Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojojoj, vilken het dejt det blev :love:
Han var så mycket bättre än i mina vildaste fantasier. Champagne och chokladdoppade jordgubbar på rummet, mer bubbel på vinbaren och sen en skaldjursplatå. Mycket skratt, intressanta samtal och väldigt flirtig stämning hela kvällen. Klassisk hisskyss och en superhet natt. Ångrar inte en sekund att jag åkte lite sådär spontant på kryssning :D
 
Dejten blev 1,5h. Han va supertrevlig och normal verkligen. Attraktionsmässigt däremot kände jag inget. Han vill ses igen och jag har sagt ja. Jag ska ge det en chans till. Jag tycker sånt här är så jobbigt! När man klickar bra men är osäker på om attraktionen kan komma senare eller inte. Jag brukar ge det två dejter, men kanske är bättre att inte göra det.
 
Dejten blev 1,5h. Han va supertrevlig och normal verkligen. Attraktionsmässigt däremot kände jag inget. Han vill ses igen och jag har sagt ja. Jag ska ge det en chans till. Jag tycker sånt här är så jobbigt! När man klickar bra men är osäker på om attraktionen kan komma senare eller inte. Jag brukar ge det två dejter, men kanske är bättre att inte göra det.
Snällt att ge det två gånger. men jag brukar vete efter några minuter.
 
Dejten blev 1,5h. Han va supertrevlig och normal verkligen. Attraktionsmässigt däremot kände jag inget. Han vill ses igen och jag har sagt ja. Jag ska ge det en chans till. Jag tycker sånt här är så jobbigt! När man klickar bra men är osäker på om attraktionen kan komma senare eller inte. Jag brukar ge det två dejter, men kanske är bättre att inte göra det.
Tycker det är bra att ge det två gånger. Efter andra gången brukar det klarna för mig iaf.
 
Dejten blev 1,5h. Han va supertrevlig och normal verkligen. Attraktionsmässigt däremot kände jag inget. Han vill ses igen och jag har sagt ja. Jag ska ge det en chans till. Jag tycker sånt här är så jobbigt! När man klickar bra men är osäker på om attraktionen kan komma senare eller inte. Jag brukar ge det två dejter, men kanske är bättre att inte göra det.


Ha, min första snubbe har jag träffat 3 gånger och det är ingen jätteattraktion där, men har jag inget bättre för mig säger jag inte nej till en dejt o lite hångel ändå :p
 
Varför skriver typ hälften av alla kvinnor på Tinder att de är poly (alltså de som söker efter kvinnor) när väldigt få män gör det? (kan alltså bara se män som söker kvinnor)
Framför allt är det många kvinnor som jag skulle swipa höger på poly, om de inte vore just poly..
Kommer poly ofta som en bieffekt när kvinnor inser att de inte är straighta? (männen vet jag som sagt inget om)
Skriver kvinnor som bara söker män ut att de är poly de med i samma utsträckning?
Eller ja.. Den stora frågan är väl varför jag är monogam, alla andra verkar vara poly?

Tinder öppnar hela tiden upp för nya frågor för mig..
 
Varför skriver typ hälften av alla kvinnor på Tinder att de är poly (alltså de som söker efter kvinnor) när väldigt få män gör det? (kan alltså bara se män som söker kvinnor)
Framför allt är det många kvinnor som jag skulle swipa höger på poly, om de inte vore just poly..
Kommer poly ofta som en bieffekt när kvinnor inser att de inte är straighta? (männen vet jag som sagt inget om)
Skriver kvinnor som bara söker män ut att de är poly de med i samma utsträckning?
Eller ja.. Den stora frågan är väl varför jag är monogam, alla andra verkar vara poly?

Tinder öppnar hela tiden upp för nya frågor för mig..
Jag gissar hej vilt här men jag tror att kvinnor generellt har lättare för mer flytande former av förhållanden än vad män har. Alltså som en social konstruktion där mannen ska äga sin kvinna och inte dela henne med andra, i alla fall inte andra män och i synnerhet inte tillsammans med honom. T ex så verkar fler kvinnor vara öppna för samkönat sex än vad män är.

Jag söker bara efter män på tinder och har angett att jag är ”någon sorts poly”. Helt enkelt för att jag absolut inte kommer sluta träffa andra. Men om det i slutändan blir som i ett öppet förhållande eller någon sorts polygamt förhållande med flera, eller om jag fortsätter att enbart ja kk’s, det vet jag inte. Varför det har blivit såhär vet jag inte heller. Jag har provat monogamin och det funkar inte. Kanske är det liknade historier bakom andra som också säger att de är poly?
 
Jag gillar promenaddejter.
Blir uttråkad och sjukt disträ om jag måste still. Eller vad säger du @the_connemara :D

Jag hade visserligen kunnat se framför mig hur du typ gick in i ett träd o trasslade in dig i grenarna på marken :love:

Jag längtar tills att jag har mer tid så att jag kan komma hem till min dejt lite tidigare än antingen "helt slut gå att lägga sig dags" eller "helt slut o ligga i varandras famn en stund i soffan dags". Gillar verkligen att promenera med honom!

Precis varit på familjemiddag med hela gänget hos min dejts mamma idag. Har ont i magen o ansiktet av allt skrattande :laugh: Tiden går alltid för fort, är så mycket jag velat prata med dem om, de är så olika min uppväxt o mitt umgänge (minus @Bison som trots sina inlägg här är helt fantastisk att prata med om viktiga o nära frågor :heart).

Igår sågs vi hemma hos honom (variant "helt slut gå o lägga sig dags"). Han berättade att alla gånger han går upp på natten (jag har aldrig vaknat) så varje gång han lägger sig i sängen igen så kryper jag intill o kurar ihop mig o kramas, i sömnen alltså. Det kändes så fint, jag känner mig som en sådan person och uppskattar det så himla mycket åt andra hållet. Där passar vi verkligen bra ihop, han är precis likadan, den där förströdda men ständiga kontakten liksom. Det som inte går att förklara för någon som inte är likadan (åtm min erfarenhet sedan tidigare förhållanden).
 
Jag gillar promenaddejter.
Blir uttråkad och sjukt disträ om jag måste still. Eller vad säger du @the_connemara :D

Tänker btw såååå ofta på tillfället när du o Bästis (:love:) var här. Alla tre sitter o kollar på mobilen o efter en lite längre tyst stund utbrister @Bison typ "Jag älskar det här! Att kunna umgås utan att prata o vara så jäkla social hela tiden!". Extremt avslappnat! Sen pratar vi ju när vi har något att prata om.
 
"50 shades of idioter på Tinder" - Del 77 i ett evigt följetong:
Lyckligtvis inte lika illa som idioten som ville våldta mig häromveckan, men ändå.

*Tidigare ikväll*
Hade snackat lite med en kille på Tinder några dagar. Han är 22 år, dvs. 1 år äldre än mig, och har fram tills nedanstående "bomb" verkat helt reko. H = Han, J = Jag.
(Det här var alltså en allmän diskussion som vi gled in på, inte menat mellan just oss två i första hand! Tilläggsinformation: Jag är okysst och oskuld. Killen är svensk.)

H: Vad då, så du kan tänka dig att både kyssa en kille, och ligga med honom?! :eek: :mad:
J: Eh...Ja? Om det känns rätt, och vi träffat varandra innan, så varför inte liksom? :)
H: Driver du eller?! :rage: Är inte du en fin flicka?!
J: Vad menar du nu?
H: Fina flickor rör överhuvudtaget inte killar förrän bröllopsdagen!
J: Jag vill aldrig gifta mig...
H: Självklart du ska gifta dig, alla flickor måste ha en man som företräder dem, det förstår du väl själv?!
J: 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sina åsikter...
H: Vad fan pratar du om?! :rage: Det är väl självklart att varje fin flicka behöver ha en manlig företrädare, liksom att hon givetvis aldrig rör en man före bröllopsdagen?!
J: Välkommen till 2018. Kvinnor är fria självständiga människor som inte nödvändigtvis gifter sig, om de inte själva vill. Jag tänker då aldrig gifta mig, och absolut inte ha någon "manlig företrädare". Jag klarar av att företräda mig så bra själv.
H: Äckliga jävla lösaktiga hora!!!

Var är alla vettiga killar på Tinder egentligen?! :arghh:
 
Tänker btw såååå ofta på tillfället när du o Bästis (:love:) var här. Alla tre sitter o kollar på mobilen o efter en lite längre tyst stund utbrister @Bison typ "Jag älskar det här! Att kunna umgås utan att prata o vara så jäkla social hela tiden!". Extremt avslappnat! Sen pratar vi ju när vi har något att prata om.

Jaaa :love:
Efter idag längtar jag efter att ligga i bästis soffa, äta kakor, ha på rederiet i bakgrunden och bara vara tysta med våra mobiler och skicka töntiga bilder till varandra.
 
"50 shades of idioter på Tinder" - Del 77 i ett evigt följetong:
Lyckligtvis inte lika illa som idioten som ville våldta mig häromveckan, men ändå.

*Tidigare ikväll*
Hade snackat lite med en kille på Tinder några dagar. Han är 22 år, dvs. 1 år äldre än mig, och har fram tills nedanstående "bomb" verkat helt reko. H = Han, J = Jag.
(Det här var alltså en allmän diskussion som vi gled in på, inte menat mellan just oss två i första hand! Tilläggsinformation: Jag är okysst och oskuld. Killen är svensk.)

H: Vad då, så du kan tänka dig att både kyssa en kille, och ligga med honom?! :eek::mad:
J: Eh...Ja? Om det känns rätt, och vi träffat varandra innan, så varför inte liksom? :)
H: Driver du eller?! :rage: Är inte du en fin flicka?!
J: Vad menar du nu?
H: Fina flickor rör överhuvudtaget inte killar förrän bröllopsdagen!
J: Jag vill aldrig gifta mig...
H: Självklart du ska gifta dig, alla flickor måste ha en man som företräder dem, det förstår du väl själv?!
J: 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sina åsikter...
H: Vad fan pratar du om?! :rage: Det är väl självklart att varje fin flicka behöver ha en manlig företrädare, liksom att hon givetvis aldrig rör en man före bröllopsdagen?!
J: Välkommen till 2018. Kvinnor är fria självständiga människor som inte nödvändigtvis gifter sig, om de inte själva vill. Jag tänker då aldrig gifta mig, och absolut inte ha någon "manlig företrädare". Jag klarar av att företräda mig så bra själv.
H: Äckliga jävla lösaktiga hora!!!

Var är alla vettiga killar på Tinder egentligen?! :arghh:
Men herregud! Hur många stolpskott finns det?
 
"50 shades of idioter på Tinder" - Del 77 i ett evigt följetong:
Lyckligtvis inte lika illa som idioten som ville våldta mig häromveckan, men ändå.

*Tidigare ikväll*
Hade snackat lite med en kille på Tinder några dagar. Han är 22 år, dvs. 1 år äldre än mig, och har fram tills nedanstående "bomb" verkat helt reko. H = Han, J = Jag.
(Det här var alltså en allmän diskussion som vi gled in på, inte menat mellan just oss två i första hand! Tilläggsinformation: Jag är okysst och oskuld. Killen är svensk.)

H: Vad då, så du kan tänka dig att både kyssa en kille, och ligga med honom?! :eek::mad:
J: Eh...Ja? Om det känns rätt, och vi träffat varandra innan, så varför inte liksom? :)
H: Driver du eller?! :rage: Är inte du en fin flicka?!
J: Vad menar du nu?
H: Fina flickor rör överhuvudtaget inte killar förrän bröllopsdagen!
J: Jag vill aldrig gifta mig...
H: Självklart du ska gifta dig, alla flickor måste ha en man som företräder dem, det förstår du väl själv?!
J: 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sina åsikter...
H: Vad fan pratar du om?! :rage: Det är väl självklart att varje fin flicka behöver ha en manlig företrädare, liksom att hon givetvis aldrig rör en man före bröllopsdagen?!
J: Välkommen till 2018. Kvinnor är fria självständiga människor som inte nödvändigtvis gifter sig, om de inte själva vill. Jag tänker då aldrig gifta mig, och absolut inte ha någon "manlig företrädare". Jag klarar av att företräda mig så bra själv.
H: Äckliga jävla lösaktiga hora!!!

Var är alla vettiga killar på Tinder egentligen?! :arghh:
Skulle tro att han satt med en kompis bredvid och bara drev ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp