Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tipsa om fälttävlansgjord. Det är ju korta magplattegjordar men för en bråkdel av priset på en sk dressyrgjord med bred magdel för viktfördelning. Har själv en Crown och är jätte nöjd.
Ok, tack för tipset!
Då antar jag att den är tillåten vid dressyrtävling också? Jag undrar om det bara räcker med bred magdel, jag vill helst ha en gjord som är bred hela vägen.

Hööks hade en till lite lägre pris, kanske kan den fungera.
 
Får ju täcka upp att jag just idag är lite extra sur över allt, för imorgon skulle jag åkt på tre dagars dressyrkurs med en kompis :( så har köpt Falsterbobiljetterna idag. Eller ja, de som jag känner att jag var tvungen att köpa i förväg (fre-sön).

Vilka ska dit, och när?
 
Ok, tack för tipset!
Då antar jag att den är tillåten vid dressyrtävling också? Jag undrar om det bara räcker med bred magdel, jag vill helst ha en gjord som är bred hela vägen.

Hööks hade en till lite lägre pris, kanske kan den fungera.

En sådan här har jag. :D
Stud_Short_zpspsy7acaj.jpg
 
Det är låååångt kvar, men idag har jag tagit några steg helt utan kryckor :banana:

Dock har en av skruvarna i benet hamnat lite fel, så jag får inte rida innan de tagit ut den. I september. :(

Jag tömkör mkt i vanliga fall, men skulle vilja pröva på att jobba hästen vid hand (så heter det va?), men hur lär man sig det? Finns det tränare i sånt?
 
Det är låååångt kvar, men idag har jag tagit några steg helt utan kryckor :banana:

Dock har en av skruvarna i benet hamnat lite fel, så jag får inte rida innan de tagit ut den. I september. :(

Jag tömkör mkt i vanliga fall, men skulle vilja pröva på att jobba hästen vid hand (så heter det va?), men hur lär man sig det? Finns det tränare i sånt?

Ja, det finns tränare i sånt. Det finns olika sätt att arbeta dem för hand, olika inriktningar/system/filosofier och olika tränare IOM det.
Kul och nyttigt att kunna dock. Rekommenderar det verkligen om du hittar bra tränare. De får ju gärna klara av att rida på högre nivå och ha utbildat ett gäng hästar för att verkligen vara bra.
IOM att få kan ta hästar för hand finns det rätt många som är rätt dåliga som är tränare.
 
Kul och nyttigt att kunna dock. Rekommenderar det verkligen om du hittar bra tränare. De får ju gärna klara av att rida på högre nivå och ha utbildat ett gäng hästar för att verkligen vara bra.
IOM att få kan ta hästar för hand finns det rätt många som är rätt dåliga som är tränare.

Jo, det är ju lite det jag är rädd för.

Några tips för 'hur' man hittar en tränare som kan det? Har sett det demonstrerat för en massa år sedan (typ halva mitt liv), men vet ingen i min hästkrets som sysslar med det eller är intresserad av det, varför jag inte har några direkta kontakter i fältet heller.
 
Jo, det är ju lite det jag är rädd för.

Några tips för 'hur' man hittar en tränare som kan det? Har sett det demonstrerat för en massa år sedan (typ halva mitt liv), men vet ingen i min hästkrets som sysslar med det eller är intresserad av det, varför jag inte har några direkta kontakter i fältet heller.

Det finns bara ett fåtal bra tycker jag. Beroende på var du bor kan jag ev rek någon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 304
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 285
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 118
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp