Bukefalos 28 år!

Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag började med att fira att min kisse fått kattungar. Tyvärr har dagen fortsatt i moll och oro - en liten är dålig. Så nu sitter jag och sambom vid kattungelådan och handmatar en kattunge. Ingen tradition som jag vill upprepa.
 
Hittat hit så får vi se hur detta går!
Vill passa på och säga välkommen till ulvlekarna:) Kul att du anmälde dig!
Kom ihåg att man kan fråga om saker i pm till LL om man är osäker hur det fungerar:) och även att man faktiskt kan fråga i leken också- vi bits inte , nåja lyan bits iofs :D, men givetvis hjälper vi till med svar på rena frågor om hur det funkar lektekniskt. Alla har vi varit nya en gång
Tycker det är jättekul med nya deltagare :)
 
Jag började med att fira att min kisse fått kattungar. Tyvärr har dagen fortsatt i moll och oro - en liten är dålig. Så nu sitter jag och sambom vid kattungelådan och handmatar en kattunge. Ingen tradition som jag vill upprepa.
nejmen:( Hoppas liten kryar på sig fort!!
Är det diförmågan som inte fungerar? Jag har haft en kattunge som inte kunde dia pga gomspalt för många år sedan.
Håller tummarna för att det vänder och liten fin rävunge piggar på sig:heart
 
nejmen:( Hoppas liten kryar på sig fort!!
Är det diförmågan som inte fungerar? Jag har haft en kattunge som inte kunde dia pga gomspalt för många år sedan.
Håller tummarna för att det vänder och liten fin rävunge piggar på sig:heart

Nej tyvärr är det nog såret på benet som gör att hen inte riktigt har kraft att dia.

Det är så sjukt svårt att veta om den behöver vila eller om vi ska försöka ge mer mat, som vi knappt får i den ändå
 
Vill passa på och säga välkommen till ulvlekarna:) Kul att du anmälde dig!
Kom ihåg att man kan fråga om saker i pm till LL om man är osäker hur det fungerar:) och även att man faktiskt kan fråga i leken också- vi bits inte , nåja lyan bits iofs :D, men givetvis hjälper vi till med svar på rena frågor om hur det funkar lektekniskt. Alla har vi varit nya en gång
Tycker det är jättekul med nya deltagare :)

Tack ja det är bra att veta att man kan fråga både LL och här om jag blir helt förvirrad.
 
Lyan är ju handplockad igen som du gjorde i förra leken !
Ja, men vad säger att den skulle vara helt igenom rutinerad?
Vilka räknar du som orutinerade i lya-sammanhang?

Säger du att nickan1 inte är med i lyan? Personligen hade jag nog övervägt att välja in nickan1 för att ge henne en chans att fråga mer fritt om vissa saker i lyan - strategier o liknande. Så utan minsta aning om vem som är ledare tycker jag det är svårt att anta det ena eller andra om vilka som har valts och av vilka anledningar de valts.
 
Jag har också hittat hit nu :)
Har firat nationaldagen med att gå på bio - har varit och sett nya star wars-filmen som handlar om Han Solo
Den var bra!:up:
Älskar Star Wars-filmerna sedan jag var liten så det var ett kärt återseende av gamla favoriter och någon ny karaktär också , men jag får ju lov att säga att Harrison Ford var bättre och snyggare :D än den som spelade rollen som Han Solo nu :o Mycket mer humor och timing hos Ford tycker jag!

Jag har ingen egentlig tradition för att fira nationaldagen tyvärr, men att träffa familjen och äta något gott har ju hänt några gånger genom åren och hissa flaggan när jag hade flaggstång hörde ju också till.

Kul att det kom igång med en lek så fort denna gången!:)
Gillar star wars 4, 5 och 6 - inte de nya. Skulle nog hålla med dig om att Ford är bättre, om jag nu skulle få för mig att se nya filmen.
Obs! Texten ovan ska vara kursiv och annan färg men mobilen samarbetar inte :mad:.

Jag började med att fira att min kisse fått kattungar. Tyvärr har dagen fortsatt i moll och oro - en liten är dålig. Så nu sitter jag och sambom vid kattungelådan och handmatar en kattunge. Ingen tradition som jag vill upprepa.
:heart
 
Även jag flaggar för lite dålig aktivitet imorgon då det är läkarbesök för mig och blodprov för lilleman, allt 7 mil bort enkel resa. Så kommer nog in först under kvällen. Ev en sväng imorgon förmiddag.

Edit: rättat autocorrect
 
Ja, men vad säger att den skulle vara helt igenom rutinerad?
Vilka räknar du som orutinerade i lya-sammanhang?

Säger du att nickan1 inte är med i lyan? Personligen hade jag nog övervägt att välja in nickan1 för att ge henne en chans att fråga mer fritt om vissa saker i lyan - strategier o liknande. Så utan minsta aning om vem som är ledare tycker jag det är svårt att anta det ena eller andra om vilka som har valts och av vilka anledningar de valts.

Det fanns väl en anledning till att du valde in Cirkus och Q i lyan kanske?
 
Det fanns väl en anledning till att du valde in Cirkus och Q i lyan kanske?

Ja - Jag hoppades de skulle hitta mig - vilket de gjorde utan att jag fattade att jag hintade till dem. Jag har suttit i lyan med dem innan och har ett hum om hur de tänker. (Jag har förvisso suttit i lyan med fler andra också.) Jag tror mig komma ihåg några som inte vill vara ulvar osv. Mycket spelade in i valet.
Plus att ledaren kanske tänker på vem den väljer baserat på vilka som valdes förra leken. Lite som när man som ulv väljer första käk - om inget lekrelaterat finns går man ofta på någon som levt länge i tidigare lekar osv.
Men skillnaden med den här leken är att vi har en nybörjare. Och som jag skrev innan så hade jag nog övervägt att placera hen i lyan - så jag ser inte hur du kan vara så säker? Om du inte sitter på mer info än jag gör.

Jag inser att jag lägger betydelsen erfaren i slipad, vilket kanske inte är helt korrekt då man kan vara smart redan som nybörjare.
 
apropå hur man väljer lya - man kan ju även göra som ledarulven gjorde i Mästerkocken och slumpa in övriga ulvar
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 442
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 738
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp