Bukefalos 28 år!

Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

TACK! Så prydligt såg det dock inte ut hela tiden för det är väldigt spännande att ha en mötesskygg häst på framridningar. Nu var det ändå utomhus i en ganska rymlig paddock.. Men såhär såg det ut stundtals:
Motala22april2012114.jpg

Motala22april2012115.jpg

Motala22april2012116.jpg

Motala22april2012117.jpg


Tack MaryMary för att du agerade fotograf! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Haha, det där är ju bilderna man sparar någonstans på datorn och glömmer bort :angel:




Här är en annan skön inte helt ovanlig syn i mitt stall när det kommer till mig och min pålle....

"komsi komsi, vattenspiltan är inte farlig idag heller. det inte den här dagen heller du ska gå under lille pålle, du brukar faktiskt stå i den här minst en gång om dagen ca 200 dagar om året så.... snälla, kom nu..."

spolen.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

haha dööör för bilden med den köttätande sopspiltan =)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

:rofl: Sådär ser det ut när jag och Stella ska gå ut på promenad, förbi ett hus som hon hatar. :devil:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Haha sådär gör Ninja också när hon får syn på ena hörnet på ridbanan. Det är säkert helt normalt för dressyrhästar ;)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Söt häst du har, han passar bra i brunt. Hur gammal är han och hur länge har du haft honom? Är det en kallblodstravare?
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Ja om det ändå vore så väl att det är fasta ting som hon tittade på och får spel för. Tyvärr är det andra hästar som hon är rädd för och då utför hon de mest märkliga skolorna. :grin: Fast jag börjar bli riktigt bra på att förutspå vart andra ryttare är på väg numera så att jag inte sätter henne i de situationerna allt för ofta på framridningarna. :laugh:

Hemma försöker vi dock arbeta mycket med det och då är verkligen hoppträningarna guld värda!
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jag förstår att framridningarna kan vara spännande. Hon ser väldigt spänstig ut :) Blir sugen på att använda Florencio om jag nu skulle få för mig att betäcka något av stona nästa år.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Hahhaa! Det är ju just det att han är inte rädd! Men han måste ju bara testa varenda eviga dag, kanske att han en dag slipper liksom...

Men om man viftar med en morot framför näsan på honom så travar han in utan att blinka :grin:

Det är väl därför man bara måste älska sina hästar, för alla sånna här påhitt och egenskaper dom har för sig :love:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

:rofl: Haha vad kul att du lägger upp dom där bilderna också. Jag tänket efter ettag när jag bara tagit kort på när hon sköter sig, att jag ska vara berädd när hon gör såna där saker också :D Knäppis F...

Det var ju snyggt när hon gjorde typ trevarvs piruett fast på bara bakbenen :D
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jaha, där ser man :) Ursäkta min okunskap, tyckte han såg ganska grov ut.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Ja jag är ju partisk förstås men gillar verkligen Florencio-ungarna! Min är otroligt snäll men väldigt vaken och med mycket nerv vilket gör det lite spännande ibland. Lexus är ju tex. ljuvlig och verkar oerhört hygglig och okomplicerad.

Var inte din också född -05? Jag vill se nya foton eller film! (fast film vågar man väl inte lägga ut med tanke på diskussionen i tävlingstråden! :grin:)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Haha jag bjuder på det, allt kan ju inte vara perfekt jämt och det är ju påbörjan på piruett-jobb förstår du väl! :angel:

Vi vill se bilder på Gullan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
868
Svar
179
· Visningar
13 837
Senast: Fiorano
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 139
Senast: corzette
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 838
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp