 05! Jag gillar verkligen den här hästen, hon är urcool att hantera men kan tända till på tävling, det gäller bara för mig att försöka reda ut det, har haft lite problem men känns som om vi är på rätt väg med en bra tränare :) Tror hon hade passat med Florencio.

Nä film vågar jag verkligen inte lägga ut haha.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

kl

Lyckan över att äntligen få sitta till häst igen efter uppehåll på 7 månader pga av gravidtet och barna föddande :)

557776_10150852314590090_653555089_12075909_1602700087_n.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Välkommen tillbaka till hästryggen igen! Du ser ut att trivas där uppe :D Fin pålle! :love:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

vad fina ni är! din häst ser ut som en riktig 'black beauty' :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Tack vad glad jag blir :)

oxo, din häst är riktigt läcker, ser ut att vara i perfekt hull. Min blir lätt i rundaste laget.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Tack! Ja just nu är han i riktigt fint hull men han har egentligen också lätt att bli lite knubbig :p

Din häst ser väldigt trevlig ut tycker jag! Vacker med svarta hästar:love:

Fick några bilder precis av en tjej som fotade på programridningen vi red idag!
534933_3297270309368_1196174383_32495108_1484661294_n.jpg

543209_3297265949259_1196174383_32495105_1811963719_n.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

fint!

lite ot -men är det på Högås? :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

tyckte väl att jag kände igen bakgrunden :p
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Känner du någon som bor där? :) Det är sig likt på den mysiga lilla klubben där ute men jag önskar att dom kunde bygga ut paddocken :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Min syster bor längre in på vägen -röda huset med litet stall, ovanför backen -så jag kör förbi där lite då och då :)
Red en del på Högås med en av ponnyerna när jag var liten också.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

*KL

Liten bomb från helgens pass, snor mina texter ur film-tråden.

Lördag
Kändes inte på topp med varken form eller sits. Men det fanns i alla fall stunder då det kändes bra. Och inte minst gjorde vi en smärre revolution när det gäller halter (vilket iofs inte finns på filmen) vilket känns himla kul eftersom vi grälat om dessa i 4 år då det är det absolut tråkigaste som finns enligt Ninya...

Förvänd galopp
14-3.jpg


Trav
18-1.jpg


Släppte lös henne en stund efteråt. Det var uppskattat.
19.jpg



Söndag
Vi började med att rida ut i skogen med ett par kompisar = jobbig terräng. Jag smått livrädd och utan sadel, satt och åkte häst kombinerat med att kontrollera hastigheten.

Tillbaka i paddocken så kändes det skitlätt att hålla balansen emot i vanliga fall. Först var Ninya allmänt tjurig för att sedan utan märkbar anledning bli jättehärlig. Det ser inte perfekt ut någonstans, men det skiter jag i för det kändes jättetrevligt, hon lyssnade på allt, jag kände mig stabilare än vanligt och det var helt enkelt hur härligt som helst.

Skritt
3-10.jpg


Galopp
4-4.jpg


Trav
7-9.jpg


5-11.jpg


8-11.jpg


Här har ju jag och min sits fallererat TOTALT, men Ninya :love:
10-3.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Mish;
Det känslan måste vara underbar ! Jag har inte ridit på en vecka för att jag är sjuk och det känns som en evighet bara det :D

oxo;
Han är så fin din kille, vad härlig han ser ut på galoppbilden !

Miedo;
Vad roligt och färgglatt matchade ni är. Man blir glad av att se bilder på er, man ser att ni försöker båda två. Kikade lite på senaste filmen du lade upp, där ser man att det är mer harmoniskt och samspelt tycker jag. Duktiga ni är.

Och hon ser ut att uppskatta att få springa löst väldigt mycket :D

Tänkte ta lite kort på grabben utan täcke i hagen idag i fina vädret, det var lättare sagt än gjort då han alltid var strax bakom mig.
_IMG_9796.jpg


_IMG_9783-1.jpg

Spanar in hästar som går förbi

_IMG_9780.jpg

Glada killar som busar, missade såklart de riktiga action bilderna när de busade på bakbenen

_IMG_9791.jpg

Min skitiga lyckliga ponny-häst...:love:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Han har blivit så Vit! :)
Jag minns första gången jag såg bild på er, hur grå han var, när ni gled omkring i varma utomlandet. ;)

Idag red jag lektion för första gången sedan hästen skadade sig i oktober.
Jag har lärt mig En bra sak under tiden som gått och det är att använda sätet bättre. Men hästen är stark och jag är svag så ofta far mina underskänklar fram för att jag tar spjärn och händerna välter för att 'skydda' axlar/skuldror/armbågar som gör ont (att vila armarna mot kroppen för att få avlastning är ju en lösning men inget jag verkar vilja utöva). Tänk om man bara kunde sitta 'rakt upp och ner' och inte konstra till det så fasligt. :p
Och tänk om hästen inte vore en sådan arbetsnarkoman så hon kunde Vänta på mig redan från början så jag slipper kämpa som en gris. :D Men hon är världens underbaraste ändå.

Hur som helst så fastnade vi på bild.

Skrittar
retLektion120430024.jpg


Vi jobbade mycket övergångar, halvhalter och tempoväxlingar. Här kort trav med 'snygga' underskänklar.
retLektion120430030.jpg


Efter ett tag börjar hon vänta på mig och jag kan slappna av lite (åtminstone i skänklarna).
retLektion120430013.jpg


Här är en klassisk 'jag-kan-själv' från hästens sida. Hon blir stum och trycker upp sig själv för att ignorera flugan på ryggen som bara vill bromsa. Men hon är rätt tjusig när hon paddlar på.
retLektion120430026.jpg


Den roligaste gångarten!
retLektion120430007.jpg



Förra året hade jag inga problem med traven utan då var det galoppen som fallerade (stark!). Nu är det tvärtom och det är ju trevligt för nästa steg borde rimligtvis vara att Båda fungerar.
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Tänk om min häst kunde vara sådär snygg i hullet och inte se ut som en flodhäst hela tiden. :D

Superläcker och snyggt grå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
868
Svar
183
· Visningar
14 158
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 141
Senast: corzette
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 838
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp