Bukefalos 28 år!

Det är inte föris uppgift

Jag är övertygad om att det löser sig med kommunikation oavsett vad kommunen har för rutiner vad gäller scheman för barnen, det gör det ju här uppenbarligen :)

Ja, jag sa vilka tider jag hade och förskolan accepterade det. Krävde aldrig intyg på arbetsgivaren. De var generellt sett väldigt trevliga och aldrig kinkiga gällande lämnings- och hämtningstider.
 
Jag är övertygad om att det löser sig med kommunikation oavsett vad kommunen har för rutiner vad gäller scheman för barnen, det gör det ju här uppenbarligen :)
Tanken men kontrollen är ju att fånga fuskare och de gör de ju inte om de får reda på att jag har flextid mellan 07.00 och 19.00 tex. Om jag sedan säger att jag arbetar 9-18 är ju inte samma sak som att jag gör det (det är väll vad fuskarna redan gör idag). Det man vill kontrollera är mig veterligen att jag verkligen är på arbetet då och inte i väg och gör något annat. Men hur ska detta kunna kontrolleras?
 
Men va har dom då för öppettider?
Låter ju helt orimligt. Det finns inget lagstadgat när förskola skall vara öppen. Men det står väl nått om att de skall vara öppet de tider omsorg behövs typ.

Förskolan har öppet 7-17 och jag har ca en timmes pendlingstid till kontoret. Men i verkligheten så är jag inte på kontoret varje dag och jag lämnar och hämtar inte varje dag och varken jag eller min man har fasta arbetstider så det har aldrig varit ett problem för oss.
 
Ja, jag sa vilka tider jag hade och förskolan accepterade det. Krävde aldrig intyg på arbetsgivaren. De var generellt sett väldigt trevliga och aldrig kinkiga gällande lämnings- och hämtningstider.
Men då gäller ju inte det som sker i eslöv (och som redan varit verklighet här länge) dig? Är ju ingen som har sagt att alla passar in i mallen, att alla kan lämna scheman etc. Det är de säkert väl medvetna om och det löser sig säkert genom kommunikation. Svårare är det inte.

Tanken men kontrollen är ju att fånga fuskare och de gör de ju inte om de får reda på att jag har flextid mellan 07.00 och 19.00 tex. Om jag sedan säger att jag arbetar 9-18 är ju inte samma sak som att jag gör det (det är väll vad fuskarna redan gör idag). Det man vill kontrollera är mig veterligen att jag verkligen är på arbetet då och inte i väg och gör något annat. Men hur ska detta kunna kontrolleras?
Jag tvivlar på att det kommer kontrolleras. Oavsett är det ju knappast mig du ska argumentera mot. Här lämnar man in sitt arbetsschema i den mån man kan. Resten är liksom inte upp till mig då jag är en av de som tidigare lämnat in schema, inte som tagit emot och kontrollerat det.
 
Jag är övertygad om att det löser sig med kommunikation oavsett vad kommunen har för rutiner vad gäller scheman för barnen, det gör det ju här uppenbarligen :)

Jag är också övertygad om att det löser sig med kommunikation, vilket i sig är en del av problemet. Som @SaraMara var inne på tidigare, höginkomsttagarna med fria arbetstider och bra förmåner kan fortsätta i princip som vanligt utan att det ens behöver vara att bryta mot reglerna. Medan den ensamstående mamman i låglöneyrke som inte har råd att gå ner från heltid jagas ännu mer av både stämpelklockan på jobbet och utcheckningsappen på förskolan.
 
Överlag är det nog inte dom där 5 minutersgrejorna som föräldrar gör innan hämtning man vill sätta ner foten över.

Det är dom som arbetar och sen efter arbetstid storhandlar eller tex tränar. för att sen hämta barnet. Vanligare än man tror men inget folk erkänner direkt.
Eller tar en kaffe med ngn.
tror också det, och såna som tagit en extra vecka semester men lämnat barnet på heltid på förskolan.
 
Överlag är det nog inte dom där 5 minutersgrejorna som föräldrar gör innan hämtning man vill sätta ner foten över.

Det är dom som arbetar och sen efter arbetstid storhandlar eller tex tränar. för att sen hämta barnet. Vanligare än man tror men inget folk erkänner direkt.
Eller tar en kaffe med ngn.
Eller går på en dejt
 
Ja, jag sa vilka tider jag hade och förskolan accepterade det. Krävde aldrig intyg på arbetsgivaren. De var generellt sett väldigt trevliga och aldrig kinkiga gällande lämnings- och hämtningstider.
Men då var det väl heller inget fusk då. Alla skötte sig 🙂
 
Det man vill kontrollera är mig veterligen att jag verkligen är på arbetet då och inte i väg och gör något annat. Men hur ska detta kunna kontrolleras?
Tja, man gör väl kontroller om man finner det befogat genom att fråga arbetsgivaren. Då får denne gå o god för detta. Enkelt om man tex har stämpelkort
 
Men det är väl inte värre att lämna in sin arbetstid, Schema, intyg än att lämna ett läkarintyg till arbetsgivaren om man är sjuk en längre tid :cool:
 
Varför blev det sånt ståhej i Eslöv när föräldrarna måste redovisa vilka tider dom jobbar och eller studerar? Är det för att dom fuskar:sneaky:. Det är väl ingen mänsklig rättighet att deras ungar ska vara på föris när föräldrarna vill vara lediga? Skaffar man barn får man väl ta hand om domO_o
Jag förstår inte att det ens är ett liv NU. När mina barn var små för typ 20 år sedan var det ju samma regler i Eslöv? Inget nytt under solen med andra ord.
 
Nu har jag inga barn (vilket är tur för det verkar meckigt) men vad jag förstår blir de inte direkt glada på förskolan om man hämtar tidigare heller? Utan man ska komma utsatt tid. Om man då blivit klar på jobbet tidigare än avtalat så måste man ju hämta tidigare men samtidigt så ska man inte hämta tidigare än utsatt tid. Jag får inte riktigt ihop det hela.
 
Jag förstår inte att det ens är ett liv NU. När mina barn var små för typ 20 år sedan var det ju samma regler i Eslöv? Inget nytt under solen med andra ord.
Dom är väl påkommna och nu är det slut på sötebrödsdagarna. Dom får lösa sin barnpassning på annat sätt
 
Nu har jag inga barn (vilket är tur för det verkar meckigt) men vad jag förstår blir de inte direkt glada på förskolan om man hämtar tidigare heller? Utan man ska komma utsatt tid. Om man då blivit klar på jobbet tidigare än avtalat så måste man ju hämta tidigare men samtidigt så ska man inte hämta tidigare än utsatt tid. Jag får inte riktigt ihop det hela.
Det går alldeles utmärkt att hämta tidigare. Dels kan ju ungen ledsnat på att vara där och vill hem då ringer föris upp föräldrar och söker en lösning. Dels kan föräldrar ringa föris o säga att man kommer vid det klockslaget i stället. Föris blir bara glada över ett problem mindre:up:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 843
Senast: Gunnar
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 775
Senast: Sel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 209
Senast: TinyWiny
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 723
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp