Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, ja jag skulle också kunna tänka mig att gymma med en partner eller jogga/åka skidor/cykla m.m. Vilket jag gjort tidigare. Men det finns inte så många gymtjejer. Misstänker att det är mkt vanligare med gymkillar på tinder :D.
Och jag som just satt och var lite irriterad på alla gymbilder på svettiga tjejer! Fast det är väl deras intresse och det målet blir väl då uppnått med att jag sorterat bort mig själv.
Så på så vis någon bild som visar att du har det som intresse är väl okej - behöver ju inte vara den där där du står och spänner dig och bara visar rutorna och välfylld träningsbyxorna.
 
Jag tycker att ha krav och skrivna kravlistor på Tinder är två olika saker. Alla har krav (förhoppningsvis). Men när man har några sekunder på sig att göra ett gott intryck och väljer att använda det utrymmet till att skriva vad en har för krav på motparten, i stället för att lägga krutet på att presentera sig själv på ett trevligt sätt, så framstår man i mina ögon som en ganska oskön person.
Det kanske finns en balans? Allt måste inte vara antingen eller. Om en sak är totalt fetnej så tycker jag att det är lämpligt att ta upp. Inte som "du får inte ha barn". Man kan skriva "jag är obunden av barn/yada yada och jag söker efter någon i en liknande situation"
 
Jag tänker annorlunda och har därför skrivit att jag inte passar med osäkra människor. Inget egentligt krav men ändå en väldigt tydlig signal om vilka människor som inte kommer göra mig lycklig och vice versa.
Hur definierar du en osäker människa? Tror du att en, för dig, osäker människa definierar sig på samma sätt?
 
Jo, dels det. Men gick främst på att det kryllar av tjejer på gymmen här :) Nu går jag visserligen på ett tjejgym så det kanske inte är så konstigt. Men även Friskis och Fitness 24/7 var fullt med tjejer i min ålder. Lite mer grabbar, men ändå typ 60/40 uppdelning. Gymbilder på Tinder kanske inte är lika vanligt hos tjejer, kanske mer yoga i så fall. Men på gymmen hänger dom i alla fall.

Ja, men det kryllar av tjejer på gymmet här också... bara de att dom flesta är på gruppassen. Typ, yoga, zumba, bodypump osv. Ute i själva gymdelen är det kanske 80/20 uppdelning som best.
 
Ja men vilka dessa är måste ändå vara högst individuellt. Inkomst är t ex en sak som påverkar en människas (möjlighet till) livsstil, ändå är det väl inte något som tas upp mer direkt.

Kan komma på många saker som är relevanta i en relation, men undrar hur en sådan första dejt skulle se ut där frågorna ställs :D

Vill du skaffa barn?
Vad röstade du på i senaste valet och varför?
Vart vill du bosätta dig vid eventuell familjebildning?
Vilken inkomst har du?
Hur är mina eventuellt framtida svärföräldrar?
Har du några psykiska problem?
Är du bra i sängen?
Tar du hand om hemmet?
Kan du tänka dig att ha djur?

Ja, osv osv. Jag har träffat frukostkillen sedan september och enbart hunnit ta mig igenom ett fåtal av dessa frågor :p
 
Ja men vilka dessa är måste ändå vara högst individuellt. Inkomst är t ex en sak som påverkar en människas (möjlighet till) livsstil, ändå är det väl inte något som tas upp mer direkt.
"God och välordnad ekonomi" "är boende i attraktivt område" - är uttryck som återkommer inte helt sällan om vilka karlar kvinnorna söker.
 
Ja, men det kryllar av tjejer på gymmet här också... bara de att dom flesta är på gruppassen. Typ, yoga, zumba, bodypump osv. Ute i själva gymdelen är det kanske 80/20 uppdelning som best.
Inte tänkt tanken att det kanske blir så då () karlar glor mer än vad de tycker är bekvämt?
 
Inte tänkt tanken att det kanske blir så då () karlar glor mer än vad de tycker är bekvämt.

Jag vet inte riktigt vad det beror på. Istället är det ju en väldig obalans på gruppassen. Det är väldigt få killar på yoga passen tex.
 
Jo, dels det. Men gick främst på att det kryllar av tjejer på gymmen här :) Nu går jag visserligen på ett tjejgym så det kanske inte är så konstigt. Men även Friskis och Fitness 24/7 var fullt med tjejer i min ålder. Lite mer grabbar, men ändå typ 60/40 uppdelning. Gymbilder på Tinder kanske inte är lika vanligt hos tjejer, kanske mer yoga i så fall. Men på gymmen hänger dom i alla fall.

Dom hänger mycket på gymmet här högt uppe i norr också :)
+ @Hero
 
Fick äntligen knäppa till kollegan lite. Han har ju som bekant betett sig rövhattigt och drygt.
Han började klanka ner på yogan idag igen, och sa att han inte tänker gå förrän han ser resultat på mig.

Förklarade då att man ser inte resultatet på jobbet utan på andra ställen :D

Han fattade direkt, och blev knäpptyst. Äntligen!
Kanske omoget av mig, men kändes väldigt skönt!
 
Men urk :nailbiting: För mig att det viktigt att en eventuell partner inte har en kass ekonomi och dränkt i SMS-lån och Kronofogden skulder. Men sånt märker man väl när man dejtar.
Dessvärre så märks nog sådant inte alltid. Därav inte fel att var och en gör rätt för sig. Men då får det man gör med vara avpassat så båda har rimligt råd.
 
Jag vet inte riktigt vad det beror på. Istället är det ju en väldig obalans på gruppassen. Det är väldigt få killar på yoga passen tex.

Handlar det inte om vilka resultat man vill uppnå? Många tjejer tror (fortfarande tyvärr) att det ska bli bulkiga av styrketräning och väljer därför lättare tyngd och cardio. Vilket erbjuds på pass. Medan många män är ute efter just att bygga muskler och hänger därför i gymmet och lyfter tungt?

Jag har aldrig upplevt gloende män som ett större problem på gymmet. Men kanske också beror på att jag inte blir störd av blickar, det vet jag inte. Såvida det inte är långa slemmiga blickar, men det tycker jag som sagt inte att jag upplevt så värst.
 
Fick äntligen knäppa till kollegan lite. Han har ju som bekant betett sig rövhattigt och drygt.
Han började klanka ner på yogan idag igen, och sa att han inte tänker gå förrän han ser resultat på mig.

Förklarade då att man ser inte resultatet på jobbet utan på andra ställen :D

Han fattade direkt, och blev knäpptyst. Äntligen!
Kanske omoget av mig, men kändes väldigt skönt!
Heja! Hoppas där var folk omkring med!
 
Jag vet inte riktigt vad det beror på. Istället är det ju en väldig obalans på gruppassen. Det är väldigt få killar på yoga passen tex.
Du får väl bidra med balansen då - gå på yogapass mest varenda dag. Kanske finns morgonpass med - slita ut dig såpass att du inte ids glo efter tjejer!
 
@Milosari - jag håller med om att om man söker tillfälliga kontakter så är det helt oväsentligt men för mig och uppenbarligen en del andra så är det en viktig faktor om man söker något mer varaktigt.
 
Handlar det inte om vilka resultat man vill uppnå? Många tjejer tror (fortfarande tyvärr) att det ska bli bulkiga av styrketräning och väljer därför lättare tyngd och cardio. Vilket erbjuds på pass. Medan många män är ute efter just att bygga muskler och hänger därför i gymmet och lyfter tungt?

Jag har aldrig upplevt gloende män som ett större problem på gymmet. Men kanske också beror på att jag inte blir störd av blickar, det vet jag inte. Såvida det inte är långa slemmiga blickar, men det tycker jag som sagt inte att jag upplevt så värst.

Ja, precis. Det är nog den främsta anledningen :).
Dock tycker jag dom gymtjejer som har bilder från gym ofta ser ganska bulkiga ut. Så det är nog helt omöjligt som tjej heller :p.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Dessvärre så märks nog sådant inte alltid. Därav inte fel att var och en gör rätt för sig. Men då får det man gör med vara avpassat så båda har rimligt råd.

Det beror på lite vad man pratar om. En välordnad man med låg inkomst är en sak, eller en man som av goda anledningar är skuldsatt. Jag struntar i om någon är fattiglapp om det finns rimliga skäl till varför det är så. Då kan vi anpassa vad vi gör så båda har råd. Alternativt så bjuder jag, jag är rätt bjussig av mig när jag gillar någon. Men en slarver skulle jag aldrig dejta, som drunknar i lån för att hen festar och shoppar och sedan slänger räkningarna när dom kommer. Det är ett personlighetsdrag mer än en ekonomi, tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 459
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
2 3
Svar
42
· Visningar
534
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 316
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp