Bukefalos 28 år!

Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag kör också på helklippning. :)

Kul att det gick så bra! Du får inte luras sådär och skriva jätterivning, trodde det flög både bommar och stöd överallt :p Ser himla trevlig och framåt ut trots att Ni fick vänta. Vart var träningstävlingen? Riktigt fint ridhus :)
Visst skulle du ha en extra häst nu i vinter? Också unghäst?

Avel:
Så bra, känns skönt att veta då jag inte känner till dem alls. :) De hade inte riktigt tiden för henne då det verkar som om de har en hel del hästar. Men ingen är gladare än jag för att det fungerar kanonbra hemma.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ha ha men det VAR en jätterivning! Hon glömde på nåt vis att hoppa o fick hela översta bommen med sig ner så jag såg hur den rullade under frambenen i landningen!:eek: Jag säger ju att banhoppning är totalt livsfarligt! Tacka vet jag terräng...:D

happyrider: Tack! ja höjden kändes inget svårt alls, hon tog bara i lite extra. Det är jag som saktar av i svängen från kortsidan för jag tyckte det var för svårt för henne o jag vet hur bra hon travhoppar för det har vi övat mycket!:cool:

Nej, ingen unghäst Tessalonica, jag får hem min 8-åring som går *-ig fälttävlan så han får ju inte vara med här men nån liten film här får det väl bli ändå!;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

:rofl: Terräng, du är galen!!

KL

Idag har jag varit ute på utflykt med mina unghästar för första gången. Det blev en tripp i transporten ner till ridhuset. Lastningen hemma gick kanoners och Bulan gick på nästan direkt :)

I ridhuset var det lite lugn löshoppning på schemat. För att se lite hur Bulan rör sig vid hoppning och för att Rosie skulle få bralla av sig.
Bulan förvånade mig och visade bra hoppteknik och väldigt lugn, Rosie körde på i 450km/h så det blev en del skratt. Syster filmade några hopp, blev dock ingen bra film men något måste ni ju titta på en söndag ;)

Imorgon är det sadel och träns för Bulan och promenad som gäller. Rosie får vila imorgon.

http://www.youtube.com/watch?v=h0IgCRBbH4E

Ska visa mer bilder en annan dag.

På hemvägen gick lastningen inte riktigt lika bra, höll väl på ca 30min innan Bulan gick på, så nu ska här tränas :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Lilla Rosie är ju så söt...
Har du tagit av manen på henne? Fin är hon i alla fall.

Bulan ser också trevlig ut, gärna fler foton o filmer...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jättefina bägge två men vi vill se MER film!:D

Ang lastning, tipsar dig också om att gå in här på ridning o kolla in film från en Eamon Hickey clinic. Jag härmade honom 2 ggr med Majsan o nu springer hon på alldeles själv!:banana:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

HappyR; Ja det har jag, fungerar tyvärr inte för mig att rida med 40cm man i handen :)

Nova, ska absolut kolla på den. Det kommer film, när jag får till det med någon som kan följa med. Syster är lite sugen på att rida så jag har lite smått lockat med Rosie ;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag HATAR verkligen Bukes sökfunktion. Så förbannat förlegad... :( Nova kan du länka till sidan, jag hittar den inte...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tessalonoca: Vad fina dom är dina unghästar! Kul med nya projekt!

Novali
Tycker du har gjort ett kanonjobb med henne på ändå relativt kort tid som kan ta ut och hoppa henne såpass bra nu! Duktiga ni:bow:!
Reagerade hon inte för "solreflexen" i ridhuset?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

knapplån. Har fått en hel del pm från flera av er i 06 tråden om hur det går för min så jag skriver ett gästinlägg. Har tyvärr inte föjt denna tråd men ger en uppdatering för er som frågat. Min hoppryttare som hjälpt mig i 9 år slutade hastigt pga skola och jag har precis hittat en ny tjej som ska hoppträna för tränare 3-4 ggr månad och dom har gjort en träning än så länge och han hoppade allt då. Han har startat en klubbhopp felfritt. Vi har hittat ny tränare i dressyren som kommer ca 28 mil för att träna oss då och då. Det går framåt och han känns fin. Han rids sparsamt ca 4 dgr vecka o vilar resten då han musklar sig o växer.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Har inte rört pållan sedan onsdagsträningen..( Som iof. flöt på bra som vanligt, vi red lite svag öppna mm och hon jobbar på och gör sitt bästa, lilla skruttan:love:..)
Hade lite annat torsdag och fredag men tänkte att lördag då lurar jag med gubben på en trevlig skogstur..men no,no..
Hyffsat pigg på morgonen, bara lite skrapig i halsen men fram vid midda´n så både feber, ont i halsen och värk ikroppen. Så typiskt..bli attackerad av ett virus så plötsligt när man vart barnledig och allt hela helgen, blev sängliggandes istället.
Idag har jag inte feber än så länge men får väl försöka hålla mig i skinnet och inte luras av alvedonen..börjar ju bli väldigt Loppesugen:).

Har hittat en hoppsadel som jag nog ska köpa..lite dyrare än min budget så vi får se:angel:. Det är en sådan jag vill ha men, ja,ja..
En två år gammal K2 för 13000..vet inte om det är "rätt" pris.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tycker allt att du kan ta dig tillbaka till tråden :D
Tråkigt med hoppryttaren, men ibland kan ombyta förnöja. Har Ni startat något mer i höst?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Usch för att vara sjuk, *peppar-peppar* är jag knappt aldrig det :) Härligt att träningen gick bra! När blir nästa hoppträning?

Tack förresten, ska bli en rolig vinter utmaning :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Än så länge är det bara dressyr men OM jag hittar en sadel snart så har jag plel. bokat hoppträning i Tranemo då dressyrtränren nästa måndag åker till varmare nejder. Så ev. fredag i vecka 45 om allt sas. faller på plats..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ja men jag tror det kan gå bättre med denna tjej. Hon har bla tävlat hopp sm på ponny. Känns som den förra höll tillbaka han en del. Han kände sig lite osäker på sig själv o tänkte då lite bakåt. Redan första passet med denna tjej så taggade han upp sig själv och tyckte hinder var skoj. Vi har inte startat ngn dressyr. Han blev avställd en period för att vila och nu i höst har vi haft annat omkring oss. Va hos sadelutprovare nyss oxå men inget passa.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Då hoppas jag på OM :D Är ju så himla roligt med hoppning! Har själv alltid varit mer åt dressyrhållet de få år som jag hållt på med hästar men så blev jag med"tvingad" på en hoppträning, och VIPS, så vart man förälskad :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det tror jag med. :) Som du skriver så behöver han troligen en ryttare som är framåt och lite nytänkande. Har du ingen bra bild på honom från nu det senaste, måste väl vara i våras som jag såg er senast??!?

Usch, sadlar är rena djungeln. Är det dressyr du är ute efter?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hoppas jag med och så skriver jag som jag låter för tillfället "plel", ha, ha..menar ju preleminär bokat tid:D..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

har inte tagit kort sen dess. Min systemkamera är trasig. Eller ja objektivet är det...måste köpa ny. Min mobil tar ej i rörelse :/ ja dressyrsadel. Har en tekna som funkar ok men vill ha en i greppläder för att lättare kunna sitta ner sen. Går ok nu då vi mest rider lätt men jag vill hitta ngt till kommande säsong. Vi testa bla en farmland som han gilla men fel bomvidd. Funderar på att måtta upp en sådan men känns lite dumt på en unghäst men det får bli sista utvägen. Vill gärna testa childeric oxå men den vi kika på var för svängd men dom ser väl olika ut antar jag, kanske hittar en annan med rakare bom.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jaha, men släng gärna in en bild när du fått ordning på kamerorna. :)

Svårt det där med sadlar, Tänkte att jag ska ge mig ut i den djungeln i vår och försöka hitta en dressyrsadel igen.
Visste knappt inte att det fanns sadlar med greppläder, låter lite läskigt att rida med... Hoppas att du hittar en som ligger bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
5 856
Senast: Youmeoh
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
12 341
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
2 701
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp