Bukefalos 28 år!

En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Du kan köpa ett flerfamiljhus och hyra ut en del för att sedan få inkomster på ditt boende i stället för utgifter.
Jag kommer att ha mera när jag går i pension.
Men sittande i gården och en del annat.
Men jag har ingen lust att ägna min fritid åt att få mer pengar genom att bli hyresvärd. Det verkar inte vara en dans på rosor precis. Och dessutom tar det som sagt TID. Och jag har pengar så det räcker ändå.

Jag var tydligen oklar: jag behöver inte 3,6 miljoner sparat på ett konto när jag blir 67 och går i pension. Jag tror jag kommer klara mig bra på vanlig pension och mitt vanliga pensionssparande. Varför ska jag vänta med att leva upp mina pengar tills jag är pensionär när jag kan ha roligt för dem nu?

Jag har råd att ha mina "leksaker" (häst, dator, böcker, tv mm) och råd att bo, äta mig mätt och köpa kläder (plus helt onödiga kläder som inte egentligen behövs). Jag har råd att spara ett par tusen i månaden och ha bil mm. Varför ska jag då skita i att ha roligt på vägen för att det inte "går att äta"?
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Men jag har ingen lust att ägna min fritid åt att få mer pengar genom att bli hyresvärd.
Nej fy, inte som fritid.
Jag räknar det som arbetstid.
Och tänkte ha det som enda jobb i en snar framtid.
Och som jobb är det helt okej.

Jag var tydligen oklar: jag behöver inte 3,6 miljoner sparat på ett konto när jag blir 67 och går i pension.
Nej du var solklar.
Men det var ändå ungefär den summa som jag kommer att ha då.
Vilket var litet kul.

Varför ska jag vänta med att leva upp mina pengar tills jag är pensionär när jag kan ha roligt för dem nu?
Om man inte har några barn att spara till eller några andra knäppa framtidsplaner, så finns det ju ingen anledning.
Jag har både och att spara till.
Så där kommer man tillbaka till prioriteringar igen.

Varför ska jag då skita i att ha roligt på vägen för att det inte "går att äta"?
Jag har roligt på vägen även om det "går att äta".
Den ekonomiska sporten "Företagande" är faktiskt ganska så kul.
Som att spela Monopol eller Finans med riktiga pengar.
Och det är ju många som gillar att spela Monopol och Finans som fritidsnöje.

Mina planer är att bli ekonomiskt oberoende om några år.
Och hittills så ser det bra ut.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag tycker inte att om tagit ett uppdrag som innebär att vara en vuxen förebild och att man dessutom får betalt för det ska tex röka eller svära.Eller skrika.
Jag tycker det är viktigt att kläderna de nya föräldrarna har på sig är åldersrelevanta och inte sexistiska.
Jag tycker man bör visa hur en bra parrelation fungerar eftersom de ofta har väldigt dåliga bilder av dessa.Då får jag gåshud när en familjehemspappa gastar kääring fyll på mer kaffe här odyl.
Jag har också hört smygrasistiska kommentarer bland dessa neantertalare, hur idiotiskt det är talar väl sitt eget språk,positivt om alkohol när många barn sörjer just den varan för att mamma eller pappa inte klarade av det.

Jag slutar nu!!

Jag håller med till 100% förutom att jag inte fattar riktigt det där med åldersrelevanta :crazy: *tittar ner på strumpor med glada bananer på*

Oavsett om det är egna eller andras barn kan jag inte förstå hur man förena ett föräldraskap med tex ett drogmissbruk eller taskiga könsroller.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag håller med till 100% förutom att jag inte fattar riktigt det där med åldersrelevanta :crazy: *tittar ner på strumpor med glada bananer på*

Oavsett om det är egna eller andras barn kan jag inte förstå hur man förena ett föräldraskap med tex ett drogmissbruk eller taskiga könsroller.

Motivstrumpor passar alla åldrar tycker jag.Men inte keps vid matbordet av vuxna,det blir lite svårt att be deras barn ta av den under måltiden då.
Likaså gillar jag inte topar som visar halva buken på mammor eftersom det ger dåliga signaler eller tshirts med reklam för porr eller öl eller vodka jag tror nog du förstår vad jag menar.Kläder ska ibland bara vara just kläder inte signaler för osunt leverne eller taskiga könsroller.
Åldersrelevanta var kanske inte riktigt rätt ord.
Lämpliga då...
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag tror att du har missat vad jag jobbar med. Det jag sett i mitt yrke ger mig all anledning att förbjuda mina barn att pierca sig.

Bara en fråga..
Är det vanligt förekommande att personer med jätteinfekterade piercingar hamnar hos ortopeder?
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Inte pga infektionen förstås. Men de har ibland ortopediska åkommor också. Och jag har vänner som är infektionsläkare.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nej jag får lägga mina pengar på mig.
Också.

Inte bara på barnen.

Några nya chabrak eller ett nytt träns skulle sitta fint.
Och hon får klara sig utan någon bomlös sadel för mina pengar.

Stackare föresten.
Var dina föräldrar aldrig hemma och umgicks med dig?

Så du får lägga hela familjens pengar på saker till dig men det får inte de vuxna barnen, som bidrar med pengar, göra. Det låter högst orimligt.

Jodå, jag har umgåtts mycket med mina föräldrar. Hur så? Man kan laga egen mat trots att föräldrarna är hemma.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det som sägs i krissamtalet är av högsta kvlite.

Det skall dessutom kompleteras med att människan som leder samtalet är lämpligt klädd och har neutral frisyr och makeup.Inga stavar eller synliga piercings lika lite som goth stil eller jeans med revor eller linnen.

Tyvärr har vi ingen nysvensk anställd.Det saknas.Vad föräldrarna tycker om det spelar ingen roll sådana fördomar skall man inte ta hänsyn till.Det är ju till och med reglerat i lagen så det behövs väl knappast diskuteras???

Så det är okej att diskriminera utseende men inte invandrare? (Vilket nog har diskuterats tidigare i tråden.)
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Så du får lägga hela familjens pengar på saker till dig
Nej MINA pengar.
Det är inte hela familjens pengar de är mina.
Min sambo har sina.

men det får inte de vuxna barnen, som bidrar med pengar, göra. Det låter högst orimligt.
De vuxna barn som försörjer sig själva gör som de vill.
Men de vuxna barn som jag försörjer får de pengar av mig som jag bestämmer.
Vill de använda sina pengar till trams, så kommer inte jag att vilja använda mina pengar till deras nöjen.
Eller mat heller för den delen.
Kan de fixa pengar till piercing - så kan de fixa pengar till mat.

Jodå, jag har umgåtts mycket med mina föräldrar. Hur så?
De verkar ju inte ha haft tid att ta hand om dig.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag har själv piercing i tungan, säger bara såhär. De första 2 veckorna är fruktansvärda. Det gör ont och hela tungan är svullen. Känns som om man har svårt att svälja. Ha man otur så kan kulan som håller staven i tungan på plats lossna och risken då är att man kan svälja den...
Man få bara äta "barnmat". Vilket inte är så gott. =) Sen lespar man otroligt mycket.
Man ska inte skölja munnen med saltvatten utan nåt som heter Listerine, går att köpa på apoteket, kostar ca 70 kr.
Ska man göra en tungpiercing så ska man gå till någon som vet vad dom pysslar med. Ett litet "snestick" vid håltagningen kan leda till ansiktsförlamning...Har haft min piercing i 2 år nu och trivs bra med den. Känns inte att man har den där.

Om du låter din son pierca sig i alla fall så ha jag några tips:
*Prata så lite som möjligt efter håltagningen. (Tungan svullnar inte så mycket så fort)
*Var noga med mun hygienen. Inte bara under perioden 1-2 månader utan hela tiden..
*Inte röka eller dricka förrän man bytt ut staven första gången. Dvs efter ca 1 månad.
*Ät inte segt godis så som kola och liknande. Det fastnar lätt i staven då.

Hoppas jag ha gett dig nåt på vägen.
Mvh:Sofie
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nej MINA pengar.
Det är inte hela familjens pengar de är mina.
Min sambo har sina.

Nyss var det ju så att alla familjens inkomster var hela familjens pengar. Hur ska du ha det?

De vuxna barn som försörjer sig själva gör som de vill.
Men de vuxna barn som jag försörjer får de pengar av mig som jag bestämmer.
Vill de använda sina pengar till trams, så kommer inte jag att vilja använda mina pengar till deras nöjen.
Eller mat heller för den delen.
Kan de fixa pengar till piercing - så kan de fixa pengar till mat.

Så för att man har en femhundring till en piercing så har man råd med alla nödvändigheter som t.ex. mat och hygienartiklar? Intressant ekvation.

De verkar ju inte ha haft tid att ta hand om dig.

För att?
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det har jag läst.
Men hur kan du sitta här då?
Har du inget annat att göra?

Då så, vad är att fråga efter?
Jag jobbar olika tider, jobbar jag och det är noll personer i kö använder jag tiden till annat. Bland annat läsande och surfande. Vad nu det har med saken att göra.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nyss var det ju så att alla familjens inkomster var hela familjens pengar. Hur ska du ha det?
Jag vill ha det likadant som den unga vuxna som jag förväntas försörja.
Om den skall ha sina pengar som egna pengar så vill jag ha mina pengar som egna pengar.
Om mina pengar skall vara allas pengar så skall alla pengar vara det, även den unga vuxnas.
Annars så blir det ju enligt principen att "Allt ditt är mitt och mitt skall du ge fan i".
Och den varianten går inte jag med på.

Så för att man har en femhundring till en piercing så har man råd med alla nödvändigheter som t.ex. mat och hygienartiklar? Intressant ekvation.
Men det räcker ju en bra bit.
I alla fall då.
Det är ingen ekvation det är bara +.
När man inte längre har råd att pierca sig så kan ju jag gå in och betala det nödvändiga igen.


För att du tydligen var tvungen att ta hand om dig själv på egen hand.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag vill ha det likadant som den unga vuxna som jag förväntas försörja.
Om den skall ha sina pengar som egna pengar så vill jag ha mina pengar som egna pengar.
Om mina pengar skall vara allas pengar så skall alla pengar vara det, även den unga vuxnas.
Annars så blir det ju enligt principen att "Allt ditt är mitt och mitt skall du ge fan i".
Och den varianten går inte jag med på.

Nu får du bestämma dig. Antingen är barnets pengar barnets pengar och dina pengar dina pengar eller så är familjens pengar familjens pengar. Det sistnämnda har ju hittills varit ditt argument.
Nyss skulle ju du ta barnets piercingpengar till något roligt åt dig själv.

Men det räcker ju en bra bit.
I alla fall då.
Det är ingen ekvation det är bara +.
När man inte längre har råd att pierca sig så kan ju jag gå in och betala det nödvändiga igen.

500 kronor räcker till mat ungefär en halv månad. Om man ska ha bra mat vill skriva.

För att du tydligen var tvungen att ta hand om dig själv på egen hand.

För det första är det inget dåligt. För det andra så har mina föräldrar varit hemma en hel del men ändå låtit mig ta eget ansvar. Faktiskt något som jag tycker är utmärkt.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

För att du tydligen var tvungen att ta hand om dig själv på egen hand.

För att hon lagade mat vissa dagar i veckan till familjen? :crazy:

För mig låter det fullt normalt. Ett bra sätt att lära sina ungar att laga mat är det också.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Ett bra sätt att lära sina ungar att laga mat är det också.

Jag är ytterst tacksam. Jag blir alltid lika förvånad när folk säger att de inte kan laga mat. Vad är det svåra? Leta fram ett recept? Köpa hem ingredienserna? Följa receptet?
Det är ju superlätt. (Okej, vissa maträtter är avancerade men typ köttfärssås, chili con carne och sådana "vanliga" maträtter är ju en baggis.)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 692
Senast: Hedinn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 631
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 874
Senast: mackan
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp