Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså oh holy lord vad spanjoren kunde ligga!!! Han började berätta att han börjat hålla på med tantrasex och jag blev lite.. överrumplad först, men DET VAR JU MAGI!!! Så tragiskt att jag spenderade 5 år av livet med vad jag trodde var bra sex, det var det ju verkligen inte, har jag fått erfara nu. Bättre sent än aldrig :laugh:

Förresten, hur ser ni på att ghosta någon på Tinder, som ni redan börjat prata med och kanske lite löst bestämt att träffa? Verkar vara en helt okej snubbe men känner bara njae. Snällast är ju att säga att man inte har lust just nu, men jag är feeeeg, haha.
 
Alltså oh holy lord vad spanjoren kunde ligga!!! Han började berätta att han börjat hålla på med tantrasex och jag blev lite.. överrumplad först, men DET VAR JU MAGI!!! Så tragiskt att jag spenderade 5 år av livet med vad jag trodde var bra sex, det var det ju verkligen inte, har jag fått erfara nu. Bättre sent än aldrig :laugh:

Förresten, hur ser ni på att ghosta någon på Tinder, som ni redan börjat prata med och kanske lite löst bestämt att träffa? Verkar vara en helt okej snubbe men känner bara njae. Snällast är ju att säga att man inte har lust just nu, men jag är feeeeg, haha.
Det är inte farligt (men rakryggat och sjysst) att säga typ "har känt efter, och jag tror att det ändå är bäst att vi inte ses" eller nåt sånt. Dags att ta ansvar ;) Att ghosta är jättefult, tycker jag!!
 
"Hamnade"... Du lade ju aktivt ut bilderna på snapchat. Som man bäddar får man ligga, tycker jag passar in här nu. Sorry.
Saker händer, och ibland blir det fel. Låt människorna snacka! Du och TK vet vad som hände - det räcker gott och väl.
Ja, ja märk ord varför inte. Jag mår redan dåligt över detta, jag behöver inte fler pekpinnar. :(
Det är lätt att vara efterklok, ja va påverkad av alkohol och la upp suddiga bilder på fyllan, ja va glad och hade aldrig i min vildaste fantasi trott att någon skulle känna igen honom.
Hade det bara varit att de snackar hade det väl inte varit något, men när det känns som de aktivt försöker sabba för mig så det blir ett arbetsmiljö problem, då är det inte roligt längre. Jag ångrar bittert att jag ens la upp något, ska aldrig någonsin lägga upp något igen. Det var aldrig min tanke att det skulle bli sånt här levande av en oskyldig bild. :cry:
 
Ja, ja märk ord varför inte. Jag mår redan dåligt över detta, jag behöver inte fler pekpinnar. :(
Det är lätt att vara efterklok, ja va påverkad av alkohol och la upp suddiga bilder på fyllan, ja va glad och hade aldrig i min vildaste fantasi trott att någon skulle känna igen honom.
Hade det bara varit att de snackar hade det väl inte varit något, men när det känns som de aktivt försöker sabba för mig så det blir ett arbetsmiljö problem, då är det inte roligt längre. Jag ångrar bittert att jag ens la upp något, ska aldrig någonsin lägga upp något igen. Det var aldrig min tanke att det skulle bli sånt här levande av en oskyldig bild. :cry:
Vi gör alla misstag, och det enda vi kan göra åt det är att försöka ta lärdom av dem.

Det jag läste i den andra tråden om hur dina kollegor gör är jättefult och kan nog, som någon annan skrev, klassas som mobbning. Dags för chefen att ta tag i den biten!!
 
Alltså oh holy lord vad spanjoren kunde ligga!!! Han började berätta att han börjat hålla på med tantrasex och jag blev lite.. överrumplad först, men DET VAR JU MAGI!!! Så tragiskt att jag spenderade 5 år av livet med vad jag trodde var bra sex, det var det ju verkligen inte, har jag fått erfara nu. Bättre sent än aldrig :laugh:

Förresten, hur ser ni på att ghosta någon på Tinder, som ni redan börjat prata med och kanske lite löst bestämt att träffa? Verkar vara en helt okej snubbe men känner bara njae. Snällast är ju att säga att man inte har lust just nu, men jag är feeeeg, haha.

Haha!
Jag tycker det är kul att läsa om, mindre kul i praktiken.
Mitt tålamod klarar dock inte av det :p

Jag ghostar hej vilt.
 
Ja, ja märk ord varför inte. Jag mår redan dåligt över detta, jag behöver inte fler pekpinnar. :(
Det är lätt att vara efterklok, ja va påverkad av alkohol och la upp suddiga bilder på fyllan, ja va glad och hade aldrig i min vildaste fantasi trott att någon skulle känna igen honom.
Hade det bara varit att de snackar hade det väl inte varit något, men när det känns som de aktivt försöker sabba för mig så det blir ett arbetsmiljö problem, då är det inte roligt längre. Jag ångrar bittert att jag ens la upp något, ska aldrig någonsin lägga upp något igen. Det var aldrig min tanke att det skulle bli sånt här levande av en oskyldig bild. :cry:

Men på snapchat får du ju ett meddelande om ngn tar en screenshot, har du fått det? Bara skaka av dig allt och gå vidare, förstår om det blir jobbigt på din arbetsplats men om du hör något av någon så är det bara att säga rakryggat om det är ngn som har problem med dig så kan ni ta den diskussionen tillsammans, med chefen, annars kan de bry sig om sitt. Vet att du inte vill, men börja fundera på att byta arbetsplats.
 
Skriver med en intressant kille på Tinder just nu! Oftast brukar jag vara sådär halvintresserad när jag går på dejt och så får man se hur det blir på plats. Men den här killen verkar riktigt skoj! Han är snygg, har humor och är från orten som jag. Låter fint det!

Måste också säga att det är underligt hur mycket tillfälligheter spelar in. Han som jag var på dejt med för några veckor sedan hade jag swipat vänster på flera gånger. Sen plötsligt en dag så stannade jag upp vid hans profil och undrade varför jag gjort det, han verkar ju toppen? Vi var på dejt och jag föll pladask. Det gjorde ju dock inte han så trist för mig. Han jag pratar med nu hade jag också swipat vänster på flera gånger. I höstas blev det höger och vi skrev lite, men jag var distanserad och inte så taggad på dejting just då. Slutade med att jag tog bort min Tinder innan vi hann ses. Nu matchade vi igen och har hållit konversationen igång. Han verkar som sagt jätterolig och jag sitter här och fnissar. Trots alla vänsterswipe och bristande intresse från min sida tidigare. Det gäller verkligen att vara på rätt humör för att det ska klaffa, oavsett vem det är.
 
Måste också säga att det är underligt hur mycket tillfälligheter spelar in. Han som jag var på dejt med för några veckor sedan hade jag swipat vänster på flera gånger. Sen plötsligt en dag så stannade jag upp vid hans profil och undrade varför jag gjort det, han verkar ju toppen? Vi var på dejt och jag föll pladask. Det gjorde ju dock inte han så trist för mig. Han jag pratar med nu hade jag också swipat vänster på flera gånger. I höstas blev det höger och vi skrev lite, men jag var distanserad och inte så taggad på dejting just då. Slutade med att jag tog bort min Tinder innan vi hann ses. Nu matchade vi igen och har hållit konversationen igång. Han verkar som sagt jätterolig och jag sitter här och fnissar. Trots alla vänsterswipe och bristande intresse från min sida tidigare. Det gäller verkligen att vara på rätt humör för att det ska klaffa, oavsett vem det är.
Det där är en sån fråga jag brukar kämpa med i skallen. Vad är rätt egentligen? Att sluta försöka eftersom personen sa nej eller att fortsätta? Ibland så fungerar det uppenbarligen så som du säger beroende på humör, livssituation osv och ibland så kommer det aldrig bli något oavsett.

Nu tänker jag främst på mer irl och inte just tinder eftersom där är det bara svepa vänster men samma fenomen händer ju även irl.
 
Haha!
Jag tycker det är kul att läsa om, mindre kul i praktiken.
Mitt tålamod klarar dock inte av det :p

Jag ghostar hej vilt.

Jag ghostar ocksa hejvilt - har man inte ens traffats tycker jag verkligen det ar ok att bara avmatcha om man forlorar intresset. Har man traffats och inte ar sa sugen pa att traffas igen sa tycker jag att man kan lamna det dar ocksa, med undantaget att om den andra skriver efter forsta traffen och vill traffas igen, sa bor man nog saga "nej tack" lite fint.

En van gick pa en dalig dejt dar killen darefter skickade ett meddelande om att han inte ville ses mer - vilket bara kandes som att hon blev dumpad tva ganger!
 
Det där är en sån fråga jag brukar kämpa med i skallen. Vad är rätt egentligen? Att sluta försöka eftersom personen sa nej eller att fortsätta? Ibland så fungerar det uppenbarligen så som du säger beroende på humör, livssituation osv och ibland så kommer det aldrig bli något oavsett.

Nu tänker jag främst på mer irl och inte just tinder eftersom där är det bara svepa vänster men samma fenomen händer ju även irl.

Förstår precis. Det finns nog inget enkelt svar där, men min inställning är generellt att man alltid kan fråga en gång till. Varför inte chansa om man har en känsla av att det kanske blir ett annat svar denna gång? Det värsta som kan hända är ju att man får nej igen. Tre, fyra gånger kanske man ska undvika dock för att inte göra personen obekväm. Och kanske för att behålla någon form av stolthet :D
 
Det jobbiga där är ju att man får gallra så mycket. Känns som av 100 personer är 99 idioter och 1 vettig (alltså inte bara ointressanta utan verkligen idioter). Men jag har hittat några både intressanta och vettiga.
Har ni några tips på hur man kan sortera vilka som verkar vettiga att skriva till? Tittar på man på deras profiler, bilder?

Nu tänker jag mer generellt än bara just BC utan på alla liknande sidor, hur väljer ni vilka ni ska skriva till? Kollar ni presentationerna noga och sen skickar iväg ett mail eller är det mer på magkänslan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 314
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 285
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp