Bukefalos 28 år!

Cane corso!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cane corso!?

Åh men gud :love:

Vi kan byta om du vill? Du kan få två av mina, som kompensation för storleken ;) Så kan jag få den där!
 
Sv: Cane corso!?

Nej men GUD, vilken UNDERBAR liten krabat! I'm in LOVE:love:
 
Sv: Cane corso!?

Otroligt söt valp! Underbara ögon :love: Men de kommer väl inte förbli blåa?

Är den svarta längst till vänster såld? :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Cane corso!?

Otroligt söt valp! Underbara ögon :love: Men de kommer väl inte förbli blåa?

Är den svarta längst till vänster såld? :angel:

Nej de bör inte förbli blå, alla har blåa ögon nu när de är så små, först om några veckor börjar man se hur ögonen blir.
De grå/blå brukar få rätt ljusa ögon (vilket jag egentligen inte är så förtjust i) men i de här linjerna finns blå hundar med mörkare ögon så vi får se tiden an.

Den till vänster på "gruppbilden" är Halo, min sambo blev störtkär i henne, tyvärr är alla valparna tingade men man vet ju aldrig ....

Åh men gud :love:

Vi kan byta om du vill? Du kan få två av mina, som kompensation för storleken ;) Så kan jag få den där!

Nog för att dina är totalt underbara och väcker ett enormt habegär hos mig.... men den här lilla klumpen byter jag inte bort för allt smör i småland.
 
Sv: Cane corso!?

Gulli-gulligaste Luddevalparna :love: Förvalta Figge väl, han har lite att brås på ;):rofl:
 
Sv: Cane corso!?

Äsch, jag förstod att du skulle säga så. Himla typiskt!

Men om jag slänger in Monstret då? Vi har nyss spenderat en hel promenad, argumenterandes om vem som har rätt. Får man kasta sig efter varenda löv som blåser iväg eller inte? Monster anser stenhårt att hon fortfarande har rätt, man FÅR göra så.
Och ja, det blåser ju en del här på Österlen om man säger som så...

:crazy:
 
Sv: Cane corso!?

Äsch, jag förstod att du skulle säga så. Himla typiskt!

Men om jag slänger in Monstret då? Vi har nyss spenderat en hel promenad, argumenterandes om vem som har rätt. Får man kasta sig efter varenda löv som blåser iväg eller inte? Monster anser stenhårt att hon fortfarande har rätt, man FÅR göra så.
Och ja, det blåser ju en del här på Österlen om man säger som så...

:crazy:

Oh nu börjar det bli lockande, men jag får nog allt behålla min lilla blå, han är trots allt lite av en "ödet" valp. Exakt de linjer jag vill ha och så föds han blå :love:
Mitt allra första inlägg i den här tråden för snart 1 år sedan var ju :
Efter många turer och funderingar fram och tillbaka ang rasval lutar jag nog åt att en CC får bli min nästa hund, allra helst en blå:love:

Dessutom, nog för att min sambo är tålig vad det gäller vårt djurantal och har resignerat i den frågan, men skulle jag komma hem med tre Amstaffar istället för en liten CC valp så skulle nog till och med han lyfta på ögonbrynen. ;)
 
Sv: Cane corso!?

Jag tror nog att sambon skulle flytta därifrån, om han fick hem mitt Monster :D (Hon passar i sitt namn till 100% ;))

B-kullen%204v%20939.jpg


:angel:
 
Sv: Cane corso!?

Fast IBLAND, så är hon lugn. Det händer kanske 3-4 ggr om dagen, i korta stunder. Mycket korta stunder :angel:

B-kullen%204v%20967.jpg


Då kan det faktiskt kännas som att hon inte behöver hamna på Blocket....
 
Sv: Cane corso!?

Ytterligare några veckor har passerat och skruttan har bott in sig ordentligt nu och är så okomplicerad och charmig så jag vet inte vad.

Dessutom växer hon som ogräs, så här är lite nya bilder på nu 13 veckor gamla Fendi.

fendi11kr.jpg

Det syns att hon kommer ifrån Magnuslunds ;)
Grattis hon ser fin ut
 
Sv: Cane corso!?

JA trodde du var mer noga vad gäller HD å ändå var du intresserad av cindy/cocoon. Mäskligt :devil:
 
Sv: Cane corso!?

JA trodde du var mer noga vad gäller HD å ändå var du intresserad av cindy/cocoon. Mäskligt :devil:


Va!??? (Hur vet du det och vem är du?)

Ja Cindy/Cocoon var ett andrahands-alternativ jag eventuellt kunde tänka mig om jag inte kunde få en valp ur den kull jag helst vill h från ( och fick, dvs Fendi )

Men även både Cindy och Coocoon är HDfria, Cindy HD B Cocoon HD A så vad menar du !?
 
Sv: Cane corso!?

Va!??? (Hur vet du det och vem är du?)

Ja Cindy/Cocoon var ett andrahands-alternativ jag eventuellt kunde tänka mig om jag inte kunde få en valp ur den kull jag helst vill h från ( och fick, dvs Fendi )

Men även både Cindy och Coocoon är HDfria, Cindy HD B Cocoon HD A så vad menar du !?

Ja men 1 på armbågarna ;) visste att det var nåt dumt av mej att skriva HD (my misstake sorry)

Du har själv skrivit här i tråden ju...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Cane corso!?

De flesta kan vara smått nyfiken på en hel del kullar, utan att för den delen vara intresserad av att faktiskt köpa en valp i slutändan..



Självklart men då gäller det att förövrigt inte vara kritisk mot andra....
 
Sv: Cane corso!?

Så du menar att bara för att man är nyfiken på något, så får man inte vara kritisk :confused:

Intressant resonemang..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Går i planerna på att skaffa en cane corso, men har läst runt en del och även hört från andra att deras mentalitet inte alltid är så...
2
Svar
37
· Visningar
5 523
Senast: Monstermom
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
13 989
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Finns det olika corsos? Jag trodde det bara fanns cane corso,i en annons såg jag cane corso italiano,same shit diffrent name?? Hur är...
2
Svar
31
· Visningar
6 232
Senast: Abova
·
D
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att köpa hund och har totalt förälskat oss i rasen Cane corso. Det jag har läst om rasen så verkar dom passa med...
2
Svar
30
· Visningar
25 556
Senast: Minerva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp