Dina bästa renoveringstips för transporten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

kl: min transport är klar :banana:

kom så klart inte på att ta bilder förens nu och såklart gjorde jag det efter att jag last tränat = det han bli mörkt. men ni får leve med det helt enkelt!
vi har "bara" bytt golv, väggar, övre lucka till rampen, stänk skärmar, gasdämpare till front utlastningens övre lucka, spark plåtar, bakbommar, uppbindnings ringar, och en liten glödlampa + måånga bultar. det tog sin lilla tid.

har upptäckt att rampen också behöver bytas :( super duper suck. men det får hålla tills våren, är bara ett hörn som är dåligt än så länge.
tyvärr så fungerar inte bilderna :( så länkar till albumet.
URL: http://www.pixbox.se/alb1235468
 
Senast ändrad:
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Jädrans så bra det blev, otroligt bra jobbat!! :D

*är lite avis på skärmarna, vill också ha nya till min*
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Jättefint!!! Kanske har du skrivit det tidigare i tråden men jag orkar inte leta;) men var har du köpt easylock bommarna och vad kostade de?

Kan du snedställa mellanväggen genom dessa bakbommar?

Tack för svar!!!!
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Köpte du skärmarna på Jula säger du?? Jag har letat och letat, men hittar bara såna som är för 13" hjul, och jag har 14" på min vagn :(
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

easy lock bommarna köpte jag hos en thule återförsäljare, 3700kr. inte billigt men tänker eventuellt ta med dem till nästa transport också. annars så höjer de värdet på transporten lite :p, man kan snedställa mellanväggen lite med dem men tyvärr inte så mycket jag hoppades på.
http://www.pixbox.se/pic_show_id32824151.html
har här tagit vä bommen på max och hö på minsta.

-catherine-
jag tror det var jula i alla fall, pappa som köpte dem, de är mindre är våra gamla men lätta att töja ut så dom passade :p.
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Tack för länken i pm:et. Lite trixande att hitta, men helt klart intressant!

Någon som vet var man kan hitta påskjutsbroms och axel helt nya till en Brenderup (-88) Det kanske inte ens går?
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Har du också 14" på dina hjul? Du skulle inte kunna ta en närbild på bara skärmen och hjulet? *ber väldigt snällt*

Priset på Julas skärmar är ju otroligt vänligt så skulle de passa så vore det ju toppen-toppen :)
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

mitt släp har också 14tum, plåten på skärmen är lätt och set var bara att dra ut dem lite :p, lite trångt men det fungerar. och blev fint :D
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Jag skulle vilja ha lite smakrådshjälp.
Har nyligten köpt en transport som i dagsläget är vit med vitt tak. Väggarna har genom åren blivit grögröna i nyansen. Inget som går att tvätta bort och ser ofräscht ut.
Vi har ganska mycket aktivitet på gården och vill hålla en hög kvalitet, dessutom kör vi runt med en del reklam för företaget och därför behöver transporten renoveras.
Vi kör en silverfärgad bil och det måste se bra ut tillsammans. Vill inte att transporten ska vara vit då det är mycket grusvägar här och den ser direkt skitig ut då.
Grå vågar jag inte för jag är rädd att nyansen skär sig med bilen. Funderar nu på röd färg? Ser det amatörmässigt/skrikigt ut. Självklart lämna taket vitt och vitmåla inne med sparkplåtar i orginalfärg och mellanvägg grå.
Kom gärna med förslag på vad som kan se bra ut.
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Vad är det för transport och material? Att måla t ex en VV i någon färg som den uppenbarligen aldrig tillverkats i tycker jag personligen är väldigt amatörmässigt.

Att transporten inte matchar bilen tycker jag inte gör något, så länge varje del av ekipaget är fräscht.
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Jag håller med Lovis..

Det blir oftast INTE bra att måla om transporten i annan färg utan ser bara schaskigt ut.

Ska det bli bra så lämna in till lackerare som lackar släpet snyggt.

Om du absolut inte vill ha det vitt så skulle jag lacka det i samma färg som bilen.
Då får du ju dessutom en väldigt tålig lack på släpet.

Men snyggast är ändå att behålla det som orginal, jag personligen skulle ALDRIG köpa ett rött släp och skulle mest troligt inte dra till sig positiv uppmärksamhet från min sida om jag ser det.
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Jag instämmer med föregående, skall man måla om släpet och vill hålla en hög nivå på intrycket så bör man välja en färg som är så nära original som möjligt.

Mitt råd är att måla om släpet i originalfärg och investera i tvätt-tid istället. Rent och fräscht slår med hästlängder en klatschig färg.
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

ok, tack för era svar. Det var precis det jag misstänkte. Får väl helt enkelt måla det vitt som det är orginal då. Ser nog ändå bäst ut så får jag spola av det oftare helt enkelt.
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten

Hej!
Har en gammal vagn från 88a som jag renoverade sommaren 2010 men skulle nu vilja byta min bakläm då den har ruttnat i nederkanten. Har försök att hitta i tråden något tips men har inte riktigt orkat sitta och läsa igenom 75 sidor, kom bara hälften tror jag hehe.

Så, är det någon som själv har bytt bakläm eller någon som känner någon som kan ge tips på vad för material jag ska använda mig av? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag håller på att renovera min hästtransport bit för bit och har nu kommit till en av de sista bitarna som ska fixas. Övre...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Showjumper
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 592
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu, äntligen, har jag begåvats med ett släp, så jag kan röra mig mer fritt med familjens ponny! Jag har funderat på detta i ca två...
Svar
15
· Visningar
2 024
Senast: Fredag
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 801
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp