Bukefalos 28 år!

Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Dom sista avkommorna är födda -90 så dom borde ju vara vid liv!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jo, vet att det finns en Ronja Rövardotter som man tagit föl på.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Bra initiativ till en enskild diskussionstråd:)

Jag är nyfiken på att höra vad ni använder era connemaror till? Tränar / tävlar ni i hopp/dressyr/fält/körn. mm?
Har en connemara valack, sen juni. han är född 2000. Vi har nollat la hopp, och tanken är att vi ska rida hoppning o fälttävlan då han är "modig" och tycker att det är otroligt roligt att hoppa, både på bana och i skogen!
Dressyr måste han väl gå lite iaf, även om jag inte tycker att det är så nödvändigt:P Men får väl göra det för mammas skull:smirk:

Gino är e. Kamik Breeze, u. Gina Second-Finney Master
Bilder: http://Ginofino.blogg.se
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Han va halt på visning och sedan blev det trassel om vem som ägde honom...
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag undrar en sak, angående Kallemero, han har en avkomma som heter Hagbard. Mamman heter Lovöns Destiny. Jag undrar om det är någon som vet han finns, borde vara ungefär fyra fem år gammal nu?
Den betäckningen skedde när han inte var godkänd, troligtvis en tjuvbetäckning eftersom dom gick i hagarna brevid varandra och sedan hade någon av hoppade in till den andra...
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Verkar fin, din Gino. :)

På bilderna så ser det ut som att hoppa är det bästa han vet! :D
Och om man kollar på stammen så har han ju alla förutsättningar för det.. ;)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

I helgen så kastrerades min lille älskling. *stackare*. Så nu skulle han ju ha pencillin sprutor som vi själva skulle ge honom i några dagar framöver. Jag har aldrig gett någon någon spruta.. Tål inte sånt... Men jag fick ju bita ihop, och göra det för Aragorns skull. Så nu måste jag faktiskt skryta lite att jag klarade av det! Känner mig inte liiite så mallig! ;) haha!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Va duktig du är. Jag hatar oxå att ge sprutor men gör det om jag måste. Men händer skakar efteråt... Har nämligen en gång orsakat en pencillin chock på min mammas häst. Och det var ingen rolig sy:eek:
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hej alla
Har ni som är medlem i SCS fått eran tidning nu? Jag har nämligen fortfarande inte fått den.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Usch då!! :eek: Vad hemskt!! Hoppas att allting slutade väl!!

Ja, man får väl bita ihop och göra det för hästens skull! Jag skakade också efteråt... Men samtidigt så var det roligt att kunna klara det själv!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Nä jag har inte fått tidningen, å andra sidan bor jag ju mitt i obygden och allt tar extra tid här....
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Är det någon som har skickat i passhandlingarna för sina årsföl? Någon som fått tillbaka något pass? Det verkar ta en himla tid i år!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag skickade in handlingarna för min fjolårsföl (f. 05) i oktober förra året. Har inte fått några pass än!!:crazy:
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag bor på Väddö, en ö med broförbindelse. Vätö ligger tvärs över vattnet, bara 10 min med båt, desto längre med bil dock....
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag bor på Väddö, en ö med broförbindelse. Vätö ligger tvärs över vattnet, bara 10 min med båt, desto längre med bil dock....

Been there, done that :smirk:
Körde deras båt där. Stannade och åt pizza på Väddö eller Gräddö, minns aldrig vilket :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 457
Senast: hastflicka
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 012
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 134
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 246
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp