Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

KL

Vad hände med den mysiga ÄL-Nuppa-BIM-gravtest-tråden? I'm in chock!!

Jag ser mig själv som en relativt utseendefixerad människa, jag är mån om mig själv, jag definierar mig själv utifrån hur jag ser ut. Trots allt detta så är jag inte ett dugg rädd för att få underlivsskador, hängmage osv. Tidigare var jag det, men jag ser det som att jag har mognat, insett vad som är viktigt här i livet.

För ett par år sedan kunde jag definiera mig med Vogue, men efter att ha diskuterat och lärt mig mycket av min mamma som är BM har min värld ändrats. Jag har mognat, jag har lyckats se saker ur ett annat perspektiv och insett att det inte är "omodernt" att föda vaginalt. Jag blir uppriktigt irriterad på att det anses som "omodernt", det är som att säga att fågelns vingar är omoderna, kroppen är skapt på ett visst sätt utifrån en anledning och för att ha en funktion.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nu är den här, ÄL-veckan.

*laddar med extra kolhydrater*

Kämpa kämpa! Det är tur att inte alla har bim samtidigt, så vi får ha mer spänning i tråden:) Kör hårt nu.

kl

Nu blir jag faktiskt ledsen för att det skrivs så fult här. Det går inte att bestämma vad andra skriver, men det här är första gången som nån faktiskt är så aggressiv här inne. Den som blir så arg hela tiden kanske ska fundera över ifall problemet ligger hos personen själv, och inte hos alla andra.:mad: Varför är det bara just den personen som tolkar alla saker fel och blir så arg, medan alla andra kan läsa vad som egentligen menas.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Tackar :)

Om det inte blir något den här gången har vi produktionspaus till maj, eftersom jag vill inte ha barn i november/december/januari och inte känner mig så stressad.

Alla:
Jag håller med om diskussionens plötsliga fall. Ibland är det mest strategiskt att bara lägga locket på.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det var faktiskt inte en så trevligt formulerad fråga. Hur man vill se ut är väl ändå ens eget val, kan mycket väl bli som hon skriver "wow, vad grym jag är effekten"

Detta är också en grej jag tycker mammor får för mycket skit för, att vi inte älskar våra kroppar efter vi har fött barn=vi vill inte ha barnen typ.

Jag ska "bara" spara ihop, sen blir det bröst och bristbortagning för mig med (eller ett syskon till sonen:p) Jag tycker inte det är något stort, men jag vill må bra över mig själv och jag tycker inte om det jag har idag. Brösten är dock mest pga att jag tröttnat på att ha E-kupor och har ryggproblem.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Du är smart du;) Om jag inte vore lika stridig önskar jag...

Men kolhydrater och äl? Förklara!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Men det är ju klart att det blir nåt NU! :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag tänker mest att kolhydrater är bra som uppladdning för veckans kommande gympapass :angel:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Haha kör hårt :D

Själv har jag ju BIM på lördag och jag har dagligen haft känningar i vad jag (efter lite bildgooglande) gissar är höger äggstock samt vid några tillfällen på samma ställe fast i ryggen. Jag vet ju att det inte behöver betyda ett jota, efter lite mer googlande blev jag istället livrädd då det kan innebära alltifrån cancer till infektioner :crazy:

Har haft ett lätt illamående nästan hela tiden också men jag undrar jag. När vi mös en av gångerna så var jag helt inställd på att det är nu vi gör en bebis, denna gången händer det. Den känslan är fortfarande inte borta. Samtidigt så vågar man ju knappt hoppas. :nailbiting:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag har också konstiga känningar i samma område. Vet inte riktigt vad det betyder. Kanske tarmarna? Mår också illa och känner mig lite sjuk.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag har också konstiga känningar i samma område. Vet inte riktigt vad det betyder. Kanske tarmarna? Mår också illa och känner mig lite sjuk.

Du har ju BIM innan mig så jag utgår helt ifrån att du smittat mig med ngt internetbaserat virus ;)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jepp. Så måste det vara :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det var faktiskt inte en så trevligt formulerad fråga. Hur man vill se ut är väl ändå ens eget val, kan mycket väl bli som hon skriver "wow, vad grym jag är effekten"

Detta är också en grej jag tycker mammor får för mycket skit för, att vi inte älskar våra kroppar efter vi har fött barn=vi vill inte ha barnen typ.

Jag ska "bara" spara ihop, sen blir det bröst och bristbortagning för mig med (eller ett syskon till sonen:p) Jag tycker inte det är något stort, men jag vill må bra över mig själv och jag tycker inte om det jag har idag. Brösten är dock mest pga att jag tröttnat på att ha E-kupor och har ryggproblem.

Suck. Frågan är rakt formulerad. Det har inget med att man vill plastikoperera sig utan det är det omogna resonemanget runt barnalstrandet och barnafödandet.

Men nu struntar jag i den diskussionen. Jag vill att tråden skall bli lika trevlig som den var förut.

Kl

Hmm. Kolhydrater är alltså bra vid ägglossning. Det skall jag komma ihåg :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Kl

Kom igen tjejer någon måste ju bli gravid snart. Ni nuppar (jag bara älskar det ordet) för lite helt enkelt :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag och sambon "gymmar/nuppar" så sällan tillsammans nuförtiden pga sjukdom i familjen att jag funderar på att sluta med p-pillren. Tänkte ju först "inte barn i december/januari" men efter att ha läst en dag om hur mycket problem vissa har att bli gravida känner jag att, tja, händer det så händer det. Vi vill ju ha barn, vi vet bara inte när bästa tiden är. Men jag har inte bestämt mig än, men fortsätter häcka i tråden och hejjar på er som väntar på BIM och har produktionsplaner.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ni nuppar (jag bara älskar det ordet) för lite helt enkelt :D

Min man kan nog inte annat än hålla med där faktiskt :o:D
Okej, jag lovar och svär (för din skull Tora) att om tanten kommer till helgen så ska jag nuppa 4 gånger vid nästa äl :p
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det räcker ju med en gång ;)

Enda gången vi lyckats få till det nuppade vi en gång på hela månaden...
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vi lyckades också när vi bara gymmade en gång. Ny framgångsmetod!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Så om vi satsar på två gånger i månaden så blir det inget än på ett tag då :p

Sambon säger hela tiden att det är upp till mig att besluta. Svårt beslut.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ahaa, jag har helt enkelt nuppat för mycket :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: orkide
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
339
· Visningar
20 941
Senast: Cavallo
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
9
· Visningar
389
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp