Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag tror (men är inte helt säker) att han köpts tillbaka till Irland. En av Smokey Duncans söner var det i alla fall.

Vart stod han innan dess? Kan du ngn historik så berätta:) Alltid kul å veta...vad var mankhöjden på honom?
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Vart stod han innan dess? Kan du ngn historik så berätta:) Alltid kul å veta...vad var mankhöjden på honom?

Uppfödare är Mr Malachy Sweeney, Bunowen, Ballyconneely, Co Galway
Ägare vid stamboksföring: Mr Dermot Gordan, Ballintubber, Kincon, Ballina, Co Mayo

Enligt stamboken så är han 148cm.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hej! Funderar på att köpa ett övervuxet sto. Och vill gärna veta mer om hennes stam

e. Spinway Corona-Tulira Highball-Blue Chief

Vet lite om corona men inte de övriga.

Hon heter Hagens Zamona och om någon har stamboken då hon blev stamboksförd RC 1083. Undrar vad hon fick för utl och för poäng samt värdebokstav

Har haft ett föl 2002 som heter Hagens Damon, vet någon mer om honom vill jag gärna veta det med.

Även hennes mamma Hagens Ramona RC 821 vill jag veta mer om

Jätte tacksam för svar!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hej! Funderar på att köpa ett övervuxet sto. Och vill gärna veta mer om hennes stam

e. Spinway Corona-Tulira Highball-Blue Chief

Vet lite om corona men inte de övriga.

Hon heter Hagens Zamona och om någon har stamboken då hon blev stamboksförd RC 1083. Undrar vad hon fick för utl och för poäng samt värdebokstav

Har haft ett föl 2002 som heter Hagens Damon, vet någon mer om honom vill jag gärna veta det med.

Även hennes mamma Hagens Ramona RC 821 vill jag veta mer om

Jätte tacksam för svar!

Hej!

Det låter ju intressant!

Hagens Zamona har på utställning fått poängen: 8 7 8 8 7 = 38p. Så det är ju ett starkt silver, vet dock ej utlåtandet eller avelsvärdes bokstav..

Finns bilder både på henne, Damon och andra i stamtavlan också, om du går in på Aramennoc: www.aramennoc.se

Hagens Ramona är premierad AB, hon har tilldelats Guld på utställning, och är ett diplomsto.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Ja det låter intressant. Hon hade dock en halv grads hälta i 10 steg i sommras. Är det allvarligt?
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Om det är allvarligt eller ej beror ju på vad hältan beror på och vad man tänkt använda hästen till.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Ja det låter intressant. Hon hade dock en halv grads hälta i 10 steg i sommras. Är det allvarligt?

Instämmer med föregående! Kolla upp diagnosen noga och be att få kopior på behandlingsförloppet från veterinären samt utgågen av det hela. Man måste dra skillnader mellan att det är en ex "ren överansträngning" som läker ut med vila eller en kronisk skada som inte blir bättre med tiden. Ta hjälp av ngn som kan utläsa det hela! Lycka till ;)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

hej klnf..

jag är den som har uppfostrat zamona i somras och även ridit henne i snart 3 år på säbyholm där hon bor och jag går i skola.

hon är mitt projekt arbete i årskurs 3 för just : tillridning av probmel häst.

är du intresserad av henne? maila mig gärna så kan ja berätta allt om henne och skicka as fina bilder osv..
mvh cassandra

cazi_89@hotmail.com
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hejsan! Jag såg att du skrev att du ville avla med Brantshammar belldara... Det är så att jag faktiskt känner en avkomma ifrån honom:) tänkte att det är kanske lite roligt att veta..
Han är 22 år i maj och är jättebusig! Jag tycker jättemycket om honom!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hejsan! Jag såg att du skrev att du ville avla med Brantshammar belldara... Det är så att jag faktiskt känner en avkomma ifrån honom tänkte att det är kanske lite roligt att veta..
Han är 22 år i maj och är jättebusig! Jag tycker jättemycket om honom!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hittade den här av en slump.

Så det kan gå... Det är ett år sedan jag tog hem Neffi med gulbrunt stoföl i magen.

Och vad blev det kvar? Ingenting. :(
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hittade den här av en slump.

Så det kan gå... Det är ett år sedan jag tog hem Neffi med gulbrunt stoföl i magen.

Och vad blev det kvar? Ingenting. :(

Livet kan verkligen vända när man minst av allt anar det. :cry:
Hos mig har livet vänt åt andra hållet. :laugh:Jag är numera en stolt ägare till ett gulbrunt connemara sto, med samma linjer som min gamla Tio Pepe. Hon är nu hos Hagens D'Arcy och vi inväntar nervöst en brunst. Vem vet, jag kanske lägger welsharna på hyllan och startar ett connemara stuteri istället.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Det vet jag inte. Det var vad jag hade beställt.

Innan hon avlivades så visade hon mig dessutom ett stoföl när jag sov och även efter avlivningen.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Har damen månne fått värmeslag !? :eek:

Läste du inte i årsboken att jag egentligen skulle ha ett gulbrunt connemara sto för 7 år sedan då jag köpte Ida:D
Jag har alltid drömt om ett connemara sto:love:

LIl-sis: stammen är gammal. e Julius (ee Lambay Inver, en hingst jag vill ha i stammen) ue Clifden Wind uuu Cait RC 43, tror det var en artikel om henne i Ridsport för ett tag sedan.

Pottan i sig har tävlat FT på SM nivå, vann så sent som för någon vecka sedan en FT klass. E.Ljungstorp tyckte hon var välbibehållen för sin ålder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 386
Senast: hastflicka
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 797
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 877
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 993
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp